Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vilka var där? Speciellt minne av konserten?

  1. #1
    Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    57

    Exclamation Vilka var där? Speciellt minne av konserten?

    Någon mer än jag som verkligen minns det med den enorma glädje och känsla av extas det gav? Printa då fint ner hur ni känner idag/hur ni kände då och dela era erfarenheter vetja.

    ---------------------------------------

    Min första Kent konsert och även den första jag fick gå på själv med kompisar (jag är ju inte så gammal ><)
    Minns att jag blev road av att det var några killar som såg ut att vara där med sina flickvänner och inte var klädda i vitt och fick frågan om dom bodde i närheten av Stadion av 1 av vakterna vid insläppet. När dom svarade ja sa vakterna åt dem att gå hem och byta om och komma tillbaka i iallafall en vit tröjja :P

    Folk hängde ut från fönster i lägenheter omkring och jag har för mig att det var någon byggnad som "såg ut" iaf. som en skola eller så som tydligen var öppen, då det tydligt hängde folk ut ur dom översta fönsterna.

    Att sen stå på stadion med alla dessa människor klädda i vitt och bara vråla ut alla känslor deras låtar fyllde min späda tonårskropp med. Jag sjöng och vrålade den första (och för mig ENORMA) spelningens låttexter med tårarna rinnande ner för kinderna i något som var så nära extas jag någonsin kommer komma.

    Kan nästan påstå att jag tidigare aldrig varit på en konsert före den. För att uppleva det var mer än en konsert och så mycket mer värt än vad biljetten kostade att det är helt sjukt.

    Ja det glömmer jag aldrig. Kan såhär långt i efterhand bara tacka Kent för en historisk händelse i mitt liv och något jag alltid kommer minnas.
    Senast redigerat av nils_nattsken den 2008-11-08 klockan 23:20. Anledning: felstavning

  2. #2
    Medlem julibarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    766

    Standard

    Jag var inte där, men skulle kunna offra i princip vad som helst (nästan) för att få uppleva det! Var väl typ sju/åtta då, så det fanns inte så stor möjlighet till det heller.
    Känner en som var där, och gissa vilket nummer på sittplats hon fick??
    747!!
    Det är något att skryta med (inte för mig då).

    (Om detta inlägg anses opassande eller onödigt är det bara att ta bort.)
    Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.

  3. #3
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Det var min andra kentkonsert.
    Eh, jag var 11 typ. Minns inte så mycket. Hade sittplats på sidan mitt emot scenen.
    Mitt starkaste minne är när jag köpte min "I (L) kent"-tröja. Bråkade med mamma om den eftersom att hon sa att jag fick köpa den själv om jag ville ha den. Jag vågade inte först göra det men efter typ 10 minuter gjorde jag det. Hahah. "Ehhhh.... jag vill ha en såndär... ehhh. jag hjärta kent tröja.... ehhh"

    Vi gick btw under 747 för att hinna med sista tunnelbanan. Haha.

  4. #4

    Standard

    Det jag framförallt har kvar som minnen från denna dag, kväll och natt var framförallt allting runt konserten: Stämningen i ett vitt-klätt Humlan innan konserten, de vit-svarta flaggorna som vajjade över stadion, den underbara stråkkvarteten som agerade förband, den otroligt vackra scenen, att under konserten se sig runt och se alla vitklädda männsikor, den helt underbara efterfesten på nåt ställe vid KTH där Kent spelades på dansgolvet långt i på småtimmarna, promenad hemmåt i den tidiga sommar-morgonen. Oförglömliga minnen. MEN.... Rent konsert-mässigt var nog denna den svagaste av de ca 20 Kent-konserterna jag bevittnat både före och efter; en låtlista innehållande alltför mycket lugna låtar (passade inte i stadium-formatet), ett stelt band som verkade tagna av stundens allvar, Jocke som knappt sa ett ord... Men jag väljer att komma ihåg de fina minnerna.
    Kan du några fler runda ord att imponera med?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Standard Välkomna till våran fest

    Det var några år sedan nu.. Men faan va vackert det var..

    puss
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

  6. #6
    Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Gävle, Sweden.
    Inlägg
    16

    Standard

    Vi var fyra vänner som gick på "den vita". Hade tryckt upp vita sweatshirts med egna citat från olika Kentlåtar och mönstren av de flaggor som vajade runt Stadion. Många frågade var vi fått tröjorna ifrån och ville köpa dem. Kommer ihåg alla som hade picknick i parkerna runt om innan konserten. Helt vitt i parkerna...såg häftigt ut. Hade sen plats på läktaren, till höger om scenen. Blev snabbt ståplats även där. Efter konserten då vi skulle passera vägen så pratade vi med en polis som stod och hjälpte till med trafiken. Vi frågade om det hade varit lugnt under kvällen och han sa då: "jag har varit polis i 30 år och har aldrig varit med om en trevligare konsert. Inga ingripanden och alla är bara glada". Det var ett gott betyg eller hur. Tittar ibland in i garderoben och kikar efter tröjan som ligger fint ihopvikt...fan vilken häftig kväll...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •