Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 21 av 21

Ämne: Biljettförsäljning

  1. #16
    Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    1 339

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fisherking Visa inlägg
    Så vad är det som hindrar att bandet nästa turné gör en spelning i varje stad (istället för flera som nu) och tar 800 spänn per biljett? Om det nu är vad marknaden är beredd att betala så varför inte låta bandet få pengarna istället för månglarna.

    Är det dit vi vill komma?
    Du är nog inne på fel spår...

  2. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    Du är nog inne på fel spår...
    Det får du nog förklara.

    Förövrigt finns följande att läsa i Ticnets köpvillkor som alla måste godkänna innan man köper biljetetr via ticnets hemsida.

    Biljetter får endast köpas för personligt bruk och ej användas i kommersiellt syfte. Det innebär att biljetten inte får säljas vidare eller erbjudas i tävlingar, som bifogad artikel eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Ticnet och/eller arrangör/arena.

    Återförsäljning eller misstanke om försök till återförsäljning) till ett högre pris än vad som anges på biljetten medger grund för att beslagta eller makulera biljetter.


    Jag säljer själv av mina överblivna biljetter men till inköpspris så jag anser inte att jag gör det i kommersiellt syfte.

  3. #18
    Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    1 339

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fisherking Visa inlägg
    Det får du nog förklara.

    Förövrigt finns följande att läsa i Ticnets köpvillkor som alla måste godkänna innan man köper biljetetr via ticnets hemsida.

    Biljetter får endast köpas för personligt bruk och ej användas i kommersiellt syfte. Det innebär att biljetten inte får säljas vidare eller erbjudas i tävlingar, som bifogad artikel eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Ticnet och/eller arrangör/arena.

    Återförsäljning eller misstanke om försök till återförsäljning) till ett högre pris än vad som anges på biljetten medger grund för att beslagta eller makulera biljetter.


    Jag säljer själv av mina överblivna biljetter men till inköpspris så jag anser inte att jag gör det i kommersiellt syfte.
    Vi snackar om eftermarknaden; kents biljettpriser är orelevanta då. Men du har säkert rätt vad gäller efterfrågan - folk skulle förmodligen köpa biljetter för 800 kr styck också.

  4. #19
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fisherking Visa inlägg
    Det får du nog förklara.

    Förövrigt finns följande att läsa i Ticnets köpvillkor som alla måste godkänna innan man köper biljetetr via ticnets hemsida.

    Biljetter får endast köpas för personligt bruk och ej användas i kommersiellt syfte. Det innebär att biljetten inte får säljas vidare eller erbjudas i tävlingar, som bifogad artikel eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Ticnet och/eller arrangör/arena.

    Återförsäljning eller misstanke om försök till återförsäljning) till ett högre pris än vad som anges på biljetten medger grund för att beslagta eller makulera biljetter.


    Jag säljer själv av mina överblivna biljetter men till inköpspris så jag anser inte att jag gör det i kommersiellt syfte.
    Kan det bli tydligare än så?
    Det som försigår i biljettdelen av forumet känns mer och mer så jävla fel på ett forum som detta.
    Ren jävla slapphet att det tillåts säger jag.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  5. #20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    Vi snackar om eftermarknaden; kents biljettpriser är orelevanta då. Men du har säkert rätt vad gäller efterfrågan - folk skulle förmodligen köpa biljetter för 800 kr styck också.
    Idag är det en eftermarknad men United Stage är ju ingen välgörenhetsorganisation utan ett företag som vill tjäna pengar. Om dom märker att det går att sälja Kentbiljetter för 7-800 så kommer det att kosta det nästa turné. Precis som att Rolling Stones tar 970 för en ståplats på Ullevi idag. Dom har naturligtvis räknat ut hur mycket de kan ta och ändå sälja ut arenan.

    Så enkelt är det.

  6. #21
    Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    1 339

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fisherking Visa inlägg
    Idag är det en eftermarknad men United Stage är ju ingen välgörenhetsorganisation utan ett företag som vill tjäna pengar. Om dom märker att det går att sälja Kentbiljetter för 7-800 så kommer det att kosta det nästa turné. Precis som att Rolling Stones tar 970 för en ståplats på Ullevi idag. Dom har naturligtvis räknat ut hur mycket de kan ta och ändå sälja ut arenan.

    Så enkelt är det.
    Konsekvensen av eftermarknadspriserna kan bli att den primära marknaden höjer sina priser, helt rätt. Men just nu håller vi oss till nuläget med eftermarknaden och efterfrågan som råder där.

    Marknaderna konkurrerar med varandra både genom horisontell och vertikal konkurrens och om producenten höjer priset så måste mellanhanden också höja priset. Samtidigt säljer de biljetterna parallellt eftersom det släpps extrabiljetter. Frågan är hur långt fansen är beredda gå med på detta priskrig. En biljett till en kentkonsert är en priskänslig vara mao folk kan överleva utan den (till skillnad från mjölk, potatis, bensin etc.). Hoppas bara att folk inser konsekvensen av att de köper biljetter till överpriser.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •