Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 46

Ämne: Hur tänker kent?

Medlem blåjeanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard Hur tänker kent?

Varför inte välja större lokaler?

För det första:
    Hur kul kan det vara för kent att lira på samma ställe 2-3 dagar på raken. Tänk att vara kent tre kvällar på raken på samma ställe...
    Tänk att vara fan tre kvällar på raken på samma ställe...

För det andra:
    Är det en strategi från deras sida att spela flera mindre spelningar? Dålig koll? Tror att dom har hyfsad koll på hur fanatiska fansen är och vill se varje spelning sjuttielva gånger... Money, money, money...

Över och ut!

Medlem patrik_zidanes avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

läste nånstans uttrycket: "bättre med utsålt än svårsålt" men jag tror inte det är fallet nu..

jag tror snarare på att dom inte vill göra en monsterturne igen som förra gången.. dom kanske vill ta en liten miniturne och ge folket något istället för inget.. plus att det är mer intimt o spela i mindre lokaler och det ger publiken lite mer än att bli bortglömd bland tusentals folk i ullevi tex.. nu säger jag itne att jag itne skulle vilja se kent på ullevi men ni fattar vad jag menar, mindre lokaler = mer intimt och roligare för dom som lyckas få biljetter = bättre än inget (utan att få det att låta som det är dåligt, för det är raka motsatsen, helt briljant och jag längtar som en liten pojke innan julafton)..

dessutom är det sagt att det ska komma mer konserter nästa år och vem vet vad som händer då?

Medlem Pierrens avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Grejen är väl att dem den här gången vill spela på lite mindre arenor för lite bättre känsla och ljud kanske?
    Jag tror dem var ganska säkra på att biljetterna skulle ta slut ganska fort med tanke på hur många som såldes under förra turnén.
    du, du, du gör mig hel

Bilddagboken

Medlem blåjeanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

jag hajjar upplägget med intimt, bättre ljud, inte lika stort projekt och allt det där.

men ändå lixom!?

Medlem Pierrens avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det är ju Kent som bestämmer. Och jag lovar att detta betyder inte att Kent aldrig mer kommer spela på större arenor. Kanske redan till våren får vi en längre turné på större arenor, vem vet
    du, du, du gör mig hel

Bilddagboken

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Dom har inte valt bort alternativet med större lokaler, dom bara väntar med det, så tror jag iaf.
    inget.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av blåjeans Visa inlägg
    jag hajjar upplägget med intimt, bättre ljud, inte lika stort projekt och allt det där.

men ändå lixom!?
    Kan det bli softare & mer bekvämt?

Äta, spela, öla, sova... äta spela, öla, sova...
    Resa till nästa ställe, upprepa procedurerna 2-3 ggr.
    Är nog skönt att slippa att ALLTID resa vidare dagen efter.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Medlem blåjeanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

nästan som att "jobba volvo"/stå vid bandet. samma goa monotona kneg. (no alarms and) no surprises.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2003

Standard

Ja, Kent gör ju som dom vill.
    Dom har väl kanske saknat dom där små spelningarna, och dom måste ju få göra lite som dom själva vill, trots att dom vet att det är fans som blir besvikna. Hade det vart stora arenor hade det säkert varit någon som klagat på det med. Alla kan inte alltid bli nöjda ^^
    Och som sagt, vi vet ju inte vad som händer under nästa turne.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

nästan som att "jobba volvo"/stå vid bandet. samma goa monotona kneg. (no alarms and) no surprises.
    Nu blir detta lite av en ny situation för kent, för de har (vad jag vet) inte gjort såhär tidigare. Alltså upprepade gånger under en & samma turné i Sverige gett 2-3 konserter kvällarna efter varandra. På varje ställe. Det tycker jag är dem väl förunnat, om de nu inte vill ut på fler ställen under denna "uppvärmningsturné", eller vad man nu ska kalla det. Att det trots allt dök upp extrakonserter tycker jag är glädjande... en liten bonus... Bevisligen så drar de ut på vägarna i februari & mars igen. Lägg därtill sommaren, vilket de pratade om i Fråga kent.

Ska ni klaga, så tänk på artister som Prince. Istället för turnéer runt om i England & Europa så satte han upp x antal konserter & datum i London... sedan får hans fans snällt komma till London om de vill se honom live. DÄR kan man skacka om långresor för fansen, och "jobba volvo" för artisten (;
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Medlem blåjeanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

snart blir det väl en show likt joe labero på rondo eller nått där man kan beställa julbord och dricka äggtoddy med spelningar hela december?

nä, men det är klart att det är kul med små spelningar. jag antar att det blir en massa spelningar för att kent är sjyssta som fan och vill ge alla fans en chans att få biljett genom att "ställa upp" på fler spelningar.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Herregud. Vad har du för problem blå jeans? Kent släpper en herrans massa biljetter ändå. För dem som följt bandet är det uppenbart att de vill ha en ny turneform varje gång det är dags. Att stå vid rullbandet för dem är att göra samma turné om o om igen (år efter år) i ishallar, globen och andra lador. För mig får de gärna göra 31 spelningar på raken på debaser eller något gemytligt konserthak.

Medlem blåjeanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Herregud. Vad har du för problem blå jeans? Kent släpper en herrans massa biljetter ändå. För dem som följt bandet är det uppenbart att de vill ha en ny turneform varje gång det är dags. Att stå vid rullbandet för dem är att göra samma turné om o om igen (år efter år) i ishallar, globen och andra lador. För mig får de gärna göra 31 spelningar på raken på debaser eller något gemytligt konserthak.
    jag har inget problem alls. man måste väl för helvete kunna diskutera saker i ett forum utan att få stämpeln att man har problem? känns inte som att mitt första inlägg är ett angrepp på varken kent eller fansen. tagga ner smygarfjant.

Medlem ensams avatar
    Reg.datum
    Jan 2003

Standard

nä, men det är klart att det är kul med små spelningar. jag antar att det blir en massa spelningar för att kent är sjyssta som fan och vill ge alla fans en chans att få biljett genom att "ställa upp" på fler spelningar.
    Mmm, men det vore ännu sjysstare om dom "ställde upp" på lite fler spelningar runt om i landet, så att vi som inte kan se dom i Sthlm, Gbg eller Lund också fick en chans att se dom.

(Ja, jag vet att det tillkommer fler spelningar i feb/mars men jag måste få gnälla lite. Det är ju evigheter tills dess!)
    Låt mig behålla det här Det kan väl jag vara värd
    Kom och slå sönder min värld Det är allt jag begär

Erfaren medlem AngelBees avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Dom har inte valt bort alternativet med större lokaler, dom bara väntar med det, så tror jag iaf.
    Det tror jeg også.
    Om albumet selger veldig bra blir det garantert større konserter i februar/mars.

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •