Sidan 25 av 32 FörstaFörsta ... 151617181920212223242526272829303132 SistaSista
Resultat 361 till 375 av 480

Ämne: På drift?

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    man kanske skulle läsa kerouacs på drift och se om den är lika fånig som jocke tycker
    Jag tror inte han tycker den är fånig. Det är ju karaktären i låten som tycker det för att han tycker att hjältar och hjältinnor stannar kvar.

En annan fantastisk låt som namedroppar "On the Road" är "Holiday" med Weezer.

"On the road with Kerouac
    Sheltered in his Bivouac
    On this road we'll never die"

Fantastiska harmonier i den låten och en pop melodi att dö för. Lyssna på denna!
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003

Standard

sent nu, men precis hemma från berlin så;

fint.
    bra gjort.
    tack gubbar.
    "kent - the famous and beautiful indieband from Sweden. HEHE. kolla på mig"
    - Martin om reklamflyern till kents spelning i Zürich -00

Medlem blåjeanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

lite sent, men jäklar vilken bra låt! inte helt oväntat av våra hjältar...
    stort också av kent att medverka till friends verksamhet... låten gör sig miche bra i videon/sammanhanget. håret reser sig på armarna varje gång jag tittar på videosnutten.

tack som...

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

jaha hur många är det då som satt igång att läsa på drift nu då bara för att kunna säga att ni läst en bok som jocke berg läst? :-) :-) trots att det är den fånigaste skiten han läst
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    jaha hur många är det då som satt igång att läsa på drift nu då bara för att kunna säga att ni läst en bok som jocke berg läst? :-) :-) trots att det är den fånigaste skiten han läst
    kanske lika många som gillar narnina, sagan om ringen och blade runner
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

kanske lika många som gillar narnina, sagan om ringen och blade runner
    Du glömde Sandman!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anx Visa inlägg
    Du glömde Sandman!
    just ja, tack för att du påminnde mig. men egentligen är det lite kul hur en person kan ha så mycket påverkan på ungdomar, precis som om jocke var nån gud eller nåt och allt som han säger att han gillar eller nämner i nån låttext blir heligt

och hur var det förresten, var det på drift eller nån annan bok som kerouac skrev på en toarulle, läste nånstans att han skrev en bok på en toarulle och när han dog skulle askan skjutas ur en kanon...eller det kanske är nåt jag blandar ihop det med...
    robert smith

Medlem Raffeds avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Jag tror inte han tycker den är fånig. Det är ju karaktären i låten som tycker det för att han tycker att hjältar och hjältinnor stannar kvar.

En annan fantastisk låt som namedroppar "On the Road" är "Holiday" med Weezer.

"On the road with Kerouac
    Sheltered in his Bivouac
    On this road we'll never die"

Fantastiska harmonier i den låten och en pop melodi att dö för. Lyssna på denna!
    Har för mig att Jocke sagt nånstans att "Vi Kan Väl Vänta Tills Imorgon" gjordes efter att han hade hört "Say It Ain't So". Kanske har han fått mycket inspiration från Weezer? Själv tycker jag att Weezer är ett jävligt bra band och Holiday är bara en av deras fantastiska låtar.
    Var är hjärnan?
    Här är våldet.

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Raffed Visa inlägg
    Har för mig att Jocke sagt nånstans att "Vi Kan Väl Vänta Tills Imorgon" gjordes efter att han hade hört "Say It Ain't So". Kanske har han fått mycket inspiration från Weezer? Själv tycker jag att Weezer är ett jävligt bra band och Holiday är bara en av deras fantastiska låtar.
    Tror det var så att han hörde "Say It Ain't So" och ville göra en låt med samma ackord följd även om det till slut inte alls blev så. Låten han skrev var "En Timme En Minut" och inte "Vi kan väl vänta tills imorgon", står väl i sonics kent bok har jag för mig?
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Tror det var så att han hörde "Say It Ain't So" och ville göra en låt med samma ackord följd även om det till slut inte alls blev så. Låten han skrev var "En Timme En Minut" och inte "Vi kan väl vänta tills imorgon", står väl i sonics kent bok har jag för mig?
    står i sonic-intervjun från 02 i boxen där jocke berättar om några av sina favoritlåtar att han ville skriva en låt med samma ackordföljd som weezer-låten men så blev det en timme en minut istället. samma ställe som han berättar om hur jocke stod dyngrak i studion när de spelade in ingenting någonsin eftersom han drack gammeldansk och rökte 100 cigg för att få till whiskyrösten på understämman samt att frank från början hette lovely little queen och att personen frank var en tuff kille i eskilstuna men att slutet på låten är uppdiktat
    robert smith

Medlem Raffeds avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Mitt fel, längesen jag läste igenom den..
    Var är hjärnan?
    Här är våldet.

Standard

just ja, tack för att du påminnde mig. men egentligen är det lite kul hur en person kan ha så mycket påverkan på ungdomar, precis som om jocke var nån gud eller nåt och allt som han säger att han gillar eller nämner i nån låttext blir heligt

och hur var det förresten, var det på drift eller nån annan bok som kerouac skrev på en toarulle, läste nånstans att han skrev en bok på en toarulle och när han dog skulle askan skjutas ur en kanon...eller det kanske är nåt jag blandar ihop det med...
    På drift är väl den svenska översättningen av On the road. Har jag för mig. (F ö skrev Berg att han tyckte om On the road tidigare i tråden.)

Läs Naked lunch i stället. Mycket bättre bok.

Weezer brukade vara världens bästa band. Pinkerton är nog fortfarande världens bästa skiva.

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Tror att du blandar ihop. Det var väl Hunter S Thompsons aska som sköts i kanon. Om han skrev en bok på toarulle eller inte har jag ingen aning om (varken angående Thompson eller Kerouac).

Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Starta en litteraturtråd ist!
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Reklamen och sången är så fin. Liksom alla Friendsreklamer. Friends satsar bara på toppmusik i sina reklamer. Granada, Tim Neu, kent etc.
    Tycker att Friends får till det lika fantastiskt bra varje gång.

Sidan 25 av 32 FörstaFörsta ... 151617181920212223242526272829303132 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •