Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 139

Ämne: Kaffetråden

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Johan & Nyström har en del riktigt goda espressoblandningar, hela bönor alltså.

La Bomba är riktigt gott, men det var ett tag sen jag köpte det. Finns knappast på snabbköpet men i en del butiker som säljer kaffemaskiner eller kaffe och the-handlar...

http://johanochnystrom.se/kaffe.php?...e&cId=3&pId=38

Lägg märke till att de har en espresso som heter "Isola" också Fast den slår inte La Bomba.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Jag har inte fallit än för själva kaffekonceptet. : ( Dricker verkligen aldrig kaffe.

Sååå... var i träsket ska man börja egentligen? Hur är det bästa sättet att vänja sig vid smaken och börja tycka om den?
    Tvinga dig själv. Jag tyckte kaffe var skitäckligt ända fram till en tidig morgon då jag var tvungen att gå iväg vid halv 8 men hade ramlat hem vid halv 5, tänkte att jag testar en kopp kaffe så kanske jag vaknar lite, smakade skit, men vaknade gjorde jag faktiskt. Så ja, jag vet inte, jag fortsatte dricka kaffe nästa morgon och nu är jag inte människa innan jag fått en kopp kaffe på morgonen. Det har t.o.m börjat smaka riktigt gott.

Jag dricker Zoégas skånerost hemma, det är väl mörkrost vilket tydligen är big no no för kaffekännare, jag tycker det är gott iallafall. Två mått per kopp och en skvätt mjölk i är mumma. Ute dricker jag alltid cappuccino, latte är för fjortisar som säger att de gillar kaffe och sen ändå gör grimaser när de desperat försöker få ner skiten.
    Senast redigerat av spud den 2009-09-06 klockan 10:42.

Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Känner ni att ni blir pigga när ni dricker kaffe eller? Jag har aldrig fattat det där. Jag kan lugnt dricka ett par koppar och gå och lägga mig direkt efteråt, men jag har väl blivit immun kanske...

Det enda är att man kan bli riktigt jävla sugen om man inte druckit på ett tag, och jag kan få ont i huvudet av det ibland. Alltid så härligt när man tar första klunken av ett riktigt gott kaffe efter att inte ha druckit på ett tag, känns som att det går ut i blodet direkt haha

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

vad fan ska man med en jävla espressomaskin till. det här är allt som behövs (utöver en vanlig kaffekokare)

"We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Adam K.
    Guest

Standard

Hur tycker ni detta företags kaffe står sig? Jag har ju som sagt aldrig direkt druckit, men jag gillar verkligen deras profil!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Hur tycker ni detta företags kaffe står sig? Jag har ju som sagt aldrig direkt druckit, men jag gillar verkligen deras profil!
    Aldrig provat faktiskt, men Espresso House står sig riktigt bra.

Standard

Hur tycker ni detta märkes kaffe står sig? Jag har ju som sagt aldrig direkt druckit, men jag gillar verkligen deras profil!

Beror en del på var man är någonstans. Jag har varit på Starbucks i USA och i England, och i USA kan det vara hyfsat ibland, dock är det ofta blaskigt tycker jag. I England är det ofta bättre. Själva kaffet de använder sig av som sådant är det egentligen inget större fel på, det smakar helt ok. De har god varm choklad annars.
    Senast redigerat av spud den 2009-09-06 klockan 11:18.

Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Jag dricker inte kaffe varje dag, eller jo i skolan bli det väl en kopp på morgonen och kanske någon på eftermiddagen för att bli pigg. Måste ha mjölk i kaffet också. Gärna en sockerbit också.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

De här bönorna brukar jag köpa, de är suveräna.

Standard

Jeg foretrekker presskanne, men den knuste jeg på fredag morgen, så nå blir det trakter. (Kjenner ikke de svenske ordene, men presskanne er den hvor du presser en plate gjennom glasskolben etter noen minutter, trakter er filter+kaffe+dryppende vann)

Jeg drikker aldri billigkaffe. Det er viktig med kvalitet, så det skal være gode traktere og god kaffesmak. Akkurat nå går det mye i Evergood, for butikken hos meg hadde tilbud, så jeg kjøpte myyye.

Men en god trakter er også utrolig viktig. Har ikke så mye peiling på merker der, men min skal visstnok være ganske ok.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Ingen morgon utan kaffe. Sedan blir det väl att man köper sig en kopp eller två i skolan. Vid långa pluggdagar vill jag inte tänka på hur mycket kaffe det slinker ner i kroppen.

Jag dricker ju mest vanligt kaffe och då svart. Ingen mjölk, ingenting. Men går jag ut på stan och tar en fika så brukar jag oftast ta mig en cappuccino eller espresso.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Alla som läser detta linlägg luktar fiskmås!

Erfaren medlem knyffels avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

såna här bönor brukar jag köpa.
    allt är mer eller mindre trasigt

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

JELLYBEANS!!!
    Underbar uppfinning