Har du någonsin skrivit något värt att läsa?
Ja
Ja, fast bara i skolan
Nej
Har du någonsin skrivit något värt att läsa?
Sláinte Mhath!
RIP Burka-tråden
Ett tips om en roman, eftersom tråden väckte sådan debatt-Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Handlar om kvinnor i Afghanistan från tiden för sovjetstyret,via talibanena till dagens Afghanistan. Där nämns också om hur kvinnan upplevde att gå ut i burqa (som det stavades i boken) första gången. En lättläst bok, inget skönliterärt verk, men passade bra just nu![]()
Senast redigerat av Grävlingen den 2009-04-29 klockan 21:22.
Ingen på vägarna
bara döda grävlingar
För en gångs skulle passar uttrycket R.I.P.
Annars är jag så trött på att människor använder det som standardfras när någon har dött.
(sorry om någon tar åt sig nu)
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Ja, det tyckte jag också.
Ser att jag stavat lite fel, skönlitterärt ska det förstås vara..tur att det inte var språktråden!
Ingen på vägarna
bara döda grävlingar
Gubbarna ondgjorde sig över hur kvinnor hade börjat bära jeans och visa armarna. Det är ju fel, "det står så i Koranen". De unga kvinnorna hade däremot förstått att det inte alls är någon viktig kulturell eller religiös fråga, och att det bara är idioti att tro på sådana påbud. En del klädde sig i slöja kombinerat med mer västliga kläder bara för att "protestera", mot båda sidor: dels de gammalreligiösa som kräver strikt lydnad, och dels de lite för progressiva som vill tvätta bort hela den islamiska kulturen.
http://foto.stilren.se - portfolio