Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 88

Ämne: Låtlista

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av max_92 Visa inlägg
    Det finns inga ord måste ju va instrumental. den kan ju bara inte innehåll text...
    Man ska aldrig ta Jocke på orden, det är något jag lärt mig.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Job, 18:e boken, 29:e kapitlet, 4:e versen.
    Säkert ;-) Varför inte skriva Job 29:4 i så fall?

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Taxmannen.
    Beatles har gjort Taxman, ja. Den är första låten på magnifika Revolver från -66, skriven av George Harrison som var sur för att han fick betala så mycket i skatt :P
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Nu tar vi saker och ting väldigt bokstavligt här
    Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Man ska aldrig ta Jocke på orden, det är något jag lärt mig.
    Det kan ha funnits en viss ironi i mitt inlägg de känns inte riktigt som att kent skulle göra en instrumental låt. Men vem vet? titeln kanske är bokstavlig för en gång skull. Kräm kommer väl från att det skulle va mer kräm i nån gura?
    Cowboys har ja fått känsla av fått sitt namn från soundet. duet för att det är en duet. min bror tyckte introt på elefanter lät som elefanter.

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av matte_vinternoll Visa inlägg
    Nån som har några tankar kring namnen på låtarna?
    Dom pratar ju en del om detta i intervjun, men det är ju kul att höra fler tankar

1. 18:29-4
    2. Taxmannen
    3. Krossa Allt
    4. Hjärta
    5. Sjukhus
    6. Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)
    7. Idioter
    8. Svarta linjer
    9. Ensamheten
    10. Töntarna
    11. Det Finns inga Ord
    Märkliga titlar! När jag såg låtlistan citerad på Flashback trodde jag den var ett skämt. Det känns som att någon har krystat fram "kentiga" titlar utan att lyckas särskilt väl...

"Taxmannen" fick mig såklart direkt att tänka på Beatles. Tvivlar på att Kents låt handlar om samma sak...

Nummer 6 känns som att den blev över från Du & Jag Döden.
    Senast redigerat av Vettvilling den 2009-10-05 klockan 07:30.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Märkliga titlar! När jag såg låtlistan citerad på Flashback trodde jag den var ett skämt. Det känns som att någon har krystat fram "kentiga" titlar utan att lyckas särskilt väl...

"Taxmannen" fick mig såklart direkt att tänka på Beatles. Tvivlar på att Kents låt handlar om samma sak...

Nummer 6 känns som att den blev över från Du & Jag Döden.
    De är självironiska kanske ;-)

LSD, någon? och Romeo återvänder ensam tycker jag är lika lustiga som Taxmannen.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

det finns inga ord kommer bli spännande. titeln + att det är sista spåret = m ä k t i g t

Standard

Jag tycker att ""Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)" är en grym titel - tror stenhårt på den låten.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Standard

Jag blev precis jätte glad nu. o det värsta är att jag har knappast ngn aning om hur det kmr låta :P Har längtat till detta i ngt år nu.. o nu äntligen. fyfan kan inte beskriva detta just nu.. ska bara ligga o andas en stund. peace

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Vals För Satan (Din Vän Pessimisten) kan inte vara något annat än ett mästerverk.

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Haha, fan va coolt med "Taxmannen". Galet snygg titel och så är ju The Beatles mitt absoluta favorit band någonsin.

"Taxman" är grymt bra, öppningsspåret på världens bästa skiva någonsin enligt mig!

Behöver ju inte har någon koppling med låten, tror mer det är en liten snygg blinkning liknande "Tillbaka till Samtiden"

Annars så hoppas jag faktiskt att sista låten är en instrumental, titeln skulle vara genial och jag skulle älska en instrumental kent låt, speciellt med det sound som "Töntarna" visar oss.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av matte_vinternoll Visa inlägg
    Nån som har några tankar kring namnen på låtarna?
    Dom pratar ju en del om detta i intervjun, men det är ju kul att höra fler tankar

1. 18:29-4
    2. Taxmannen
    3. Krossa Allt
    4. Hjärta
    5. Sjukhus
    6. Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)
    7. Idioter
    8. Svarta linjer
    9. Ensamheten
    10. Töntarna
    11. Det Finns inga Ord
    Jag gillar titlarna.

Jag skulle dock vilja ha en förklaring till varför låttitlar alltid måste se ut på det Här Konstiga Sättet Med Versaler I Varje Ord?
    Kent är ju långt ifrån ensamma om att skriva på det sättet, men jag undrar som sagt bara... varför?

Jag är medveten om att det kommer från engelskan, men varför ska svenska låttitlar följa samma system?
    Det är också konstigt att en låt heter Svarta linjer, när en annan heter Krossa Allt. Var är logiken?
    Men det är förstås möjligt att stavningen kommer att vara annorlunda på skivomslaget.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Flaskbottnadgaphalss avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Sjukhus och Hjärta. De låttitlarna känns mest spännande

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lovely Little Queen Visa inlägg
    Jag tycker att ""Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)" är en grym titel - tror stenhårt på den låten.
    Citat Ursprungligen postat av Sgt. Tatter Visa inlägg
    Vals För Satan (Din Vän Pessimisten) kan inte vara något annat än ett mästerverk.
    Jag håller med er, de titlarna är grymma och gör att i alla fall jag känner mig än mer pepp på nya "Röd". Och alltid lika spännande att höra inledningsspåret och avslutningsspåret, på något sätt är de två viktigast på ett album.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Jag gillar titlarna.

Jag skulle dock vilja ha en förklaring till varför låttitlar alltid måste se ut på det Här Konstiga Sättet Med Versaler I Varje Ord?
    Kent är ju långt ifrån ensamma om att skriva på det sättet, men jag undrar som sagt bara... varför?

Jag är medveten om att det kommer från engelskan, men varför ska svenska låttitlar följa samma system?
    Det är också konstigt att en låt heter Svarta linjer, när en annan heter Krossa Allt. Var är logiken? Men det är förstås möjligt att stavningen kommer att vara annorlunda på skivomslaget.
    +1

Ibland Är Det Såhär. Och ibland kan Det vara Sådär.

Jag orkade själv inte författa ett liknande inlägg, även om jag kunde ha använt min PM-mall till 99%.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    +1

Ibland Är Det Såhär. Och ibland kan Det vara Sådär.

Jag orkade själv inte författa ett liknande inlägg, även om jag kunde ha använt min PM-mall till 99%.
    Ja, tack för inspirationen!

Vad tycker ni andra, stör ni er på det här sättet att skriva låttitlar, eller tycker ni att det är skit samma?
    Låt dom komma nu

Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •