allt kretsar ju kring pengar.
ja exakt
vad skulle man göra utan dem?
förstår inte riktigt vadu menar.
men inlägget jag skrev, syftade jag på att de som säger att pengar inte har en betydelse, är de som aldrig behövt fundera över om de har tillräckligt med pengar för att klara sig.
Signatur.
Jag syftar på att de flesta som säger att pengar inte betyder någonting hycklar genom att använda dem. Man skulle kunna tänka sig att folk tar avstånd från pengar passivt genom att använda dem, motvilligt. Men det är ju bara semantik egentligen. När allt kommer om kring, innebär resonemanget att pengar inte betyder så mycket.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Något som jag tycker är bra, faktiskt. Dock inte när det handlar om högt uppsatta människor som verkligen hycklar till sig miljonbelopp efter miljonbelopp medan folk under denne får sparken.
That's me ...
Och så kom tråden in på ämnet pengar ... Intressant utveckling ...
Vi får inte glömma att vi mäter vårt individuella värde i pengar.
Lönen är ett mått på vår förmåga att överleva med råge.
Och ju rikare vi blir desto starkare känner vi oss i faderskärlekens spel.
För att inte tala om hur mycket njutning vi kan få uppleva om vi bara har tillräckligt med pengar. Det räcker med några hundralappar för att vi ska kunna äta oss mätta på ostbågar. Och om vi har några miljoner på banken kan vi sitta i soffan och lata oss resten av livet. Men vi har även råd att köpa ett Sats-kort för att det är lite coolt att bränna fett på löpband. Sen kan vi dra vidare till någon affär och köpa några coola kläder eller smycken så att alla ser hur perfekta vi är.
Djuren har inga pengar, men de överlever ändå för de har aldrig förstått tjusningen med ostbågar och de mäter sitt värde i kamstorlek snarare än schampomärke. Lejonet ligger gärna under trädet på savannen i skuggan och latar sig innan det blir dags att mäta krafterna med antiloperna. På jakt efter det mumsiga bytet lever de ut sin livskraft och håller sig i form på köpet. Shit vilket torftigt liv de måste ha det utan pengar. Stackars lejon.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
hade lejonen haft pengar kunde de köpt lite kött från ica istället!![]()
Signatur.
Den som säger att pengar inte är viktigt har antingen redan för mycket för att bry sig eller är för lat för att skaffa sig tillräckligt.
Sen tror jag inte folk värdesätter pengar på rätt sätt. De vill ha så mycket som möjligt men skiter i hur och vem det drabbar. Först när man på ett ärligt och hederligt sätt har förtjänat sin rikedom kan och bör man vara stolt över den.
http://foto.stilren.se - portfolio
Nä, det jag menar. Det är fel på inställningen.
http://foto.stilren.se - portfolio
hahaha låter ju som jag skulle ha värsta erfarenheten inom detta, menar snarare att det är ett exempel inom subkulturen.
Som t.ex det här med nynazister, många av dom har i grund och botten ingenting. Dålig uppväxt, inga vänner etc etc,
men så får de chansen att gå med i en grupp tillsammans med andra som också har det jobbigt, det blir en slags gemenskap, de slåss för samma sak. Även ifall de inte riktigt egentligen fattar vad de egentligen står för. De känner ett slags värde i sig själva och det dom gör.