Nej! Det måste låta som AC/DC! Annars är det inte RIKTIG gitarrmusik.. :P
Nej! Det måste låta som AC/DC! Annars är det inte RIKTIG gitarrmusik.. :P
bara lite ot men jag snackade med en snubbe (väldigt mycket synthare) som hade skaffat nån liten mackapär man kunde plugga in i sin gamla c64 som gjorde att man fick ett snyggt "gränssnitt" på skärmen där man kunde ställa alla parametrar och manipulera ljudkortet med sin gamla c64-joystick. och dessutom kunde man koppla in midi till c64 så det vara bara att plugga in sitt midiklaviatur och göra melodier med de grymma ljuden som c64ans ljudkort genererar. nåt som du känner till också eller rentav har eller planerar att skaffa? och för övrigt borde kent verkligen stoppa in lite c64 på nån låt, det ljudkortet är en klassiker...
btw frågg så använde jag det där ljudet jag är så stolt över i min engelska version av elever, senaste inlägget av mig i forumets musiker tråden, det är ljudet som nästan låter lite stråkaktigt också på sina ställen, inte det lite burkiga skärande ljudet, det är ett gitarrplock med gverb på. är det nånting du skulle kunna åstadkomma med dina "apparater"![]()
Senast redigerat av tobbe non stop den 2010-01-22 klockan 15:27.
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
MSSIAH... Har ett sånt själv ja!. Dessutom med en sid2sid-brygga, så jag kan styra två sid-chip samtidigt. Man kan tweaka med mus och med potentiometrar också.. Blir lite bättre flöde än med joystick...
Har även en Sidstation btw.
Ska lyssna när jag får en stund över...btw frågg så använde jag det där ljudet jag är så stolt över i min engelska version av elever, senaste inlägget av mig i forumets musiker tråden, det är ljudet som nästan låter lite stråkaktigt också på sina ställen, inte det lite burkiga skärande ljudet, det är ett gitarrplock med gverb på. är det nånting du skulle kunna åstadkomma med dina "apparater"![]()
![]()
Btw, den här vore något för Martin att stampa synthbasar med på konserterna.
![]()
(http://studio.idg.se/2.1078/1.287696...nt-ateruppstar)
Då har han händerna över till att ... spela t.ex. tamburin.. eller bara stå med armarna i kors och se barsk ut... eller jag vet.. äta en korv! :P
fast om martin inte kunde spela bas med fötterna på kyrkorgeln i psalmen, hur ska han då klara det här? (var det inte jocke som skrev i nåt inlägg att martins pappa egentligen skulle spelat orgel när markus inte kunde och martin skulle dirigera kören men när dom skulle byta sa martin att det blir fan ingen jävla bas med fötterna då?)
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Tobbe börjar mjukna och förstå att kent är kent även med ett synthigare sound! Wooooha! Korka upp skumpan! ;P
Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!
jag har aldrig sagt att jag ogillar synth, bara att kent ska vara kent och synth ska vara synth. jag är nästan mer tradionalist än gustav svensson i svensson svensson. för övrigt så har jag då och då varit sugen på att skaffa en keyboard eller kanske nån mjukvarusynth i datorn och midikeyboard och studioprogramvara så man kan göra lite egen electronica. men då skulle jag använda ett annat alias än tns, för det är två olika genrer jag pysslar med. men det är bara sån jag är