Sidan 1 av 6 123456 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 77

Ämne: Gradvall skriver kentbok - release våren 2010

  1. #1

    Standard Gradvall skriver kentbok - release våren 2010

    Läste en intervju med Jan Gradvall i dagens "Vi i Vasastan"(gratistidning som kommer ut i Sthlm). I faktarutan om Gradvall står det att han håller på att göra en bok om kent som släpps sent våren 2010.

    Med tanke på att Gradvall genom åren i stort sett har varit kents hovjournalist och gjort större intervjuer med dom inför varje skivsläpp sedan "Verkligen" samt skrev boken till boxen känns det kanske som att kent själva är inblandade i boksläppet(till skillnad från Steens ihopsamlade intervjuer som kom 2007). Det kan ju också vara något som är inbakat i en albumrelease(typ limiterad utgåva). Vi får väl se.

  2. #2

    Standard

    Låter sjukligt intressant.

    Får hoppas på bra kvalité.
    Du är som sötast när jag ser dina brister.

  3. #3
    Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    16 980

    Standard

    nä men oh så intressant!
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

  4. #4
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Låter trevligt!

  5. #5
    Medlem ÖvreGärdtres avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    MALMKÖPING
    Inlägg
    234

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Läste en intervju med Jan Gradvall i dagens "Vi i Vasastan"(gratistidning som kommer ut i Sthlm). I faktarutan om Gradvall står det att han håller på att göra en bok om kent som släpps sent våren 2010.

    Med tanke på att Gradvall genom åren i stort sett har varit kents hovjournalist och gjort större intervjuer med dom inför varje skivsläpp sedan "Verkligen" samt skrev boken till boxen känns det kanske som att kent själva är inblandade i boksläppet(till skillnad från Steens ihopsamlade intervjuer som kom 2007). Det kan ju också vara något som är inbakat i en albumrelease(typ limiterad utgåva). Vi får väl se.

    Där hade ju du något riktigt intressant att komma med. Thank you!

  6. #6
    Erfaren medlem Flaskbottnadgaphalss avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Där du vill att jag ska vara
    Inlägg
    14 720

    Standard

    Har det inte skrivit nog med böcker, känns inte så fasligt intressant

  7. #7
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flaskbottnadgaphals Visa inlägg
    Har det inte skrivit nog med böcker, känns inte så fasligt intressant
    Nog med böcker om kent? Du får det att låta som om det finns en uppsjö av böcker om kent.

    Vilka böcker skriva om kent tänker du på nu? Eftersom det har skrivits nog med böcker, enligt dig.

    Den enda egentliga "bok" som jag kan komma på är "Kent - Texter om Sveriges största rockband", men det är inte en bok skriven om kent. Det var en samling av redan då befintliga texter (t.ex. recensioner, krönikor och intervjuer) publicerade mellan 1991 och 2007. Och nej, jag räknar inte intervjuerna i cd-boxens bok som en direkt bok om kent heller.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2009-09-19 klockan 22:37.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  8. #8
    Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    månen
    Inlägg
    7 418

    Standard

    Jätteroligt! Ser fram emot.
    Undrar dock vad kentarna själva tycker om detta, eller om de kanske är inblandade.
    Hur det än är så vill jag läsa den iallafall.
    Signatur.

  9. #9
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Den enda egentliga "bok" som jag kan komma på är "Kent - Texter om Sveriges största rockband", men det är inte en bok skriven om kent. Det var en samling av redan då befintliga texter (t.ex. recensioner, krönikor och intervjuer) publicerade mellan 1991 och 2007. Och nej, jag räknar inte intervjuerna i cd-boxens bok som en direkt bok om kent heller.
    Funderade på att köpa de där texterna - men så köpte jag en annan bok för att jag ville ha något som inte "fanns någon annanstans".
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  10. #10
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Nog med böcker om kent? Du får det att låta som om det finns en uppsjö av böcker om kent.

    Vilka böcker skriva om kent tänker du på nu? Eftersom det har skrivits nog med böcker, enligt dig.

    Den enda egentliga "bok" som jag kan komma på är "Kent - Texter om Sveriges största rockband", men det är inte en bok skriven om kent. Det var en samling av redan då befintliga texter (t.ex. recensioner, krönikor och intervjuer) publicerade mellan 1991 och 2007. Och nej, jag räknar inte intervjuerna i cd-boxens bok som en direkt bok om kent heller.
    Då Gradvall skriver för Café, och har ett litet "arkiv" med texter om bandet, riskerar även denna bok bara bli en samling redan befintliga texter. Blir ju inte mindre bok för det. Även om jag ser fram emot den, och hoppas den innehåller längre texter som inte publicerats i sina fulla former. Ännu.

  11. #11

    Standard

    heeeh, boken kommer samtidigt som skivan!!!!!!!!

  12. #12
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    heeeh, boken kommer samtidigt som skivan!!!!!!!!
    Det är mycket möjligt. Limiterade innehåller boken osv.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  13. #13
    Medlem Marishkas avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Bonn, Tyskland
    Inlägg
    782

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Läste en intervju med Jan Gradvall i dagens "Vi i Vasastan"(gratistidning som kommer ut i Sthlm). I faktarutan om Gradvall står det att han håller på att göra en bok om kent som släpps sent våren 2010.

    Med tanke på att Gradvall genom åren i stort sett har varit kents hovjournalist och gjort större intervjuer med dom inför varje skivsläpp sedan "Verkligen" samt skrev boken till boxen känns det kanske som att kent själva är inblandade i boksläppet(till skillnad från Steens ihopsamlade intervjuer som kom 2007). Det kan ju också vara något som är inbakat i en albumrelease(typ limiterad utgåva). Vi får väl se.
    Tack för det!
    Så där bli det en grund mer att kommer tillbaka till Sverige/Sthlm nästa år
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    History knows no conjunctive!

  14. #14
    Medlem erols avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    427

    Standard

    Äntligen! En av Sveriges bästa kulturjournalister skriver en bok om ett av Sveriges bästa band någonsin.

    Day 1
    Så länge fötterna bär
    Så länge lungorna kan

    automobiliana.blogspot.se

  15. #15

    Standard

    Musikklipp jag visar på efterfesten:
    "Jag har hängt med Kent en del för en kommande bok som jag håller på med. De har fått mig att återupptäcka den bortglömda engelska komediserien Big Train. Denna duell mellan Chaka Khan och Bee Gees är en klassiker."

    http://blogg.svt.se/psl/2009/9/26/he...-jan-gradvall/
    If only my auntie had bollocks she´d be my uncle...

Sidan 1 av 6 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •