Det här är min favvoritskiva så alltid svårt att välja, men just nu går Berg&dalvana, Cowboys och Kungen är död varmast![]()
Kungen är död
Revolt III
Musik non stop
Kevlarsjäl
Ett tidsfördriv att dö för
Stoppa mig Juni (Lilla Ego)
En himmelsk drog
Stanna hos mig
Cowboys
Beskyddaren
Berg & dalvana
Insekter
Visslaren
Det här är min favvoritskiva så alltid svårt att välja, men just nu går Berg&dalvana, Cowboys och Kungen är död varmast![]()
Kungen är död, Kevlarsjäl, Stoppa mig juni och Visslaren![]()
För många episka låtar att välja mellan, men sviten 11-12-13 är modern musikhistoria. För övrigt Kents bästa skiva.
Dessutom gillar jag att detta album löper över 13 låtar istället för de sedvanliga 10-11. Mer svepande episkaism.
Så länge fötterna bär
Så länge lungorna kan
automobiliana.blogspot.se
Jag har ännu inte kunnat bestämma vilken jag ska rösta på, nu just står det mellan Stanna hos mej, Stoppa mig Juni, En himmelsk drog o Revolt III. Svårt!
revolt 3 måste vara den mest underskattaede kentlåten! ;o
Det här var svårt, Hagnesta Hill är min favorit-kentskiva...men det får bli Stoppa mig i juni, men även Cowboys har varit en favorit sen jag hörde den live på turnépremiären av Turné 19.
det går över, det går över, det går aldrig över
Jag gillar många låtar på HH. Men refrängen i Cowboys är riktigt bra, och även då hela låten.
lilla ego får jag säga, om man nu måste välja hmm
Musik Non Stop
Stoppa mig juni
Cowboys
Beskyddaren
Berg&Dalvana
klart de fem bästa
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
berg&dalvana
som för övrigt är en av dom bästa låtar kent gjort tkr jag.
och som några sagt, 11 12 13 är modern musikhistoria!
Att välja bästa-låten på Hagnesta Hill skivan var inte lätt, det är nog tveksammaste hittils.. Men till slut valde man Berg & Dalvana. Hårstråna reser sig lite grand![]()
Du vänder dig om, och ler mot Dom, som aldrig haft en chans.
jag fullkomligt älskar stanna hos mig
KLART bästa låten på CD:n
Signatur.
Sjukt mycket bakgrundssång på denna skiva btw.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost