Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Möjlighet att att bara hämta ut en biljett och därefter ge bort bokningsnr?

Standard Möjlighet att att bara hämta ut en biljett och därefter ge bort bokningsnr?

Hej!

Nu är det så att jag till min glädje lyckades boka två biljetter till den andra extrakonserten i Stockholm. Jag är inte säker på att min väns biljett kommer att användas. Därför undrar jag om det är möjligt att ge bort bokningsnummret till någon annan som inte lyckades få biljetter efter jag hämtat ut min halva, är det det? Även fast jag är långt ifrån aktiv här så kommer självklart den biljetten tillfalla det här forumet! OM den blir över!

Ni får ha det så bra!

Mattias
    Tror du att kärlek är som sångerna vi hör?

En vacker illusion om att allting ska bli som jag vill att det ska vara.

Last.fm profil

Nybörjare Liviss avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Tror tyvärr inte att det är möjligt. Enda vägen är i så fall att ringa Ticknet och be dem dela upp bokningen på två bokningsnummer, men jag betvivlar att det går. Däremot tror jag att det går att ringa och be dem ta bort ena biljetten från bokningen, men då går den ju tillbaka till försäljning.
    En dröm om mammas ömma famn

Erfaren medlem Suzzies avatar
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard

jag vill åxå göra så. har försökt ringa ticnet kundservice, men pallar inte stå i kö
    I guess some people are just born with tragedy in their blood.

Nybörjare kentsouls avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

jag vill också göra så!
    n
    vi skulle kommit längre, men räckte inte till

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

När ni har hämtat ut med hjälp av bokningsnumret så är bokningsnumret förbrukat, oavsett om ni hämtar ut alla biljetter eller inte. Jag tror dock att ni kan hämta ut endast en biljett (om ni har bokat flera), det brukar inte vara något problem. Därefter går resten av biljetterna tillbaka till Ticnet för ny försäljning. Detta (och att folk inte hämtar ut sina biljetter alls) är anledningen till att Ticnet nästan varje dag har haft nya biljetter till alla konserter att erbjuda...
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Jag hade bokat 2 biljetter till Lisebergshallen lördag men behövde bara en, så jag annonserade här på forumet. Inom 10-15 min hade jag fått mail från kanske 5-6 pers som var intresserade av min extrabiljett. Alltså hade jag hittat nån som kunde köpa biljetten redan innan jag hade hämtat ut den! Prova att skriva i köp-/sälj-forumet, om ni inte vill ta bort en biljett från bokningen. (Sen tycker jag personligen att det inte är så schyst att ha budgivning men det är ju upp till var och en!)
    Om allt man inte väljer, men ändå tvingas ta. Om stoltheten jag sväljer för att klara varje dag. Och allt som jag ska gömma i mitt hjärta utav glas. Om allt det där ska rymmas går jag av.
    Så ta mig med till drömmarnas land...

Erfaren medlem Suzzies avatar
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard

ringde precis ticnet och avbokade en biljett och det funkade bra. orkar snart inte hålla på mer med att sälja och byta. jag får magsår.
    I guess some people are just born with tragedy in their blood.

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Suzzie Visa inlägg
    ringde precis ticnet och avbokade en biljett och det funkade bra. orkar snart inte hålla på mer med att sälja och byta. jag får magsår.
    instammer.. men det ar nog vart det!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •