Sidan 3 av 50 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 737

Ämne: Djurrätt

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Vi får väl alla börja käka Soylent Green för att undvika såna här framtida flamebaits...
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag står bara för att djur inte ska ha några rättigheter, om du vill leva på sallad får du gärna göra det.
    Sallad?! Jag hoppas du är lite ironisk, om inte är det där kanske ditt dummaste inlägg någonsin. Precis som att allt som inte är indivder av andra arter är sallad. Kom igen. Typiskt skitargument från folk som tycker att köttet är heligt och tror att man dör utan det. Jag kan inte tvinga dig att äta mindre kött, men kom för all del inte och påstå att man inte kan leva utan det.

För övrigt har jag insett att kött är synnerligen överskattat efter att ha börjat äta mer vegetariskt. Grönsaker smakar mycket mer än kött och mycket godare. Proteinet kan man ersätta med annat. Nu ska jag tillägga att jag inte ens är vegetarian, jag äter ändå kött emellanåt och jag har liksom ingen princip emot att äta kött.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

En rättighet måste motsvaras av samma skyldighet. Du har rätt att leva med skyldigheten att du låter mig leva.
    Annars är det ingen rättighet. Och eftersom djuren inte kan styra sitt handlande vore det en omöjlighet att tilldela djur rättigheter.

Men som sagt är man ju helt dum i huvudet om man behandlar djur dåligt bara för att. Det finns ingen rationell anledning till det.
    I have seen it all

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Sallad?! Jag hoppas du är lite ironisk, om inte är det där kanske ditt dummaste inlägg någonsin. Precis som att allt som inte är indivder av andra arter är sallad. Kom igen. Typiskt skitargument från folk som tycker att köttet är heligt och tror att man dör utan det. Jag kan inte tvinga dig att äta mindre kött, men kom för all del inte och påstå att man inte kan leva utan det.

För övrigt har jag insett att kött är synnerligen överskattat efter att ha börjat äta mer vegetariskt. Grönsaker smakar mycket mer än kött och mycket godare. Proteinet kan man ersätta med annat. Nu ska jag tillägga att jag inte ens är vegetarian, jag äter ändå kött emellanåt och jag har liksom ingen princip emot att äta kött.
    Återigen: jag säger bara att djur inte ska ha några rättigheter, inget annat.

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Det galnaste av allt är att vi dricker mjölk egentligen.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Återigen: jag säger bara att djur inte ska ha några rättigheter, inget annat.
    Joho, du sa att jag lever på sallad

Last.fm

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Hahaha. Ja. Vi må väl vara dom enda varelserna som dricker mjölken från en annan varelse.
    I have seen it all

Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Hahaha. Ja. Vi må väl vara dom enda varelserna som dricker mjölken från en annan varelse.
    Det är sjukt äckligt
    .
    .

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Joho, du sa att jag lever på sallad
    Hi ha, nu har debatten redan kommit upp till komiska nivåer.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    haha jag dricker faktiskt inte mjölk inte för att de kommer från en annan varelse men jag tycker helt enkelt inte om de

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Fortsätt på den inslagna linjen och du får en bestraffning av något slag. "Inte kloka" är ju stor skillnad...
    Fast.. dumma är väl inte så stor skillnad?

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Sen hade det väl knappast varit så bra om inga åt kött tror jag.
    I have seen it all

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Man kan ju inte påstå att det skulle vara FEL att äta kött?
    Det är ju någonting som är naturligt.
    Alla ni som säger att det är fel att äta kött för att djuren lider ni har ju delvis rätt, men man behöver ju inte sluta äta kött för det?
    Varför? För att ni inte kan se dom möjligheter som finns.
    Man kan köpa vildt, man kan köpa från en bonde som säljer enbart kött som kommer från djur som dött naturligt, man kan också köpa från bönder som slakar själva och då vet man vad djuren har för levnadsvillkor och så vidare.
    Tack för mig!
    Är du medveten om att våldtäkter, zoofili, incest bl.a. också förekommer väldigt ofta i djurriket och thus är "naturligt"?
    Är det okej att våldta sin dotter och hund? Jag menar det är ju "naturligt".
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Sen hade det väl knappast varit så bra om inga åt kött tror jag.
    Nähä, men det är ju också väldigt långt ifrån. Det är en utopi. Jag kan tänka mig att många djurrättare vänder sig emot det industriella förtrycket av djur i extremt stor skala. Inte att människor även fortsättningsvis kommer dra nytta av djur på olika sätt och vis.

Last.fm

Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Tänk om det hade vart såhär... angående mjölk.
    En kvinna (människor snackar vi nu alltså) föder ett barn, barnet tas ifrån henne, mjölken snor några andra, sedan slaktar dom henne och alla hennes väninnor, usch.
    Det är ju precis så vi människor gör mot ko'rna.
    .
    .

Sidan 3 av 50 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •