Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Det kan ha funnits en viss ironi i mitt inläggde känns inte riktigt som att kent skulle göra en instrumental låt. Men vem vet? titeln kanske är bokstavlig för en gång skull. Kräm kommer väl från att det skulle va mer kräm i nån gura?
Cowboys har ja fått känsla av fått sitt namn från soundet. duet för att det är en duet. min bror tyckte introt på elefanter lät som elefanter.![]()
Märkliga titlar! När jag såg låtlistan citerad på Flashback trodde jag den var ett skämt. Det känns som att någon har krystat fram "kentiga" titlar utan att lyckas särskilt väl...
"Taxmannen" fick mig såklart direkt att tänka på Beatles. Tvivlar på att Kents låt handlar om samma sak...
Nummer 6 känns som att den blev över från Du & Jag Döden.
Senast redigerat av Vettvilling den 2009-10-05 klockan 07:30.
det finns inga ord kommer bli spännande. titeln + att det är sista spåret = m ä k t i g t
Jag tycker att ""Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)" är en grym titel - tror stenhårt på den låten.
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
Jag blev precis jätte glad nu. o det värsta är att jag har knappast ngn aning om hur det kmr låta :P Har längtat till detta i ngt år nu.. o nu äntligen. fyfan kan inte beskriva detta just nu.. ska bara ligga o andas en stund. peace
Vals För Satan (Din Vän Pessimisten) kan inte vara något annat än ett mästerverk.
Haha, fan va coolt med "Taxmannen". Galet snygg titel och så är ju The Beatles mitt absoluta favorit band någonsin.
"Taxman" är grymt bra, öppningsspåret på världens bästa skiva någonsin enligt mig!
Behöver ju inte har någon koppling med låten, tror mer det är en liten snygg blinkning liknande "Tillbaka till Samtiden"
Annars så hoppas jag faktiskt att sista låten är en instrumental, titeln skulle vara genial och jag skulle älska en instrumental kent låt, speciellt med det sound som "Töntarna" visar oss.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Jag gillar titlarna.
Jag skulle dock vilja ha en förklaring till varför låttitlar alltid måste se ut på det Här Konstiga Sättet Med Versaler I Varje Ord?
Kent är ju långt ifrån ensamma om att skriva på det sättet, men jag undrar som sagt bara... varför?
Jag är medveten om att det kommer från engelskan, men varför ska svenska låttitlar följa samma system?
Det är också konstigt att en låt heter Svarta linjer, när en annan heter Krossa Allt. Var är logiken?
Men det är förstås möjligt att stavningen kommer att vara annorlunda på skivomslaget.
Låt dom komma nu
Sjukhus och Hjärta. De låttitlarna känns mest spännande
Jag håller med er, de titlarna är grymma och gör att i alla fall jag känner mig än mer pepp på nya "Röd". Och alltid lika spännande att höra inledningsspåret och avslutningsspåret, på något sätt är de två viktigast på ett album.