Ursprungligen postat av
Insanity Within
En ganska rolig anekdot från min privata samling är att Flinck "lånade" en jävla massa cigg av mig när han uppträdde i Växjö. Det gick till så att han kom fram och frågade mig, som satt längst fram i salongen och hade blivit insläppt före alla andra eftersom jag sitter i rullstol, om jag hade en cigg.
Givetvis sa jag, ta så många du vill, detta sa jag eftersom jag bestämt mig för att sluta röka och vad kan vara bättre än att få hjälp med att uppnå sina mål av självaste herr Flinck!? Så, han tog två st. ....det gick fem minuter, sen kom hans assistent (eller nåt) och sa, ursäkta, han har tappat sina cigg, du har möjligtvis inte... Jovisst, sa jag, han fick tre nya och ytterligare 5 minuter gick, sen, tro det eller ej, kommer denne fram igen och frågar om nya cigg eftersom de föregående tappats bort, och så lite ursäkta och harkel, på det. Ingen fara säger jag, jag ska ändå sluta, så varsågod, och ger personen två nya cigg....sen börjar konserten.
Och NU kommer vi till saken:
Efter konserten går jag ut rullstolsvägen. Det är även samma väg där Flinck och hans team går ut för att inte springa rakt in i eventuell folkmassa.
Sen väntar jag en stund, röker en av de få cigg jag har kvar.
Plötsligt kommer Flinck ut, stegar rakt fram till mig och spänner ögonen i mig:
- Var det bra, var det nåt att ha, var det bra?
Grejen är den att han stammade lite mer och lite mer efter hand som han började prata om hur han ville ha showen, men innan dess var han lugn, blicken fäst på mig och det fanns inget som helst som påvisade att denna man är samma man som vi ser "aningen förvirrad" på tv.