skulle bara vilja diskutera hur folk här inne ser på ord/meningar.
vad av följande uppfattar ni som en inte så subtil komplimang och vad uppfattar ni som en direkt förolämpning?
tex:
"du är ju ful och äcklig"
"du är inte så snygg men du har grym klädsmak"
"du ser ut som en gris i ansiktet"
"du är inte den snyggaste jag sett men du har något speciellt"
"din mamma å pappa borde aldrig haft samlag"
"jag finner inte dig lika het som andra gör men du har en fantastisk personlighet"
för mig så finns det klara skillnader...
såhär i efterhand så kunde jag nog istl för att direkt påpeka att jag inte fann en viss forumit attraktiv, kunde skrivit: "jag finner dig inte lika het som helena men du har en oklanderlig klädsmak"
det hade väl varit ett enklare och inte så korkat sätt att uttrycka sig som inte kunde missuppfattas som en direkt förolämpning.
för mig är att säga att man inte tycker att någon är snygg inte samma som att säga att någon är ful. för jag tycker inte denna forumare är snygg...snygg för mig är någon som man vill ha sex med. jag tycker denna forumare ser bra ut men jag finner honom inte snygg men att säga att det är samma sak som att jag skulle kalla honom ful.
där tog jag jävligt illa vid mig...för det tycker jag inte..så ja jag var vansinning igår.
borde kanalisera all den här energin till något annat än den här skitsaken...men jag tycker vi ändå kan diskutera det här.
jag fick en varning pga att man får inte kalla någon på det här forumet ful. för det 1a så anser jag ju då inte att jag gjort det.
och för det andra så om så är fallet, varför får inte den som startat den här tråden och alla som skriver i den en varning:
http://forumet.kent.nu/showthread.ph...ste+kentbilden
nä...hyckleri på högsta nivå...
så sensmoralen är att man får inte säga att man inte tycker någon är snygg. utan alla är ju snygga och när de kommer till kentarna så är de fritt fram att skratta åt deras fulaste bilder...
jag fattar ingenting...
och appliceras det på allt här? får man inte tycka att något är kasst? att någons åsikt är idiotisk, att en del inte är speciellt bra på att skriva dikter, får man inte utdela konstruktiv kritik alls?
jag ska inte kommentera någons utseende negativt mer. förgätmigej har rätt man behöver inte säga vissa grejer eller tycka så mycket. stånga sin åsikt blodig...
jag tycker bara det finns en viss dubbelmoral...precis som jag säger positiva saker...faktum är att jag skriver mest positiva saker så borde man väl ändå någongång få skriva något negativt någongång, så länge det inte är medvetet elakt?
eller lever vi i boca-raton, florida, USA, där allt e rosa, underbart å fluffigt...
vad tycker du?
vad är okej, vad är inte okej?