Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 88

Ämne: Låtlista

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Ja, tack för inspirationen!

Vad tycker ni andra, stör ni er på det här sättet att skriva låttitlar, eller tycker ni att det är skit samma?
    Jag stör mig. På ett väldigt milt sätt.
    Även när det är engelska titlar.
    Men brukar kent verkligen skriva sina låttitlar så här? Oftast brukar de enbart använda versaler så då finns ju inte problemet.
    Senast redigerat av The Plague den 2009-10-05 klockan 18:32.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem Lennys avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Vals För Satan (Din Vän Pessimisten) - Låter grym! Känner på mig att den kommer att vara skitbra!
    Mina tankar är så klara nu
    Ni kan släppa den där bomben nu
    Över axeln ser jag pärlband av blåljus
    Vår hämnd blir ljuv

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Ja, tack för inspirationen!

Vad tycker ni andra, stör ni er på det här sättet att skriva låttitlar, eller tycker ni att det är skit samma?
    På samma sätt som jag stör mig på att man särskriver skitsamma så stör jag mig på det här "moderna amerikanska" viset att skriva titlar på. Det Ser Inte Bra Ut, Eller Hur?

Svenska titlar ska, eller i alla fall bör enligt god grammatik och (enligt mig) finfin estetik, skrivas ut med stor bokstav i början och sedan bara små.

Det ser bättre ut, eller hur?

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ha ha, jag det känns nästan som om titlarna är tagna ur leken "Hitta på låttitlar åt Kent" (okej, typiskt att jag skulle påstå något sånt när det var jag som skapade den tråden, sorry). Därmed inte sagt att det är något negativt. TTS hade också lite märkliga låttitlar och nu har de bräckt sig själva. Jättekul! Det här kan bara bli en bättre fortsättning på TTS-temat (om det nu är så elektriskt som förstasingeln).

Spännande att första låten är över 18 minuter lång (-4 minuter?). Det är ju bra att lägga den längsta låten först så att man enkelt kan skippa den om man inte känner för att lyssna på Kents "Echoes" varje gång man sätter på skivan.
    En annan helt fantastisk titel som ingen kommenterat är "Sjukhus".
    Fatta vad konkret och enkelt! :P
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Medlem Maax500s avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Undrar vilken låt på skivan som är dendär "börje2" som skulle vara det bästa dom gjort
    Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Nästa kommentar från någon av bandmedlemmarna i tråden om soundet: "Det är egentligen inte Jocke som sjunger, det är en... gitarr!"

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    På samma sätt som jag stör mig på att man särskriver skitsamma så stör jag mig på det här "moderna amerikanska" viset att skriva titlar på. Det Ser Inte Bra Ut, Eller Hur?
    Det är lite roligt att du stör dig på mitt sätt att skriva skit samma, eftersom det är det korrekta sättet.
    På samma sätt som man skriver sak samma, så skriver man skit samma. Inte skitsamma och inte saksamma.
    En skitsak kan man tycka, men rätt ska vara rätt.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Det är lite roligt att du stör dig på mitt sätt att skriva skit samma, eftersom det är det korrekta sättet.
    På samma sätt som man skriver sak samma, så skriver man skit samma. Inte skitsamma och inte saksamma.
    Ja, det är kiknande roligt!
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Maax500 Visa inlägg
    Undrar vilken låt på skivan som är dendär "börje2" som skulle vara det bästa dom gjort
    Ja, det undrar jag också,
    har för mig att de sa på fråga kent att första textraden i den låten var "Ingen lämnas kvar". Hoppas de inte bytt ut den textraden bara, då lär man aldrig få veta.

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det beror nog mest på att jag anser det "finast" att skriva skitsamma (fint i som att det ser bra ut). Däremot håller jag med dig om att sak samma ska skrivas isär, annars ser det ju bara missbildat ut. Precis som med att skriva Titlar Så Här, Eller Hur?

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2006

Standard

6. Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)

Låter Winnerbäck (Möter kent)

11. Det Finns inga Ord

Är vad jag hoppas Mest på låter spännande, och enligt min erfarenhet brukar bra saker avsluta kent skivor.

Töntarna tycker jag dock känns som ett väldigt töntigt namn, gillar inte.

Ang. vissa av de här låtnamnen kan jag se den här konversationen framför mig.

Jocke: Men va fan ska vi kalla den här låten då, kom igen hjälp mig nu för fan.

Martin: Äh, vi döper den till något konstigt bara för att kolla hur folk reagerar.

Sami: Men va, vad hade du tyckt om Depeche Mode hade döpt "My personal Jesus" till "Hospital"?
    Anton en kent låt som om man förkortar den bli NDBPM.... "när döden bombar på månen?"

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

"Taxmannen" måste vara fantastisk!

Coolaste titeln på skivan.

Undrar om den kanske skickar någon liiten referens till Beatles i texten.
    Då skulle jagt dö av lycka!
    Älskar referensen i "Våga vara rädd"!
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag tror de bara behållt fler arbetsnamn denna gången,
    som Töntarna tex.

Standard

Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Ja, det undrar jag också,
    har för mig att de sa på fråga kent att första textraden i den låten var "Ingen lämnas kvar". Hoppas de inte bytt ut den textraden bara, då lär man aldrig få veta.
    åhå vad spännande!

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg

Svenska titlar ska, eller i alla fall bör enligt god grammatik och (enligt mig) finfin estetik, skrivas ut med stor bokstav i början och sedan bara små.

Det ser bättre ut, eller hur?
    Jag håller fullständigt med! Versaler På Varje Ord Är Skitfult!
    Skriver Jocke verkligen sina titlar på det sättet? De brukar som sagt ändå tryckas med versaler på skivomslagen.

Jag skriver engelska låttitlar på samma sätt som svenska, och det har faktiskt Pet Shop Boys gjort på de flesta sina skivomslag. Det gillar jag starkt! Däremot använder jag versalord på albumtitlar (Pet Sounds) av någon anledning - men givetvis inte på svenska!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Jag håller fullständigt med! Versaler På Varje Ord Är Skitfult!
    Skriver Jocke verkligen sina titlar på det sättet? De brukar som sagt ändå tryckas med versaler på skivomslagen.

Jag skriver engelska låttitlar på samma sätt som svenska, och det har faktiskt Pet Shop Boys gjort på de flesta sina skivomslag. Det gillar jag starkt! Däremot använder jag versalord på albumtitlar (Pet Sounds) av någon anledning - men givetvis inte på svenska!
    Jag tänker aldrig på det där, varken på engelska eller svenska. Blir oftast att jag kör nån mellangrej, där jag har versaler på dom "stora" orden, typ; "Mannen i den Vita Hatten". Tycker det ser konstigt ut om det bara är på första ordet x) Men det beror på titel också..
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •