Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 41

Ämne: Mannen i den vita hatten (16 år senare) box-mode

Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Question Mannen i den vita hatten (16 år senare) box-mode

Hej, är ny på forumet och inte lärt mig allt, men har iaf. inte stött på ämnet ännu.

Nu känns det som om jag kanske klankar ner på urvalet av låtar i boxen. Något jag inte menar att göra..

Men var det ingen mer än jag som hoppades på en alternativ version till mannen i den vita hatten (16 år senare).

Kanske som med "Håll ditt huvud högt" en live inspelning med annorlunda slut-text.
    Eller kanske den helt omskriva versionen man hört så mycket om, men iaf. jag aldrig sett mer än i textform.

(något om USA och feta barn + IRA) jag minns inte riktigt texten.

ja iaf. Någon mer som saknade det?

Staffan747
    Guest

Standard

Det är väl bara live extraverser, men jag håller med dej om att det skulle vara kul att ha en ordentlig inspelning av dessa eftersom de är helt sjukt bra. Däremot tycker jag att D&JD i boxen är så komplett som en skiva kan bli. För övrigt finns texterna till extraverserna i FAQ, men de har varierat från konsert till konsert.

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Det är väl bara live extraverser, men jag håller med dej om att det skulle vara kul att ha en ordentlig inspelning av dessa eftersom de är helt sjukt bra. Däremot tycker jag att D&JD i boxen är så komplett som en skiva kan bli. För övrigt finns texterna till extraverserna i FAQ, men de har varierat från konsert till konsert.
    Jo jag har hunnit kika runt lite och hittat dem

Men just versionen med IRA etc i texten vore oerhört intressant att höra.
    Med tanke på att det i princip är en helt annan låt och förmedlar en annan känsla.

D&JD var, om jag ska vara ärlig inte något brydde mig om i början. Blev oerhört besviken innan jag. Efter några månader helt enkelt blev "upplyst" i sann kent-anda och nu är det som du sa ett av de mest kompletta skivorna dem gjort.

Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av nils_nattsken Visa inlägg
    Jo jag har hunnit kika runt lite och hittat dem

Men just versionen med IRA etc i texten vore oerhört intressant att höra.
    Med tanke på att det i princip är en helt annan låt och förmedlar en annan känsla.

D&JD var, om jag ska vara ärlig inte något brydde mig om i början. Blev oerhört besviken innan jag. Efter några månader helt enkelt blev "upplyst" i sann kent-anda och nu är det som du sa ett av de mest kompletta skivorna dem gjort.
    Live-verserna är något av de bästa Kent skrivit och D&JD är den överlägset bästa och mest kompletta Kentskivan, den har allt!

(har dock hört att vissa tycker att D&JD är lite för mörk, men hej, det är Kent vi snackar om... )
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Live-verserna är något av de bästa Kent skrivit och D&JD är den överlägset bästa och mest kompletta Kentskivan, den har allt!

(har dock hört att vissa tycker att D&JD är lite för mörk, men hej, det är Kent vi snackar om... )
    Jo menar det. skulle inte vara fel med en Singel på mannen i den vita hatten släppt i efterhand med de olika live versionerna.

förlåt att jag tjatar om USA/Ira texten. men jag tycker verkligen den skulle göra sig till MIDVH soundet ><.

Den som ändå hade sångröst och talang för gitarr..

Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Jo menar det. skulle inte vara fel med en Singel på mannen i den vita hatten släppt i efterhand med de olika live versionerna.

förlåt att jag tjatar om USA/Ira texten. men jag tycker verkligen den skulle göra sig till MIDVH soundet ><.

Den som ändå hade sångröst och talang för gitarr..
    Kan bara instämma!

Vad det gäller det sista kan alla lära sig att sjunga och spela gitarr... Det handlar bara precis som allt annat om träning

Däremot när man kan sjunga och spela gitarr gäller det att ha anlag för att skriva låtar, men det vet du inte förrän du lärt dig grunderna

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Kan bara instämma!

Vad det gäller det sista kan alla lära sig att sjunga och spela gitarr... Det handlar bara precis som allt annat om träning

Däremot när man kan sjunga och spela gitarr gäller det att ha anlag för att skriva låtar, men det vet du inte förrän du lärt dig grunderna
    Låter som om du anser dig kunna det cooling. är det så ?

Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Låter som om du anser dig kunna det cooling. är det så ?
    Jag sysslar ganska mkt med musik på fritiden, har spelat i en del band, har en studio hemma o.s.v. Men gitarr är inte mitt huvudinstrument så jag skulle inte vilja påstå att jag är speciellt duktig på det

Däremot har jag aldrig sett någon som verkligen försökt lära sig spela ett instrument misslyckas, och det är ju det viktigaste! Sen att inte alla kan bli nästa Hendrix är ju en annan sak...

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Jag sysslar ganska mkt med musik på fritiden, har spelat i en del band, har en studio hemma o.s.v. Men gitarr är inte mitt huvudinstrument så jag skulle inte vilja påstå att jag är speciellt duktig på det

Däremot har jag aldrig sett någon som verkligen försökt lära sig spela ett instrument misslyckas, och det är ju det viktigaste! Sen att inte alla kan bli nästa Hendrix är ju en annan sak...
    meh.. get better! jag vill höra en inspelning av låten gjord av någon med hygglig röst för att sjunga den och med Usa/IRA texten...

Det skulle nog räcka för att få mig alldeles fnittrig och dum.

Reg.datum
    Oct 2008

Standard

meh.. get better! jag vill höra en inspelning av låten gjord av någon med hygglig röst för att sjunga den och med Usa/IRA texten...

Det skulle nog räcka för att få mig alldeles fnittrig och dum.
    Jo men mannen i den vita hatten är inte speciellt svår att spela, det skulle jag kunna göra vi får se om jag sätter mig och gör det någon dag! Jag kan ju isåfall lägga gitarr och lite annat om så önskas så kan du sjunga in?

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Jo men mannen i den vita hatten är inte speciellt svår att spela, det skulle jag kunna göra vi får se om jag sätter mig och gör det någon dag! Jag kan ju isåfall lägga gitarr och lite annat om så önskas så kan du sjunga in?
    om jag ville bli ritualmördad av fanatiska användare av kent.nu så ja kanske.
    annars får du hitta någon annan som sjunger :P!

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Tror ändå det var rätt bra beslut att inte ta med någon liveinspelning av denna låt, för då hade det antagligen påpekats att man borde ta med alla extraverser och inte bara en. Eller att man borde ta med en hel spelning på DVD...

Får gå på spelningarna och hoppas få höra de specefika extraverserna där istället

Erfaren medlem __Sjufyrasjus avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Tror ändå det var rätt bra beslut att inte ta med någon liveinspelning av denna låt, för då hade det antagligen påpekats att man borde ta med alla extraverser och inte bara en. Eller att man borde ta med en hel spelning på DVD...

Får gå på spelningarna och hoppas få höra de specefika extraverserna där istället
    Och vem skulle klaga först av alla?

Haha, nejdå
    Du är musiken

Blogg

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg

mitt mainfokus är på den helt omskrivna versionen. >.<

Standard

mitt mainfokus är på den helt omskrivna versionen. >.<
    yo. det finns ingen "helt omskriven" version utan det är bara ett gäng extraverser utöver dom vanliga som spelas live.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •