Senast redigerat av The Plague den 2009-10-05 klockan 18:32.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Vals För Satan (Din Vän Pessimisten) - Låter grym! Känner på mig att den kommer att vara skitbra!![]()
Mina tankar är så klara nu
Ni kan släppa den där bomben nu
Över axeln ser jag pärlband av blåljus
Vår hämnd blir ljuv
På samma sätt som jag stör mig på att man särskriver skitsamma så stör jag mig på det här "moderna amerikanska" viset att skriva titlar på. Det Ser Inte Bra Ut, Eller Hur?
Svenska titlar ska, eller i alla fall bör enligt god grammatik och (enligt mig) finfin estetik, skrivas ut med stor bokstav i början och sedan bara små.
Det ser bättre ut, eller hur?
Ha ha, jag det känns nästan som om titlarna är tagna ur leken "Hitta på låttitlar åt Kent" (okej, typiskt att jag skulle påstå något sånt när det var jag som skapade den tråden, sorry). Därmed inte sagt att det är något negativt. TTS hade också lite märkliga låttitlar och nu har de bräckt sig själva. Jättekul! Det här kan bara bli en bättre fortsättning på TTS-temat (om det nu är så elektriskt som förstasingeln).
Spännande att första låten är över 18 minuter lång (-4 minuter?). Det är ju bra att lägga den längsta låten först så att man enkelt kan skippa den om man inte känner för att lyssna på Kents "Echoes" varje gång man sätter på skivan.
En annan helt fantastisk titel som ingen kommenterat är "Sjukhus".
Fatta vad konkret och enkelt! :P
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Låt dom komma nu
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
6. Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)
Låter Winnerbäck (Möter kent)
11. Det Finns inga Ord
Är vad jag hoppas Mest på låter spännande, och enligt min erfarenhet brukar bra saker avsluta kent skivor.
Töntarna tycker jag dock känns som ett väldigt töntigt namn, gillar inte.
Ang. vissa av de här låtnamnen kan jag se den här konversationen framför mig.
Jocke: Men va fan ska vi kalla den här låten då, kom igen hjälp mig nu för fan.
Martin: Äh, vi döper den till något konstigt bara för att kolla hur folk reagerar.
Sami: Men va, vad hade du tyckt om Depeche Mode hade döpt "My personal Jesus" till "Hospital"?
Anton en kent låt som om man förkortar den bli NDBPM.... "när döden bombar på månen?"
"Taxmannen" måste vara fantastisk!
Coolaste titeln på skivan.
Undrar om den kanske skickar någon liiten referens till Beatles i texten.
Då skulle jagt dö av lycka!
Älskar referensen i "Våga vara rädd"!
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Jag tror de bara behållt fler arbetsnamn denna gången,
som Töntarna tex.
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
Jag håller fullständigt med! Versaler På Varje Ord Är Skitfult!
Skriver Jocke verkligen sina titlar på det sättet? De brukar som sagt ändå tryckas med versaler på skivomslagen.
Jag skriver engelska låttitlar på samma sätt som svenska, och det har faktiskt Pet Shop Boys gjort på de flesta sina skivomslag. Det gillar jag starkt! Däremot använder jag versalord på albumtitlar (Pet Sounds) av någon anledning - men givetvis inte på svenska!
Jag tänker aldrig på det där, varken på engelska eller svenska. Blir oftast att jag kör nån mellangrej, där jag har versaler på dom "stora" orden, typ; "Mannen i den Vita Hatten". Tycker det ser konstigt ut om det bara är på första ordet x) Men det beror på titel också..
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.