Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 54

Ämne: Dålig stil, eller?

Nybörjare starpeople76s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av sass Visa inlägg
    det er jo ikke alltid man sitter spikret foran PCen. Det er jo tross alt sommer, og vi hadde ikke akkurat god tid her. To uker er ikke lenge...
    Billetter til populære arrangement (konserter, sport...) blir alltid revet bort med en gang, så det hjelper ikke hvor tidlig man er ute. Om man da vil gå, så må man kjøpe på svartebørs, og konserten får selvsagt en bismak.
    Men det er jo klart, når konserten er på et sted som tar 1200 stk, så blir det jo solgt ut fort, det må man jo regne med.
    Det blir sikkert knallbra konserter. Kunne bare ønske jeg fikk se èn.
    Nu är det satt upp extra konsert även i Oslo
    Bara till å sova utanför Narvesen natten till onsdag.

Medlem sasss avatar
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av starpeople76 Visa inlägg
    Nu är det satt upp extra konsert även i Oslo
    Bara till å sova utanför Narvesen natten till onsdag.

joda... men det blir jo aldri heeelt det samme.
    Regnet jo med ekstrakonsert, og det er jo kjempeflott. Er bare litt forargret over at de kan slippe billetter midt på sommeren...
    Men en konsert er bedre en ingen konsert!
    Du är min hjälte för du vågar vara rak
    Du är min hjälte för du är precis så svag som jag

det går över, det går över, det går aldrig över

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Det är väl bättre att diskutera detta i den här tråden än i alla de trådar som egentligen inte handlar om sånt? Bra initiativ, även om jag har en känsla av att stämningen här kommer bli lika sur som i de trådar där det kommit upp.

Jag tycker inte att någon har rätt att göra som de där biljettföretagen, och även om folk säger att det är sån människan är osv, tycker inte jag att man kan acceptera det bara. Ok, jag kan inte ändra nåt själv, men om alla betedde sig så skulle det bli värre. Men nu ska jag inte tjafsa massor, gillar inte när stämningen blir sån här. (Det blir den säkert utan min hjälp.)
    Om allt man inte väljer, men ändå tvingas ta. Om stoltheten jag sväljer för att klara varje dag. Och allt som jag ska gömma i mitt hjärta utav glas. Om allt det där ska rymmas går jag av.
    Så ta mig med till drömmarnas land...

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av sass Visa inlägg
    Fy søren!!! Dette er skuffende altså. Slippe billetter midt i ferien. De aller fleste har jo ferie i juli.
    Det er jo ikke alle som har tilgang til pc i ferien.
    Jeg er så skuffet nå at jeg bare vil grine. Det er selvsagt ikke flere billetter igjen til noen konserter.
    Jeg har gledet meg HVER dag siden jeg hørte om den nye skiven, siden forrige turne faktisk...og nå...Ingenrting!
    Dette er virkelig dårlig gjort Kent!
    kan bara instamma pa att det ar en valdigt opassande tidpunkt.

Standard

Citat Ursprungligen postat av DMJN Visa inlägg
    Nej man måste inte skatta dom, har du hört talats om att man måste skatta för en mobil som man säljer lite dyrare än vad man köpt den för?
    I så fall, om det skullet vara så borde man få tillbaka pengar om man säljer biljetten billigare än vad man köpt den för, såsom aktier, hus osv. Tror inte nån har fått det.
    Det är bara företagen som betalar skatt, när det gäller sånt här, därför har dom lite högre priser, men å andra sidan slipper dom moms.

Det är efterfrågan som styr priset, bli sura på dom som säljer dyrare, bli sur för dom som vill köpa dyrare istället!
    Allt du precis skrivit är ju rent skitsnack, det är klart som fan att man egentligen måste skatta på biljetterna(det är en helt annan sak att folk generellt sett väljer att bedriva denna typ utav verksamhet svart, alltså olagligt). Givetvis måste man enl. lagen skatta på pengarna, samma sak gäller för övrigt om du säljer en mobil också. Exemplet du tar upp med hus och aktier är ju för övrigt helt ovidkommande, du skattar när du säljer både aktier och hus, om du nu säljer dem dyrare än vad du köpt dom. Däremot kan man givetvis, som du säger, inte få tillbaka pengar om man skulle sälja dem billigare(vem skulle bekosta det?). Vad du däremot kan jämka är om du köpt en aktie som gått upp och en som gått ner, så att du i slutändan gått plus minus noll, och på så sätt slippa skatta på den aktien som du tjänat pengar på.

Filip

Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag anser att om man verkligen vill gå på en kent konsert så håller man sig uppdaterad om när konserten är och när biljetterna släpps. Sen är det bara att planera så man får tag på en dator ca 08:50 och uppdaterar ticnet hela tiden (så jag gjorde och var bland dom första som fick biljetter). Sen köpte jag 2 st biljetter, 1 till mig själv och en extra om någon behövde vilket visa sig vara bra för nu är det en kompis som inte fick tag i en biljett. Jag tycker inte det är fel att köpa fler biljetter och tjäna en hacka på det. man måste ju försörja sig något sett och om man nu VERKLIGEN vill gå på kent bryr man sig inte om kostnaden, det är upplevelsen du är ute efter och kan det misslyckas när man är på kent? Svar nej...

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av larssssa_ Visa inlägg
    Jag anser att om man verkligen vill gå på en kent konsert så håller man sig uppdaterad om när konserten är och när biljetterna släpps. Sen är det bara att planera så man får tag på en dator ca 08:50 och uppdaterar ticnet hela tiden (så jag gjorde och var bland dom första som fick biljetter). Sen köpte jag 2 st biljetter, 1 till mig själv och en extra om någon behövde vilket visa sig vara bra för nu är det en kompis som inte fick tag i en biljett. Jag tycker inte det är fel att köpa fler biljetter och tjäna en hacka på det. man måste ju försörja sig något sett och om man nu VERKLIGEN vill gå på kent bryr man sig inte om kostnaden, det är upplevelsen du är ute efter och kan det misslyckas när man är på kent? Svar nej...
    Kunde inte sagt det själv.
    Jag skulle kunna betala själv 1000kr ordinarie pris för att gå till kent.
    Det är en upplevelse som är värt alla pengar, tycker jag i alla fall!
    Jag är inte besatt av kent, gillar bara deras musik!

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av cat__herine Visa inlägg
    Vem vill köpa bilj för ett högre pris än ordinarie??
    Upp med en hand...... någon..???
    Bevisligen väldigt många.

Inte bara gällande kent, utan i största allmänhet.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

[QUOTE=cat__herine;28646]
    Citat Ursprungligen postat av DMJN Visa inlägg
    Det är efterfrågan som styr priset, bli sura på dom som säljer dyrare, bli sur för dom som vill köpa dyrare istället![/quote]

Jag hoppas du skojar nu!
    Vem vill köpa bilj för ett högre pris än ordinarie??

Upp med en hand...... någon..???
    vill??? tror du det handlar om val? här gör man vad man måste

Erfaren medlem Suzzies avatar
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard

om inte jag lyckas få till nåt byte, så ska jag eventuellt sälja några av mina biljetter och köpa andra. Då de andra säljs till överpris, måste kanske även jag sälja mina till överpris för att gå någurlunda jämt ut. Jag hatar att det måste vara så, men jag skulle inte heller vilja gå back 2000 spänn. :/
    I guess some people are just born with tragedy in their blood.

Medlem stardust.s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

På tal om dyrt.
    Kan detta stämma????

http://www.tradera.com/KENT_2_ST_STA...ktion-45986564

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    Nu vill jag ha en diskussion, är det rättvist att göra så?
    Rättvist och rättvist vet jag väl inte om det är... Men den här världen är ju långt ifrån rättvis i mångt och mycket.

Ett jävla smart utnyttjande av systemet för att på bästa kapitalistiska sätt tjäna pengar är väl ungefär vad jag skulle säga att det är, dessvärre är det ju inte olagligt eller kan förbjudas dock.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem Suzzies avatar
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av stardust. Visa inlägg
    På tal om dyrt.
    Kan detta stämma????

såg åxå det. det är ju helt sjukt. så mycket skulle jag inte betala
    I guess some people are just born with tragedy in their blood.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

På tal om dyrt.
    Kan detta stämma????

Helt sjukt.

Jag kan nästan sätta en slant på att det är personen själv som har auktionen som på något sätt (antingen genom en andra användare eller en polare) har trissat upp sitt eget bud, för att få upp det ytterligare. Om ingen idiot nappar så slipper han/hon sälja och kan sedan lägga upp auktionen på nytt för att trissa priset igen... men lite lägre denna gång... tills någon nappar. INget ovanligt tillvägagångssätt på Tradera, tyvärr... eller så är det helt enkelt en galen Lottomiljonär som har en tråkig stund vid datorn
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Smygare
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

På tal om dyrt.
    Kan detta stämma????

Låter inte vettigt...

//fick ingen biljett -.-

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta