Hade varit en annan sak om de frågat "Vad heter bandet som kommer från Eskilstuna".
Hade varit en annan sak om de frågat "Vad heter bandet som kommer från Eskilstuna".
Bandet eller banden? Kuggfråga. Finns fler än ett. kent, Yvonne och Superswirls är mina topp tre.
Jag klandrar inte henne, även om hon är kulturminister. Det är inte lätt att hålla alla städer, orkestrar och bandmedlemmar i huvudet. Även om det så må vara en sångare i ett band från E-tuna (J.Berg i kent).
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Självklart är det ingen stor grej. Jag struntar i om kulturministern vet vem Jocke Berg eller Kent är. Det är inte poängen. Poängen är att hon inte verkar intresserad av populärkultur. Och får dåndimpen av en graffitivideo. Och så vidare, och så vidare. Det är möjligt att jag har missuppfattat något, eller allt, men det är i alla fall intrycket jag har fått av henne.
Självklart får hon konsumera vilken kultur hon vill på sin fritid, men det borde väl ingå i jobbet som kulturminister att vara insatt i lite av varje? Och om hon inte är det, att våga erkänna det.
Utan att lägga några partipolitiska värderingar i det kan jag tycka att Leif Pagrotsky var en betydligt bättre kulturminister. Han hade koll.
Senast redigerat av utomjording den 2009-07-17 klockan 17:38.
Låt dom komma nu
Hehe, påminner mig om en sak som en av min morsas polare berättade. Hon jobbar i regeringskansliet, och dessutom är hon kentfan. Hursomhelst, hon satt en gång och fikade när Anders Borg (Har jag för mig det var) satte sig med henne och också skulle ta en fika. Hur som helst började de att konversera, kollegor emellan. De kommer in på ämnet musik, vilket gvetvis ledde till att min morsas kompis drar upp kent vilket leder till följande:
Hon: - Jag gillar, kent. Har du hört dem?
A Borg: - ... Vem? Är det han "Känn ingen sorg för mig, Göteborg"-killen?
Hon: Hehe, njae... kent är Sveriges största rockband... De sålde slut Stadion förut...
A Borg: Jaha... Nej, jag gillar inte sån musik...
Tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket av vad hon berättade mer, men han gillade iaf nån sorts fjantmusik, typ "rosa helikopter" eller vad det var^^
"Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"
"Hon: - Jag gillar, kent. Har du hört dem?
A Borg: - ... Vem? Är det han "Känn ingen sorg för mig, Göteborg"-killen?
Hon: Hehe, njae... kent är Sveriges största rockband... De sålde slut Stadion förut...
A Borg: Jaha... Nej, jag gillar inte sån musik..."
Hahahahah.