Jag är absolut inte överdrivet nationalistisk.
Jag kritiserar Sverige på massor med punkter så gott som hela tiden.
Dessutom är jag även patriot för Tyskland, EU och hela Europa.
Jag bryr mig självklart om hela världen i dessa globala tider.
Jag håller med. Å andra sidan är det nog lättare för folk med pengar att säga att de gillar dem.
tror jag inte.
tror nog att de flesta människor tycker om pengar.
men rika människor kanske har mer rätt att säga det för att de har det, ungefär som du sade.
tror jag inte.
tror nog att de flesta människor tycker om pengar.
men rika människor kanske har mer rätt att säga det för att de har det, ungefär som du sade.
Jag tror också att de flesta (inte alla) människor tycker om pengar, just för att så mycket här i världen verkligen bygger på att man har pengar.
Förstår dock inte riktigt vad du menar med att rika har mer rätt att säga det.
Jag tror också att de flesta (inte alla) människor tycker om pengar, just för att så mycket här i världen verkligen bygger på att man har pengar.
Förstår dock inte riktigt vad du menar med att rika har mer rätt att säga det.
svårt att förklara.
men jag menar att det är lite mer accepterat att de säger hur mkt pengar de har. är man en medelsvensson kanske man inte riktigt kan skryta om sina oändliga tillgångar.
svårt att förklara.
men jag menar att det är lite mer accepterat att de säger hur mkt pengar de har. är man en medelsvensson kanske man inte riktigt kan skryta om sina oändliga tillgångar.
Jag tänker att rika inte alls ser på pengar som fattiga - och faktiskt mer sällan talar om vad de själva tjänar. Däremot är det kanske lättare för de som själva har pengar att försvara andras rätt till att ha enorma löner eller pensioner.
svårt att förklara.
Jag har varken sagt något om att skryta eller att ha obegränsade tillgångar.
Jag tänker att rika inte bryr sig om pengar som fattiga - och faktiskt mer sällan talar om vad de själva tjänar. Däremot är det kanske lättare för de som själva har pengar att försvara andras rätt till att ha enorma löner eller pensioner.
Tycker inte att det där stämmer. Inte i alla fall iaf...
Jag tänker att rika inte alls ser på pengar som fattiga - och faktiskt mer sällan talar om vad de själva tjänar. Däremot är det kanske lättare för de som själva har pengar att försvara andras rätt till att ha enorma löner eller pensioner.
sant! beroende på hur mkt pengar man har, får man ett annat förhållningsätt till det.