Sidan 1 av 14 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 209

Ämne: vad är egentligen tillåtet?

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard vad är egentligen tillåtet?

skulle bara vilja diskutera hur folk här inne ser på ord/meningar.

vad av följande uppfattar ni som en inte så subtil komplimang och vad uppfattar ni som en direkt förolämpning?

tex:

"du är ju ful och äcklig"

"du är inte så snygg men du har grym klädsmak"

"du ser ut som en gris i ansiktet"

"du är inte den snyggaste jag sett men du har något speciellt"

"din mamma å pappa borde aldrig haft samlag"

"jag finner inte dig lika het som andra gör men du har en fantastisk personlighet"

för mig så finns det klara skillnader...

såhär i efterhand så kunde jag nog istl för att direkt påpeka att jag inte fann en viss forumit attraktiv, kunde skrivit: "jag finner dig inte lika het som helena men du har en oklanderlig klädsmak"

det hade väl varit ett enklare och inte så korkat sätt att uttrycka sig som inte kunde missuppfattas som en direkt förolämpning.

för mig är att säga att man inte tycker att någon är snygg inte samma som att säga att någon är ful. för jag tycker inte denna forumare är snygg...snygg för mig är någon som man vill ha sex med. jag tycker denna forumare ser bra ut men jag finner honom inte snygg men att säga att det är samma sak som att jag skulle kalla honom ful.
    där tog jag jävligt illa vid mig...för det tycker jag inte..så ja jag var vansinning igår.

borde kanalisera all den här energin till något annat än den här skitsaken...men jag tycker vi ändå kan diskutera det här.

jag fick en varning pga att man får inte kalla någon på det här forumet ful. för det 1a så anser jag ju då inte att jag gjort det.
    och för det andra så om så är fallet, varför får inte den som startat den här tråden och alla som skriver i den en varning:

http://forumet.kent.nu/showthread.ph...ste+kentbilden

nä...hyckleri på högsta nivå...

så sensmoralen är att man får inte säga att man inte tycker någon är snygg. utan alla är ju snygga och när de kommer till kentarna så är de fritt fram att skratta åt deras fulaste bilder...

jag fattar ingenting...

och appliceras det på allt här? får man inte tycka att något är kasst? att någons åsikt är idiotisk, att en del inte är speciellt bra på att skriva dikter, får man inte utdela konstruktiv kritik alls?

jag ska inte kommentera någons utseende negativt mer. förgätmigej har rätt man behöver inte säga vissa grejer eller tycka så mycket. stånga sin åsikt blodig...

jag tycker bara det finns en viss dubbelmoral...precis som jag säger positiva saker...faktum är att jag skriver mest positiva saker så borde man väl ändå någongång få skriva något negativt någongång, så länge det inte är medvetet elakt?

eller lever vi i boca-raton, florida, USA, där allt e rosa, underbart å fluffigt...

vad tycker du?
    vad är okej, vad är inte okej?

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ha ha, tack tigertindra för att du livar upp forumet med så knäppa trådar.

Och för att hålla med lite OT, jag tycker att du har tendens att uttrycka dig lite klantigt på det här forumet, så watch your mouth, baby.
    Hoppas jag inte blir avstängd för att jag gav dig den här feedbacken ...
    Senast redigerat av namokab den 2009-01-30 klockan 10:00.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag älskar dig. Jag ska svara mer ordentligt när jag har tid. You made my day, that's for sure.

EDIT: Ponera att jag faktiskt är seriös.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Reg.datum
    May 2004

Standard

ja e seriös...

å vad de gäller knäppa trådar, så är du orörd 1a

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Jag älskar dig. Jag ska svara mer ordentligt när jag har tid. You made my day, that's for sure.

EDIT: Ponera att jag faktiskt är seriös.
    jag älskar dig med

men allvarligt. jag är 32 år. å har varit med i 5 år typ. jag tycker det är viktigt att få fram hur vi egentligen ska vara här. får man inte tycka som man vill?
    jag vill inte trampa någon på tårna eller vara odräglig..jag försöker bara förstå..

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Det är ju knappast konstruktiv kritik att säga "Du kan inte skriva dikter", konstruktiv kritik är att påpeka vad som kan göras bättre och påpeka det som är bra.
    Att säga "Du är inte snygg" är knappast konstruktiv kritik det heller eftersom utseende inte är något man kan göra åt och därför ganska svårt att ändra på, och det är skitonödigt att säga en sån sak. Tycker man att en person inte är attraktiv så kan man väl bara hålla tyst om det istället? Men för det behöver ju inte fjäska och säga "åååh söööt" bara för att vara snäll.
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Ha ha, tack tigertindra för att du livar upp forumet med så knäppa trådar.

Och för att hålla med lite OT, jag tycker att du har tendens att uttrycka dig lite klantigt på det här forumet, så watch your mouth, baby.
    Hoppas jag inte blir avstängd för att jag gav dig den här feedbacken ...
    de e lugnt. men säg till mig om jag säger något som sårar dig så lovar jag att tänka på det.

alla människor är ju olika känsliga...

å jag lyssnar just nu på laleh...och ja hon är helt fantastisk

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    de e lugnt. men säg till mig om jag säger något som sårar dig så lovar jag att tänka på det.

alla människor är ju olika känsliga...

å jag lyssnar just nu på laleh...och ja hon är helt fantastisk
    Jag är inte så känslig så länge du inte klagar på min musiksmak.
    Jaha, lyssnar du på Laleh. Då älskar jag också dig.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Hallå jag gav ett seriöst svar????????
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Det är ju knappast konstruktiv kritik att säga "Du kan inte skriva dikter", konstruktiv kritik är att påpeka vad som kan göras bättre och påpeka det som är bra.
    Att säga "Du är inte snygg" är knappast konstruktiv kritik det heller eftersom utseende inte är något man kan göra åt och därför ganska svårt att ändra på, och det är skitonödigt att säga en sån sak. Tycker man att en person inte är attraktiv så kan man väl bara hålla tyst om det istället? Men för det behöver ju inte fjäska och säga "åååh söööt" bara för att vara snäll.
    jag har inte skrivit något i tex dikt-tråden pga just det. eller jag skrev ju en gång...den personen har inte skrivit efter de så han tog nog illa upp..

jag tycker det är jättesvårt...för jag är nog för rak för mitt eget bästa.

men alla människor kan ju inte tycka att alla är snygga. det vore ju konstigt. men visst ska inte uttrycka mig så någon mer gång. att jag inte tycker att någon är snygg..hade jag tänkt till lite innan jag skrev så hade jag formulerat mig annorlunda...

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Hallå jag gav ett seriöst svar????????
    jajaja...katterna ville bli insläppta å få mat...relax

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    jag tycker denna forumare ser bra ut men jag finner honom inte snygg men att säga att det är samma sak som att jag skulle kalla honom ful.
    Hade du skrivit så från början hade diskussionen aldrig uppstått. Jag skäms lite över att jag deltog i den, men jag skyller på att jag gillar att argumentera. Generellt sett tycker jag absolut man ska få säga att man inte tycker att en person är jättesnygg, men jag tycker också det är väldigt onödigt att vara "ärlig" om det går ut på att man säger att nån är ful. Tycker man det kan man lika gärna vara tyst, men därmed inte heller sagt att man måste ljuga och skriva en komplimang man inte menar.

Jag tycker personligen att vissa människor på det här forumet är fula för att de har fula personligheter, oavsett hur bra de ser ut rent fysiskt. Jag skulle kunna påpeka det för dem eftersom deras handlingar är medvetna val till skillnad från deras utseenden, men de har inte förtjänat det. Jag låter dem hållas istället, de mår antagligen sämst av det själva.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Lite svammel för att befästa mitt I-nätberoende:
    - Att uttrycka negativa saker till andra kan ge en känsla av att ha makt.
    - Om jag själv har blivit utsatt för negativa kommentarer och överlevt dem kan jag tycka att andra personer borde tåla samma sak som jag själv blivit utsatt för. Men då överför jag min egen identitet på andra, vilket inte fungerar eftersom en annan person inte fungerar som jag.
    - Jag håller med loveavtryck. Det finns mer eller mindre bra sätt att ge kritik.
    - Ibland kan man råka säga sådant som uppfattas som kritik fast det inte är det. Ett lite kul exempel är när jag sa att min bror brydde sig mindre om tjejers utseende än vad jag gör inför min brors flickvän. Det hade ingenting med hennes utseende att göra. Men jag kan tänka mig att det finns känsliga personer som alltid utläser det värsta ur kommentarer. Det ska man inte göra!

EDIT:
    Det här är en kul tråd, så kul att jag måste bli forumberoende igen.
    En annan fråga att debattera är följande:
    Hur mycket får man skriva om sånt som har med sex att göra?

Nu har jag skrivit två inlägg på raken.
    Senast redigerat av namokab den 2009-01-30 klockan 10:39.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Hade du skrivit så från början hade diskussionen aldrig uppstått. Jag skäms lite över att jag deltog i den, men jag skyller på att jag gillar att argumentera. Generellt sett tycker jag absolut man ska få säga att man inte tycker att en person är jättesnygg, men jag tycker också det är väldigt onödigt att vara "ärlig" om det går ut på att man säger att nån är ful. Tycker man det kan man lika gärna vara tyst, men därmed inte heller sagt att man måste ljuga och skriva en komplimang man inte menar.

Jag tycker personligen att vissa människor på det här forumet är fula för att de har fula personligheter, oavsett hur bra de ser ut rent fysiskt. Jag skulle kunna påpeka det för dem eftersom deras handlingar är medvetna val till skillnad från deras utseenden, men de har inte förtjänat det. Jag låter dem hållas istället, de mår antagligen sämst av det själva.
    om jag hade kunnat ändra min kommentar så hade jag skrivit:

"jag finner inte dig lika het som helena finner dig men jag tycker din klädsmak är oklanderlig"

anser du att jag skulle fått en varning för det med?

och jag tycker inte du är ful. men de hoppas jag du vet nu...jävla röra.

och nej självklart behöver man inte poängtera konstant andras brister men som kontrast till detta piddupouande å harri roro ande...dvs gulligull å fjäsk så borde man någon gång få uttrycka sig lite kritiskt till något. du har ju själv en gång gått över gränsen så pass att du blev avstängd så jag uppskattar din åsikt...mycket

å namokab..jag har pratat relativt öppet om sex. har än så länge inte blivit avstängd eller varnad för det. så har ingen aning om var gränsen går..gör ditt namn ära å starta en sex-tråd vettja

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

lite svårt att veta vart gränserna går på det här forumet, ibland får man inte ens dra ett skämt som innehåller runka utan att nån moderator kommer och berättar att det här minsann inte är någon sexchatt

Sidan 1 av 14 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •