Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 25 av 25

Ämne: Kulturministern vägrade svara på Kent-frågor

Adam K.
    Guest

Standard

Hade varit en annan sak om de frågat "Vad heter bandet som kommer från Eskilstuna".

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Hade varit en annan sak om de frågat "Vad heter bandet som kommer från Eskilstuna".
    Bandet eller banden? Kuggfråga. Finns fler än ett. kent, Yvonne och Superswirls är mina topp tre.

Jag klandrar inte henne, även om hon är kulturminister. Det är inte lätt att hålla alla städer, orkestrar och bandmedlemmar i huvudet. Även om det så må vara en sångare i ett band från E-tuna (J.Berg i kent).
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Bandet eller banden? Kuggfråga. Finns fler än ett. kent, Yvonne och Superswirls är mina topp tre.

Jag klandrar inte henne, även om hon är kulturminister. Det är inte lätt att hålla alla städer, orkestrar och bandmedlemmar i huvudet. Även om det så må vara en sångare i ett band från E-tuna (J.Berg i kent).
    Jag trodde det var självklart att biten "Vad heter sverigeis största rockband från ..." även följde med!

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Nä, inte så värst.

Jag tycker ni gör en höna av en fjäder (wow, har alltid velat trycka in det där talesättet på ett korrekt sätt!).
    Självklart är det ingen stor grej. Jag struntar i om kulturministern vet vem Jocke Berg eller Kent är. Det är inte poängen. Poängen är att hon inte verkar intresserad av populärkultur. Och får dåndimpen av en graffitivideo. Och så vidare, och så vidare. Det är möjligt att jag har missuppfattat något, eller allt, men det är i alla fall intrycket jag har fått av henne.
    Självklart får hon konsumera vilken kultur hon vill på sin fritid, men det borde väl ingå i jobbet som kulturminister att vara insatt i lite av varje? Och om hon inte är det, att våga erkänna det.
    Utan att lägga några partipolitiska värderingar i det kan jag tycka att Leif Pagrotsky var en betydligt bättre kulturminister. Han hade koll.
    Senast redigerat av utomjording den 2009-07-17 klockan 17:38.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Självklart är det ingen stor grej. Jag struntar i om kulturministern vet vem Jocke Berg eller Kent är. Det är inte poängen. Poängen är att hon inte verkar intresserad av populärkultur. Och får dåndimpen av en graffitivideo. Och så vidare, och så vidare. Det är möjligt att jag har missuppfattat något, eller allt, men det är i alla fall intrycket jag har fått av henne.
    Självklart får hon konsumera vilken kultur hon vill på sin fritid, men det borde väl ingå i jobbet som kulturminister att vara insatt i lite av varje? Och om hon inte är det, att våga erkänna det.
    Utan att lägga några partipolitiska värderingar i det kan jag tycka att Leif Pagrotsky var en betydligt bättre kulturminister. Han hade koll.
    Exakt.

Det var ju inte så att man blev arg eller upprörd precis.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Hehe, påminner mig om en sak som en av min morsas polare berättade. Hon jobbar i regeringskansliet, och dessutom är hon kentfan. Hursomhelst, hon satt en gång och fikade när Anders Borg (Har jag för mig det var) satte sig med henne och också skulle ta en fika. Hur som helst började de att konversera, kollegor emellan. De kommer in på ämnet musik, vilket gvetvis ledde till att min morsas kompis drar upp kent vilket leder till följande:

Hon: - Jag gillar, kent. Har du hört dem?
    A Borg: - ... Vem? Är det han "Känn ingen sorg för mig, Göteborg"-killen?
    Hon: Hehe, njae... kent är Sveriges största rockband... De sålde slut Stadion förut...
    A Borg: Jaha... Nej, jag gillar inte sån musik...

Tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket av vad hon berättade mer, men han gillade iaf nån sorts fjantmusik, typ "rosa helikopter" eller vad det var^^
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

"Hon: - Jag gillar, kent. Har du hört dem?
    A Borg: - ... Vem? Är det han "Känn ingen sorg för mig, Göteborg"-killen?
    Hon: Hehe, njae... kent är Sveriges största rockband... De sålde slut Stadion förut...
    A Borg: Jaha... Nej, jag gillar inte sån musik..."

Hahahahah.

Adam K.
    Guest

Standard

Det kan jag hålla med om. Jag tolkade nog in lite för mycket i det hela.

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Har hon hört talas om uttrycket "att bjuda på sig själv"?
    Hon är nog för pretentiös och seriös som människa.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Har för mig att jag har läst att han är ett kentfan faktiskt.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •