Sidan 3 av 25 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 364

Ämne: Tekniktråden

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

HJÄLP! Finns det nåt datasnille här eller?

Jag börjar bli jävligt trött på att min inbyggda mick i laptopen inte funkar som den ska. Det är en Compaq Presario CQ61.

Jag inbillar mig att det blev fel efter att jag hade installerat något slags program för att spela in video med cam samt ljud, och att jag då ändrade något i inställningarna. Nu är programmet hur som helst avinstallerat men micken fungerar ändå inte. Det verkar som att den reagerar lite om man typ skriker rätt in där micken sitter men ljudnivån är helt sjukt låg. Jag är inget datasnille själv så jag kommer antagligen inte fatta så mycket om någon kommer med en krånglig utläggning med massa konstiga ord, så försök hålla det lättbegripligt.

Svara här eller skicka ett PM, är grymt tacksam för lite hälp.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Volymkontrollen
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jootack, jag verkar ha inte ha stängt av ljudet för något.

Last.fm

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Och du har kollat dom avancerade inställningarna och tittat så ingen av dom har råkat slinka ner?

Om det är ok håll in windowsknappen och tryck på r. skriv dxdiag och tryck dig fram till "ljud/sound" när den har analyserat klart. Kolla vad ditt ljudkort heter. skriv ner namnet och googla på den + driver
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Om det är ok håll in windowsknappen och tryck på r. skriv dxdiag och tryck dig fram till "ljud/sound" när den har analyserat klart. Kolla vad ditt ljudkort heter. skriv ner namnet och googla på den + driver
    Okej, det är väl det där "IDT high defition audio codec"?
    Vad händer om man installerar det då, allt går tillbaka till de rätta inställningarna?

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Nu installerade jag nya drivrutiner för ljudkortet och har sedan låtit starta om datorn.

När jag för markören över högtalarn i nedre högra hörnet möts jag av texten "Ingen ljudupptagningsenhet är installerad", jag tycks alltså inte heller ha någon högtalare längre.
    Måste jag konfigurera allt på nytt då? Hur fan gör man det isf?

Nu när jag går in på kontrollpanalen > ljud så har jag liksom INGA enheter där över huvudtaget, varken högtalare eller mikrofoner.

Last.fm

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Jag hoppas att det såg ut såhär.
    Testa ditt DirectSound.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Okej nu funkar ljudet igen iaf haha, det är precis som innan. Så micken är fortfarande ganska lågt ljud på. Jag kanske inte hittar de avancerade inställningar som du syftar på?

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Mitt ser inte riktigt ut som ditt, jag kan inte testa det där... Men det kanske inte spelar någon roll nu när högtalarna funkar. Nu är det ju bara micken som är konstig, precis som innan.

Last.fm

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    HJÄLP! Finns det nåt datasnille här eller?

Jag börjar bli jävligt trött på att min inbyggda mick i laptopen inte funkar som den ska. Det är en -->Compaq<-- Presario CQ61.
    Där har du problemet.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Där har du problemet.
    Tackar ödmjukast!

Haha inte jag som valt datorn, fick den som ny från onoff när min förra Packard Bell pajade.

Last.fm

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Tackar ödmjukast!

Haha inte jag som valt datorn, fick den som ny från onoff när min förra Packard Bell pajade.
    Haha sorry men de där två är några av jordens sämsta datortillverkare. Köp aldrig datorer på stormarknader säger jag bara!
    Men du kanske skulle pröva att göra en total systemåterställning och spara allt det du vill behålla på en extern hårddisk? Då får du ju tillbaka alla grundinställningarna datorn hade från början. Funkar inte micen som den ska då heller så har du ett hårdvarufel.

Bah... Jag känner att jag snart har gjort allt för att snabba upp den en gång rätt snabba Acern jag har genom diverse rensingsprogram och reparationsgrejer. Det enda som finns kvar nu är att stoppa i 2gb extra ram, men jag ser inte att det skulle hjälpa så mycket. Har även gjort totala systemåterställningar men den segar ändå ner sig rejält.
    Vad jag göra? Känns som ett waste att tjacka en ny efter 1,5 år med pengar jag inte har:P
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Läste en fånig artikel idag om att den stationera datorn är på väg att dö.

Tror folk det seriöst?

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag letar fortfarande efter välljudande datorhögtalare!
    Är det omöjligt att få riktigt bra ljud på det sättet, eller måste jag köpa en hifi-stärkare å högtalare?

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Jag letar fortfarande efter välljudande datorhögtalare!
    Är det omöjligt att få riktigt bra ljud på det sättet, eller måste jag köpa en hifi-stärkare å högtalare?
    Vi har jäkligt bra harman/kardon-högtalare hemma till datorn. Bra ljud är det.
    Mr Orange

Sidan 3 av 25 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •