Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 21

Ämne: Biljettförsäljning

  1. #1
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard Biljettförsäljning

    Seriöst, varför tillåts biljettförsäljning av biljetter som uppenbarligen enbart köpts för att säljas vidare mycket dyrare?
    Skulle inte detta kunna förbjudas, här på kents egna forum.
    Jag tycker dessa människor är vidriga och det dom håller på med är värdelöst för kent-fans. Och det är väl dem det här forumet är till för?
    Eller?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #2
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Tycker samma. Tycker det är förjävligt att folk köper 8 biljetter för att ha en själv och sen sälja sju.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  3. #3
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Så, finns det egentligen nån ursäkt att dessa avskum ska få använda kent-forumet till detta?
    Henrik?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  4. #4
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    ja klart onödigt att tillåta sånt här

  5. #5
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Förekommer i var & varannan tråd tyvärr.

    "Hej, jag har fyra biljetter, ska bara ha en själv.
    Är det någon som vill köpa de andra tre? Maila mig."

    O.s.v.

    Inte nog med att det profiteras ordentligt på andras olycka (det är iofs inget ovanligt, vad det än må gälla) när vissa idioter köper upp flera extra biljetter bara för att sedan kränga dem dyrt. De sticker inte under stol med det heller. Inte ens på kents officiella hemsida & forum tycks de ha samvete nog att låta bli sådan skit...
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  6. #6
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Förekommer i var & varannan tråd tyvärr.

    "Hej, jag har fyra biljetter, ska bara ha en själv.
    Är det någon som vill köpa de andra tre? Maila mig."

    O.s.v.

    Inte nog med att det profiteras ordentligt på andras olycka (det är iofs inget ovanligt, vad det än må gälla) när vissa idioter köper upp flera extra biljetter bara för att sedan kränga dem dyrt. De sticker inte under stol med det heller. Inte ens på kents officiella hemsida & forum tycks de ha samvete nog att låta bli sådan skit...
    Precis.
    Och man vet ju att det är på det här viset, men att det tillåts här är helt sjukt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  7. #7
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Precis.
    Och man vet ju att det är på det här viset, men att det tillåts här är helt sjukt.
    Ja, att det förekommer biljettkrängande kan man aldrig komma ifrån. Frågan är bara om man vill ha det på kents officiella hemsida & Forum? (denna fråga borde gå under avdelning "Retorisk fråga", men jag vet i fan). Det borde egentligen inte vara några större problem att radera de där biljettinläggen, och kanske t.o.m. låsa användarna & IP-numren. Om man nu vill ha bort den där skiten, för det är riktigt jävla lågt att bete sig så...

    Klagande från min sida, kan man kanske tycka, men snälla... lite respekt & sympati för de som blev utan biljett(er) kan inte skada. De ska inte behöva tvingas läsa här på Kent Forum att de kan köpa dyra biljetter för kanske 800 kr/st på auktioner på Tradera, genom privata mail, annonser etc. De är antagligen bedrövade nog som det är, utan att behöva få 1 kilo salt strött i såren.

    Tack!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  8. #8
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Vi har inte sett någon direkt anledning att förbjuda den typen av inlägg. Det är ju trots allt så att dessa inlägg även hjälper många fans att få tag i biljetter. Framtiden får utvisa om vi måste komma med någon åtgärd.
    Lid för konsten eller brinn.

  9. #9
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Anledningen är väl just att markera att den typ av handel är något som faktiskt förstör mer än gynnar bandets fans(det var väl dem den här sidan var till för eller?). Den som säger att andrahandsförsäljning leder till något annat bör tänka igen.
    Att folk/fans som sedan kan få tag på biljetter i andra hand på platser som blocket, tradera etc är väl inte direkt nån hemlighet som förstör för dessa fans.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  10. #10

    Standard

    U2s svenska forum fungerar mycket bättre. "Biljetter säljes, köpes och annonseras bara till ursprungspris eller lägre. Överpris = bannad." Där hjälper folk verkligen varandra. Har sett rätt många exempel här på människor som ska vara så snälla och bara lägger på liiiite på priset och därmed anser sig vara så mycket bättre än dom fula fiskarna på Blocket etc...

  11. #11

    Standard

    Vi har samma nolltolerans på springsteen.se där jag själv är moderator. Överpris=varning och annonsen raderas.

    Fans hjälper varandra, inte utnyttjar varandra.

  12. #12
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Farbror Barbro Visa inlägg
    U2s svenska forum fungerar mycket bättre. "Biljetter säljes, köpes
    och annonseras bara till ursprungspris eller lägre. Överpris = bannad."
    Citat Ursprungligen postat av Fisherking Visa inlägg
    Vi har samma nolltolerans på springsteen.se där jag själv är moderator.
    Överpris=varning och annonsen raderas.
    Välkomna till kent.nu, här verkar 'Djungelns lag' råda.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  13. #13
    Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    1 339

    Standard

    Jag håller med samtliga talare att det är sjukt att folk tjänar pengar genom att vara mellanhand mellan Ticknet och fansen.

    Det jag har fått lära mig på mina ekonomilektioner är att det är marknaden som bestämmer priset. Så är det här med. De säljer till de priser folk är beredda för att betala. Det är fult att göra det på kents egna forum men det är ju här marknaden finns. Man kan vara lite politisk och lägga ut regler och förbud mot det här, men det är inte "makthavarna" som styr egentligen, utan VI som vill ha biljetter!

    PS. Jag köpte MIN på Ticknet.

  14. #14
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    Jag håller med samtliga talare att det är sjukt att folk tjänar pengar genom att vara mellanhand mellan Ticknet och fansen.

    Det jag har fått lära mig på mina ekonomilektioner är att det är marknaden som bestämmer priset. Så är det här med. De säljer till de priser folk är beredda för att betala. Det är fult att göra det på kents egna forum men det är ju här marknaden finns. Man kan vara lite politisk och lägga ut regler och förbud mot det här, men det är inte "makthavarna" som styr egentligen, utan VI som vill ha biljetter!

    PS. Jag köpte MIN på Ticknet.
    Man kan alltid ta ställning, det är vad det handlar om.
    Vilket kent i övrigt gör i sin musik, så varför inte ta ställning mot sån idioti vi pratar om här?
    Och självklart kommer de som vill ha tag på biljetter göra det nån annanstans. Precis som info ang bootlegs etc, vilket dock är förbjudet att posta om.
    Men nu handlar det om vad man vill at den här sidan ska vara för deras fans. Vad man vill uppmuntra till och motarbeta.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    Jag håller med samtliga talare att det är sjukt att folk tjänar pengar genom att vara mellanhand mellan Ticknet och fansen.

    Det jag har fått lära mig på mina ekonomilektioner är att det är marknaden som bestämmer priset. Så är det här med. De säljer till de priser folk är beredda för att betala. Det är fult att göra det på kents egna forum men det är ju här marknaden finns. Man kan vara lite politisk och lägga ut regler och förbud mot det här, men det är inte "makthavarna" som styr egentligen, utan VI som vill ha biljetter!

    PS. Jag köpte MIN på Ticknet.
    Så vad är det som hindrar att bandet nästa turné gör en spelning i varje stad (istället för flera som nu) och tar 800 spänn per biljett? Om det nu är vad marknaden är beredd att betala så varför inte låta bandet få pengarna istället för månglarna.

    Är det dit vi vill komma?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •