Sidan 4 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 131

Ämne: Söndagsparty med Filip & Fredrik

Standard

Söndagsparty är ju... Sådär. Jag vill ha tillbaka Boston Tea Party istället. Jag handlade skivor bredvid historiker-Bengt för några helger sen och han såg så cool ut att jag inte vågade fråga om det blir några fler avsnitt.

Han köpte The Wall och sneglade lite försiktigt ner på min Elvis Costello-platta. Sen gick han.

Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.

Adam K.
    Guest

Standard

Bra valt (Bengt)!

Söndagsparty är helt OK. Ibland för de till det, men ibland brister det helt och hållet.

Dock perfekt söndagsprogram, och perfekt avslut på helgen!

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    När han skulle prata engelska. Jag dog.
    Haha. Jag skulle precis skriva att det är så pinsamt när svenskar pratar dålig engelska i tv. Fy.

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Okej.
    Jag har aldrig sett Torsten uppträda som sig själv.
    Så detta var en upplevelse.
    Ganska självdestruktiv känns det som.
    En ganska rolig anekdot från min privata samling är att Flinck "lånade" en jävla massa cigg av mig när han uppträdde i Växjö. Det gick till så att han kom fram och frågade mig, som satt längst fram i salongen och hade blivit insläppt före alla andra eftersom jag sitter i rullstol, om jag hade en cigg.
    Givetvis sa jag, ta så många du vill, detta sa jag eftersom jag bestämt mig för att sluta röka och vad kan vara bättre än att få hjälp med att uppnå sina mål av självaste herr Flinck!? Så, han tog två st. ....det gick fem minuter, sen kom hans assistent (eller nåt) och sa, ursäkta, han har tappat sina cigg, du har möjligtvis inte... Jovisst, sa jag, han fick tre nya och ytterligare 5 minuter gick, sen, tro det eller ej, kommer denne fram igen och frågar om nya cigg eftersom de föregående tappats bort, och så lite ursäkta och harkel, på det. Ingen fara säger jag, jag ska ändå sluta, så varsågod, och ger personen två nya cigg....sen börjar konserten.

Och NU kommer vi till saken:
    Efter konserten går jag ut rullstolsvägen. Det är även samma väg där Flinck och hans team går ut för att inte springa rakt in i eventuell folkmassa.
    Sen väntar jag en stund, röker en av de få cigg jag har kvar.
    Plötsligt kommer Flinck ut, stegar rakt fram till mig och spänner ögonen i mig:
    - Var det bra, var det nåt att ha, var det bra?

Grejen är den att han stammade lite mer och lite mer efter hand som han började prata om hur han ville ha showen, men innan dess var han lugn, blicken fäst på mig och det fanns inget som helst som påvisade att denna man är samma man som vi ser "aningen förvirrad" på tv.
    Jag skriver texter.
    Dom kan du finna här:
    https://www.poeter.se/Medlem?author_id=22950

Jag har släppt två st. böcker.
    Ex Animo är den senaste och den innehåller hälften engelska och hälften svenska egenskrivna texter.
    Vill du köpa ett ex så skicka ett meddelande.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Snart dags för veckans avsnitt!
    Jag är fortfarande lite fascinerad av att programmet sänds direkt från New York. Hur ofta händer det liksom?
    Program inspelade i USA är det ju ingen brist på i svensk tv, men ofta sänds de minst en vecka efter inspelningsdagen.
    Letterman eller O'Brien står där och snackar om något som hände för en vecka eller en månad sedan...

Martin Sheen kan nog bli en intressant gäst i kväll.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Snart dags för veckans avsnitt!
    Jag är fortfarande lite fascinerad av att programmet sänds direkt från New York. Hur ofta händer det liksom?
    Program inspelade i USA är det ju ingen brist på i svensk tv, men ofta sänds de minst en vecka efter inspelningsdagen.
    Letterman eller O'Brien står där och snackar om något som hände för en vecka eller en månad sedan...

Martin Sheen kan nog bli en intressant gäst i kväll.
    Hur kommer det sig att texten ibland kommer innan bild och ljud?

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Hur kommer det sig att texten ibland kommer innan bild och ljud?
    Jag tror att programmet sänds med viss fördröjning, annars skulle de ju inte hinna texta. Men det handlar nog inte om mer än någon minut eller så.
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Jag är orolig för att han som äter köttbullar ska spricka snart.
    Tusen köttbullar kan han väl inte få i sig? Jag gissar på 357.
    Låt dom komma nu

Adam K.
    Guest

Standard

Jag tror att programmet sänds med viss fördröjning, annars skulle de ju inte hinna texta. Men det handlar nog inte om mer än någon minut eller så.
    20 sekunder, läste jag att det var!

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Nu har han ätit 500!
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag är orolig för att han som äter köttbullar ska spricka snart.
    Tusen köttbullar kan han väl inte få i sig? Jag gissar på 357.
    Nu har han ätit 500!
    De första 200 tog en bra stund, kanske 20-30 minuter. Sedan var det plötsligt 500 efter ytterligare kanske 15 minuter. Lite skumt. Eller så behövde han de första 200 för att få upp farten.

Kul att se Martin Sheen. Annars är denna serie ganska splittrad och spretar lite för mycket. Från det ena, till det andra och vidare till det tredje. För att sedan dra in på det första igen. O.s.v. Ingen riktig röd tråd, så att säga. Sedan stod det dessutom i TV-guiden att Dee Snider (gamle Twisted Sister-sångaren) skulle vara med idag, men icke!

Och jag kan fortfarande inte släppa "intervjun" med Manson för två veckor sedan. Pinsamt usel.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Medlem Nebraskas avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av Insanity Within Visa inlägg
    En ganska rolig anekdot från min privata samling är att Flinck "lånade" en jävla massa cigg av mig när han uppträdde i Växjö. Det gick till så att han kom fram och frågade mig, som satt längst fram i salongen och hade blivit insläppt före alla andra eftersom jag sitter i rullstol, om jag hade en cigg.
    Givetvis sa jag, ta så många du vill, detta sa jag eftersom jag bestämt mig för att sluta röka och vad kan vara bättre än att få hjälp med att uppnå sina mål av självaste herr Flinck!? Så, han tog två st. ....det gick fem minuter, sen kom hans assistent (eller nåt) och sa, ursäkta, han har tappat sina cigg, du har möjligtvis inte... Jovisst, sa jag, han fick tre nya och ytterligare 5 minuter gick, sen, tro det eller ej, kommer denne fram igen och frågar om nya cigg eftersom de föregående tappats bort, och så lite ursäkta och harkel, på det. Ingen fara säger jag, jag ska ändå sluta, så varsågod, och ger personen två nya cigg....sen börjar konserten.

Och NU kommer vi till saken:
    Efter konserten går jag ut rullstolsvägen. Det är även samma väg där Flinck och hans team går ut för att inte springa rakt in i eventuell folkmassa.
    Sen väntar jag en stund, röker en av de få cigg jag har kvar.
    Plötsligt kommer Flinck ut, stegar rakt fram till mig och spänner ögonen i mig:
    - Var det bra, var det nåt att ha, var det bra?

Grejen är den att han stammade lite mer och lite mer efter hand som han började prata om hur han ville ha showen, men innan dess var han lugn, blicken fäst på mig och det fanns inget som helst som påvisade att denna man är samma man som vi ser "aningen förvirrad" på tv.
    Tack för en kul läsning!
    Hey vibes man, hey jazz man, play me your serenade
    Any deeper blue and you're playin' in your grave

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Långa äckliga ben.. hahaha

Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

gillade björnungarna

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av spud Visa inlägg
    Söndagsparty är ju... Sådär. Jag vill ha tillbaka Boston Tea Party istället.
    Samma här.

Sidan 4 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •