Det får du nog förklara.
Förövrigt finns följande att läsa i Ticnets köpvillkor som alla måste godkänna innan man köper biljetetr via ticnets hemsida.
Biljetter får endast köpas för personligt bruk och ej användas i kommersiellt syfte. Det innebär att biljetten inte får säljas vidare eller erbjudas i tävlingar, som bifogad artikel eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Ticnet och/eller arrangör/arena.
Återförsäljning eller misstanke om försök till återförsäljning) till ett högre pris än vad som anges på biljetten medger grund för att beslagta eller makulera biljetter.
Jag säljer själv av mina överblivna biljetter men till inköpspris så jag anser inte att jag gör det i kommersiellt syfte.
Idag är det en eftermarknad men United Stage är ju ingen välgörenhetsorganisation utan ett företag som vill tjäna pengar. Om dom märker att det går att sälja Kentbiljetter för 7-800 så kommer det att kosta det nästa turné. Precis som att Rolling Stones tar 970 för en ståplats på Ullevi idag. Dom har naturligtvis räknat ut hur mycket de kan ta och ändå sälja ut arenan.
Så enkelt är det.
Konsekvensen av eftermarknadspriserna kan bli att den primära marknaden höjer sina priser, helt rätt. Men just nu håller vi oss till nuläget med eftermarknaden och efterfrågan som råder där.
Marknaderna konkurrerar med varandra både genom horisontell och vertikal konkurrens och om producenten höjer priset så måste mellanhanden också höja priset. Samtidigt säljer de biljetterna parallellt eftersom det släpps extrabiljetter. Frågan är hur långt fansen är beredda gå med på detta priskrig. En biljett till en kentkonsert är en priskänslig vara mao folk kan överleva utan den (till skillnad från mjölk, potatis, bensin etc.). Hoppas bara att folk inser konsekvensen av att de köper biljetter till överpriser.