Jag undrar lite hur företagen (typ biljetnu.se, biljettshop.se) får tag i i biljetterna. För jag menar; en privatperson får max köpa åtta men har biljettföretagen då något slags avtal med arragörerna att de ska få köpa ett visst antal biljetter för att sedan sälja i andra hand? OCh om så är fallet, går inte det stick i stäv med arragörernas prat om att de vill stäva andrahandsförsäljningen? För mig går det inte riktigt ihop...
Sen att man ska bli arg på dem som köper de dyrare biljetterna för att allt är deras fel typ, tycker jag är dåligt. För jag menar, visst det är så att efterfrågan styr försäljningen men det är lätt för de som FICK biljetter till ordinarie pris att säga att man inte ska köpa i andra hand. MEn sedan för dem (däribland jag) som inte fick trots att det var många som PLANERADE, var uppe tidigt och uppdaterade men ändå inte fick biljetter, vad finns det då att göra. Visst man kan offra sin Kent konsert för den goda sakens skull men allvarligt, hur sugen är man egentligen på det?
Jag har i alla fall biljetter nu, är lycklig och räknar dagarna till den 23 November![]()
När ska jag lära mig att ingen är hel
att allt är mer eller mindre trasigt
http://www.soundcloud.se/snow-drop
Det är någon jävla idiot som har gått in och lagt överbud för att sabba, fjortisfasoner.
Det är en person som kallar sig "offret-vid-Palace-Maine" som har sabbat auktionen....tror inte han ngnsin sett 10.000:- så det blir svårt för han att betala dom pengarna.
Ställ dig 08.30 och köa för en billjett nästa gång istället...CLOWN!!!
När jag köpte biljetter till en annan konsert via Ticnet så kunde man inte logga in före kl 09:00 då biljetterna släpptes. Men nu kunde man tydligen ställa sig i kö långt innan och på så sätt få tag i biljetter. Då släpps ju inte biljetterna kl 09:00 utan långt innan eftersom man inte kan ställa sig i kö kl 09:00 för att få köpa biljetter.
Helt värdelöst!
Jag stod också i kö innan nio..
Jag blir inte arg för folk säljer biljetter dyrt i andra hand, blir sur för att dom ockå stod i kö och tod "min" plats.. jag som ville gå, och den andra, den som bara ville tjäna extra pengar på folks brinnande åtrå till kent.
Var orginalpriset på biljetten 1000 spänn skulle jag iaf stå i kön o bli sur på dom som står där för o sälja dom för ännu högre pris.
Jag förstår att dom som säljer vidare inte gör det för o vara elaka mot oss andra, men spelar ingen roll, dom är ju det ändå.
jag köpte 10 biljetter !
fredagen : annexet : två st För jag har väntat snart i fem år
Lördagen : då ska hela familjen med och jag har ju väntat så länge så jag vill gå två gånger gå me massa Polare om ja inte få med mig några upp till sthlm så säljer ja dom ! det är nartuligt att man gör så![]()
jag ställde mig i kö vid åtta tiden XP det va ingen där då knappt ,sen vid fem i nio så kom broder så vi hade två datorer som uppdaterad cirka 10 filkar var med bara ticnet , vi kom in typ 09:00:10 tio sekunder efter släpptet XP
Det är ju inte KLOKT! Sådana PRISER!
Tråkigt att de som inte fått biljett på normalt sätt måste utsättas för skojare! Jag har länge skrivit till dessa nätauktions sidor och anmärkt om det oetiska i deras handlande att tillåta handel med konsertbiljetter, de svarar bara att det hör till biljettförsäljaren att se efter ifall det görs något olagligt med deras produkter....![]()
Själv är jag nu på tradera och lägger bud på en a 2 biljetter. Är helt säker på att få biljetter och skiter faktiskt i fall det kostar 350 kr eller 700 kr. Men jag förstår såklart studenter eller yngre personer som som har det knapert som stör sig på det här ofoget med massköp av biljetter som sen säljs för det dubbla. Särskilt om dom har suttit på ticnet 9,00 och missade biljetterna bara för att andra var 100delen snabbare.
Ni har inte sett snubben som säljer biljetter för 2000kr STYCK på Blocket? Tror det är samma kille som har haft upp massa Kent-auktioner på Tradera tidigare där han tagit sjukt skumma överpriser...
vilken färg har själen älskling?