Du är min hjälte för du vågar vara rak
Du är min hjälte för du är precis så svag som jag
det går över, det går över, det går aldrig över
Det är väl bättre att diskutera detta i den här tråden än i alla de trådar som egentligen inte handlar om sånt? Bra initiativ, även om jag har en känsla av att stämningen här kommer bli lika sur som i de trådar där det kommit upp.
Jag tycker inte att någon har rätt att göra som de där biljettföretagen, och även om folk säger att det är sån människan är osv, tycker inte jag att man kan acceptera det bara. Ok, jag kan inte ändra nåt själv, men om alla betedde sig så skulle det bli värre. Men nu ska jag inte tjafsa massor, gillar inte när stämningen blir sån här. (Det blir den säkert utan min hjälp.)
Om allt man inte väljer, men ändå tvingas ta. Om stoltheten jag sväljer för att klara varje dag. Och allt som jag ska gömma i mitt hjärta utav glas. Om allt det där ska rymmas går jag av.
Så ta mig med till drömmarnas land...
Allt du precis skrivit är ju rent skitsnack, det är klart som fan att man egentligen måste skatta på biljetterna(det är en helt annan sak att folk generellt sett väljer att bedriva denna typ utav verksamhet svart, alltså olagligt). Givetvis måste man enl. lagen skatta på pengarna, samma sak gäller för övrigt om du säljer en mobil också. Exemplet du tar upp med hus och aktier är ju för övrigt helt ovidkommande, du skattar när du säljer både aktier och hus, om du nu säljer dem dyrare än vad du köpt dom. Däremot kan man givetvis, som du säger, inte få tillbaka pengar om man skulle sälja dem billigare(vem skulle bekosta det?). Vad du däremot kan jämka är om du köpt en aktie som gått upp och en som gått ner, så att du i slutändan gått plus minus noll, och på så sätt slippa skatta på den aktien som du tjänat pengar på.
Filip
Jag anser att om man verkligen vill gå på en kent konsert så håller man sig uppdaterad om när konserten är och när biljetterna släpps. Sen är det bara att planera så man får tag på en dator ca 08:50 och uppdaterar ticnet hela tiden (så jag gjorde och var bland dom första som fick biljetter). Sen köpte jag 2 st biljetter, 1 till mig själv och en extra om någon behövde vilket visa sig vara bra för nu är det en kompis som inte fick tag i en biljett. Jag tycker inte det är fel att köpa fler biljetter och tjäna en hacka på det. man måste ju försörja sig något sett och om man nu VERKLIGEN vill gå på kent bryr man sig inte om kostnaden, det är upplevelsen du är ute efter och kan det misslyckas när man är på kent? Svar nej...
om inte jag lyckas få till nåt byte, så ska jag eventuellt sälja några av mina biljetter och köpa andra. Då de andra säljs till överpris, måste kanske även jag sälja mina till överpris för att gå någurlunda jämt ut. Jag hatar att det måste vara så, men jag skulle inte heller vilja gå back 2000 spänn. :/
I guess some people are just born with tragedy in their blood.
På tal om dyrt.
Kan detta stämma????
http://www.tradera.com/KENT_2_ST_STA...ktion-45986564
Rättvist och rättvist vet jag väl inte om det är... Men den här världen är ju långt ifrån rättvis i mångt och mycket.
Ett jävla smart utnyttjande av systemet för att på bästa kapitalistiska sätt tjäna pengar är väl ungefär vad jag skulle säga att det är, dessvärre är det ju inte olagligt eller kan förbjudas dock.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Helt sjukt.
Jag kan nästan sätta en slant på att det är personen själv som har auktionen som på något sätt (antingen genom en andra användare eller en polare) har trissat upp sitt eget bud, för att få upp det ytterligare. Om ingen idiot nappar så slipper han/hon sälja och kan sedan lägga upp auktionen på nytt för att trissa priset igen... men lite lägre denna gång... tills någon nappar. INget ovanligt tillvägagångssätt på Tradera, tyvärr... eller så är det helt enkelt en galen Lottomiljonär som har en tråkig stund vid datorn![]()
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...