Sidan 21 av 32 FörstaFörsta ... 111213141516171819202122232425262728293031 ... SistaSista
Resultat 301 till 315 av 480

Ämne: På drift?

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Jag vill ha ett glatt Kent. Skulle vara en rolig förändring; allt behöver inte vara så ångestladdat och hemskt!

Gör en Sigur till nästa skiva, snälla!
    Ett glatt Kent? Det vore ju inte Kent.

För att hålla mig on-topic:

Helt fantastisk text, en av de vassare på senare år. Däremot är det instrumentala lite glåmigt, men melodin är fin.

Medlem xXLivräddMedStilXxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Den stora stygga stan å ingen annanstans...

Standard

Jag vill ha ett glatt Kent. Skulle vara en rolig förändring; allt behöver inte vara så ångestladdat och hemskt!

Gör en Sigur till nästa skiva, snälla!
    Jag vill väl inte ha ett glatt kent, men jag måste säga att det är något speciellt med senaste "Håll ditt huvud högt" och denna "På drift?", de kanske inte låter gladare än tidigare kent, men möjligtvis hoppfullt...?
    Det är väl för tidigt att göra den slutsatsen, men det känns som kent är inne på något nytt spår, kanske åt det lite gladare hållet. På de senaste låtarnas texter låter det lite mer... vuxet (!?), inte lika mycket den här tonårsångesten (jag använder inte ordet på samma sätt som alla tjatiga recensenter, det är något bra!), det känns som Jocke är den där hjälten som varit med länge, en veteran som inte ger upp utan står kvar i alla väder, och Håll ditt huvud högt känns som den handlar om en långvarig relation med för en gångs skull lycklig kärlek!
    Kanske är det stolthet som finns i de nya texterna.

Citat Ursprungligen postat av Rocky_Dennis Visa inlägg
    Är det bara jag eller har Jocke börjat använda ordet "Älskling" i ganska många låttexter nu på senaste tiden?
    Det nämns väldigt ofta! I typ alla de senaste, nästan... Jag gillar det ordet mer nu när det ingår i Kents låtar såpass ofta.
    Du är allt jag har...

"För att allt är skit."

Staffan747
    Guest

Standard

Som du sa. Stolthet, lite kaxigt, vuxet.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Ett glatt Kent? Det vore ju inte Kent.

För att hålla mig on-topic:

Helt fantastisk text, en av de vassare på senare år. Däremot är det instrumentala lite glåmigt, men melodin är fin.
    Varför inte?

(Så offtopic är det ju inte, då en del delar av den nya låten känns glada enligt mig, men om folk störs skapar jag en ny tråd)

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Min gamla slöjdlärare hette Kent, han var glad, prova honom.
    Jag tvivlar på att han skapade musik lika bra som han svarvade. Rätta mig gärna!

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Jag vill inte ha ett glatt Kent. Eller det kan väl få låta lite gladare kanske, men det ska alltid finnas en mörk underton. All intressant musik måste ha lite svärta i sig tycker jag.
    Oj, det känns som att du missar mycket intressant musik när du säger så. ; )

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Varför inte?

(Så offtopic är det ju inte, då en del delar av den nya låten känns glada enligt mig, men om folk störs skapar jag en ny tråd)
    När du säger glatt tänker jag på, här hade jag tänkt skriva nåt men kommer inte på nåt särskilt. Schlager möjligen, Vi Kan Gunga med Jimmy Jansson är ju en rätt glad låt. Både i text och musik. Annars innehåller väl den mesta musik svärta på nåt sätt. Tonight I Have To Leave It kan vid en första anblick (fel ord, men lyssning då) låta glatt, men det är den ju inte alls. Förstår du vad jag menar?
    Menar du att Kent borde låta mer Jimmy, eller ska de ha mer xylofoner och galna indiegitarrer á la Vi Kommer Att Dö Samtidigt?

Adam K.
    Guest

Standard

När du säger glatt tänker jag på, här hade jag tänkt skriva nåt men kommer inte på nåt särskilt. Schlager möjligen, Vi Kan Gunga med Jimmy Jansson är ju en rätt glad låt. Både i text och musik. Annars innehåller väl den mesta musik svärta på nåt sätt. Tonight I Have To Leave It kan vid en första anblick (fel ord, men lyssning då) låta glatt, men det är den ju inte alls. Förstår du vad jag menar?
    Menar du att Kent borde låta mer Jimmy, eller ska de ha mer xylofoner och galna indiegitarrer á la Vi Kommer Att Dö Samtidigt?
    Det sista!

Akustiskt a la Järnspöken, hoppfulla texter och så vidare! Det är ju svårt för mig att säga exakt hur ett glatt Kent ska låta (det överlåts ju åt bandet såklart), men personligen tycker jag att Kent nu har gjort mörka, elektroniska och distade album, och att det skulle vara roligt med en helomvändning!

Nu verkar jag dock vara rätt ensam om att känna såhär, men ändå roligt att få säga vad man tycker. ^^

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Ok, då har vi rätt skilda uppfattningar om vad glatt innebär. Personligen förknippar jag Järnspöken med sorg alternativt djupast möjliga melankoli.
    Tycker att det skulle bli problematiskt för ett band att så totalt byta riktning. Föreställ dig Basshunter börja göra musik som låter som Kent, eller ännu hellre att Kent börjar göra musik som låter som Basshunter. Problematiskt för integriteten och varumärket.

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Som du sa. Stolthet, lite kaxigt, vuxet.
    Mest stolthet håller jag med om, och lite vuxet. Vad tycker du är kaxigt?
    inget.

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Mest stolthet håller jag med om, och lite vuxet. Vad tycker du är kaxigt?
    Kan inte peka ut något konkret exempel, men det känns som om de är bättre än någonsin, och vet om det.

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Kan inte peka ut något konkret exempel, men det känns som om de är bättre än någonsin, och vet om det.
    Okej, då hänger jag med.
    inget.

Adam K.
    Guest

Standard

Ok, då har vi rätt skilda uppfattningar om vad glatt innebär. Personligen förknippar jag Järnspöken med sorg alternativt djupast möjliga melankoli.
    Tycker att det skulle bli problematiskt för ett band att så totalt byta riktning. Föreställ dig Basshunter börja göra musik som låter som Kent, eller ännu hellre att Kent börjar göra musik som låter som Basshunter. Problematiskt för integriteten och varumärket.
    Jag sa "Akustiskt a la järnspöken", inte "textmässigt a la järnspöken".

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Jag sa "Akustiskt a la järnspöken", inte "textmässigt a la järnspöken".
    Järnspöken är väl knappast sprudlande glad instrumentalt heller
    Njä, om vi ska fortsätta diskussionen så flytta den till Nytt Projekt tråden i Box 1991-2008 kanske.

Adam K.
    Guest

Standard

Järnspöken är väl knappast sprudlande glad instrumentalt heller
    Njä, om vi ska fortsätta diskussionen så flytta den till Nytt Projekt tråden i Box 1991-2008 kanske.
    Amen amen jag ville mest få fram akustisk, och samtidigt referera till en akustisk Kent-låt! Buhu!

Sidan 21 av 32 FörstaFörsta ... 111213141516171819202122232425262728293031 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •