Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 127

Ämne: Hur dör människorna?

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg

Se ovan.
    Yes, fast jag tror ändå det finns folk som vill tro på att jorden kommer explodera imorn eller liknande.

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

sen kan man ju definiera "det var bättre förr" på olika sätt, grottmänniskorna stod ju inte och kastade atombomber på varandra.
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    sen kan man ju definiera "det var bättre förr" på olika sätt, grottmänniskorna stod ju inte och kastade atombomber på varandra.
    Dom gjorde inte så mycket annat heller för den delen :P
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Fast dom jobbade ju bara en dag i veckan. Det vore otroligt najs.
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Yes, fast jag tror ändå det finns folk som vill tro på att jorden kommer explodera imorn eller liknande.
    Aha, det var så du menade. Jo men såna finns det väl alltid. Men det är det här med att tro något om något som man verkligen verkligen inte kan ha en aning om över huvud taget, vare sig det handlar om att man tror något negativt eller positivt som jag tycker känns lönlöst.
    Människans undergång kanske man kan förutspå så klart, men när det t.ex handlar om att tro att man kommer till himlen efter döden så ser jag det bara som att man väljer att tro det för att man vill att det ska vara så. För varför skulle man just komma till himlen? Det finns ju oändligt många andra scenarion som lika gärna kan inträffa efter döden i sånna fall. Sen kan det självklart skänka glädje och hopp och vara därför man väljer att tro på vissa saker, men jag tycker fortfarande att det är ointressant.

Så menade jag i min lilla missuppfattning.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Aha, det var så du menade. Jo men såna finns det väl alltid. Men det är det här med att tro något om något som man verkligen verkligen inte kan ha en aning om över huvud taget, vare sig det handlar om att man tror något negativt eller positivt som jag tycker känns lönlöst.
    Människans undergång kanske man kan förutspå så klart, men när det t.ex handlar om att tro att man kommer till himlen efter döden så ser jag det bara som att man väljer att tro det för att man vill att det ska vara så. För varför skulle man just komma till himlen? Det finns ju oändligt många andra scenarion som lika gärna kan inträffa efter döden i sånna fall. Sen kan det självklart skänka glädje och hopp och vara därför man väljer att tro på vissa saker, men jag tycker fortfarande att det är ointressant.

Så menade jag i min lilla missuppfattning.
    Absolut, ingen förnuftig människa kan rimligen tro att man kommer till himlen baserat på någon sorts övervägande, det handlar uteslutande om blind tro och förhoppning.

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Antalet konflikter i världen i form av krig minskar hela tiden. Det har aldrig varit så fredligt i världen som nu t ex. Ingen har kastat atombomber sedan andra världskriget.

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ginger Fish Visa inlägg
    Antalet konflikter i världen i form av krig minskar hela tiden. Det har aldrig varit så fredligt i världen som nu t ex. Ingen har kastat atombomber sedan andra världskriget.
    jag har inte sagt något annat?
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ginger Fish Visa inlägg
    Ingen kastade innan andra världskriget heller iofs.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem mylarsjäls avatar
    Reg.datum
    Aug 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Fast dom jobbade ju bara en dag i veckan. Det vore otroligt najs.
    hørte noe om at de jobba 4 timer om dagen og brukte resten av tiden på å sørge for at arten skulle overleve

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av mylarsjäl Visa inlägg
    hørte noe om at de jobba 4 timer om dagen og brukte resten av tiden på å sørge for at arten skulle overleve
    Jag har hört att dom jobbade någon dag i veckan i några timmar av mitt ex pappa, som är arkeolog.

Hans specialitet är dock en annan tidsepok men jag vill tro på att han kan lite om dom andra ändå.
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Erfaren medlem mylarsjäls avatar
    Reg.datum
    Aug 2005

Standard

haha, ja samma det, de hadde hvertfall mye tid til overs^^

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Säger dom ja.

Och sen så är denna videon äldre än internet.
    eh. hela världen såg testerna. israel säger sig inte ha kärnvapen, men det är då vedertaget fakta?

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    eh. hela världen såg testerna. israel säger sig inte ha kärnvapen, men det är då vedertaget fakta?
    Hela världen såg inte testerna. Andra nationers jordbävningsmätare gav utslag som kan kopplas samman med de påstådda kärnvapenstesterna.

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

luftburet hiv-virus som snabbare leder till AIDS kommer döda typ 99% av alla människor.

Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •