Sidan 1 av 10 12345678910 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 139

Ämne: Kaffetråden

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard Kaffetråden

Här diskuterar vi kaffe.

En trevlig och sansad diskussion kan alltid behövas..

Vad dricker ni för kaffe? Märke?

Föredrar ni kokkaffe, bryggkaffe, perkulatorkaffe eller (blergh) kanske snabbkaffe?

Dricker ni ofta kaffe?

Kaffe kaffe kaffe... najs!

Låt oss börja konversera!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Medlem Solitaires avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Finns bara ett äkta alternativ. Espresso.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Solitaire Visa inlägg
    Finns bara ett äkta alternativ. Espresso.
    Espresso är fint... med mycket mycket skummad mjölk :P
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag provsmakade ett nytt kaffe från Classic häromsistens när jag var och handlade. Det var faktiskt mycket gott. Synd att jag inte kommer ihåg namnet. Men det skulle iallafall vara deras senaste...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

gillar själv bäst espresso men orkar inte göra det hemma, har kaffekvarn och bönor just espressorostade och nu kommer det obegripliga : jag dricker oftast nescafe det går fort och jag tycker det är helt o.k för jag blir lätt sur i magen av att dricka bryggt kaffe och jag tål inte att var sur i magen
    kaffe är jätteviktigt när barnen var mindre och jag var arg för nå't då brukade de få mig att skratta genom att säga:
    mamma drick en kopp kaffe det brukar du bli glad av!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    gillar själv bäst espresso men orkar inte göra det hemma, har kaffekvarn och bönor just espressorostade och nu kommer det obegripliga : jag dricker oftast nescafe det går fort och jag tycker det är helt o.k för jag blir lätt sur i magen av att dricka bryggt kaffe och jag tål inte att var sur i magen
    Jo, blir också lätt sur i magen om jag dricker utan mjölk. Måste vara mjölk i mitt kaffe, annars går det inte.

kaffe är jätteviktigt när barnen var mindre och jag var arg för nå't då brukade de få mig att skratta genom att säga:
    mamma drick en kopp kaffe det brukar du bli glad av!
    Haha! Sköna barn
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Apropå Classic-kaffet som jag pratade om där uppe, så kan det varit någon av Classic Selection som jag provsmakade...

http://www.classickaffe.se/Classic%2...tion-1620.aspx

Vi köpte hem Euroshoppers bryggkaffe en gång. Varning! Gör inte det
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

kaffe ska vara svart tycker jag idag och det är så klart lätt att bli sur i magen då, men jag är sällan det för jag äter rätt vettigt och är rätt präktig faktiskt,

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Nu blir Sundance Joel glad!
    Jag dricker perkulatorkaffe, för jag får inte plats med en kaffebryggare i mitt kök av typ dockskåpsstorlek.
    Jag gillar ganska starkt kaffe, fast med mjölk i. Jag blir sjukt kissnödig av det så om jag t.ex ska åka tåg eller bil länge så brukar jag strunta i kaffe på morgonen.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Adam K.
    Guest

Standard

Jag har inte fallit än för själva kaffekonceptet. : ( Dricker verkligen aldrig kaffe.

Sååå... var i träsket ska man börja egentligen? Hur är det bästa sättet att vänja sig vid smaken och börja tycka om den?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Jag har inte fallit än för själva kaffekonceptet. : ( Dricker verkligen aldrig kaffe.

Sååå... var i träsket ska man börja egentligen? Hur är det bästa sättet att vänja sig vid smaken och börja tycka om den?
    men varför känner du att du måste? irish coffee kanske slinker ner lätt ?
    jag har aldrig lärt mig att tycka om öl och jag har gett upp jag tycker inte om det ej heller whisky inte vodka i princip ingen starksprit men rödvin älskar jag
    och egentligen är jag på väg ut i spåret för att springa jag bara förhalar starten ....

Erfaren medlem lollitas avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Latte och stegvis minska mjölken. Börja inte med socker i det är mycket svårare att vänja bort.

Svart kaffe eller med en skvätt mjölk i är godast. Förstår inte det där med skummad mjölk...
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Åh, bästa tråden

Jag föredrar att dricka kaffe från expressomaskin eller mokabryggare. Oftast kör jag med mokabryggare, men när jag inte orkar så dricker jag även vanligt bryggkaffe.

Föredrar att köpa kaffebönor och mala själv, förutom när jag gör i vanlig bryggare för då känns det som lite slöseri. Har egentligen inget favoritmärke eller sådär men det ska vara mörkrostat, inget jävla mellanrost. Franskrost blir det oftast om jag kör med kaffe som redan är malt.

Och jag dricker väl... 2-5 koppar om dagen. Oftast blir det väl 3 kanske.

Jag har alltid lite mjölk i kaffet för övrigt. Förutom om det är såntdär vanligt Gevalia mellanrost som vanliga svenssons alltid brukar bjuda på, då måste man ju ha det svart för att över huvud taget känna att det är kaffe och inte varmt vatten om man sörplar i sig.
    Senast redigerat av Sundance_Joel den 2009-09-06 klockan 10:30.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    men varför känner du att du måste? irish coffee kanske slinker ner lätt ?
    jag har aldrig lärt mig att tycka om öl och jag har gett upp jag tycker inte om det ej heller whisky inte vodka i princip ingen starksprit men rödvin älskar jag
    och egentligen är jag på väg ut i spåret för att springa jag bara förhalar starten ....
    Mina vänner gillar alla att gå ner till stan och ta en fika, och jag känner mig alltid lätt bortkommen när jag sitter där med en juice i handen.

Haha, så fånigt egentligen...

Det kanske är så att jag är uppväxt med att verkligen alla vuxna i min omgivningen dricker det öhm, svarta guldet, så det känns fel att jag inte börjat än.

Fast iofs är det inte bara kaffe det handlar om. Känner exakt samma sak inför all form av alkohol.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

En sån vill jag ha.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Sidan 1 av 10 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer