Anxan: men precis! :P . I min värld finns det ingen begränsning för vad man kan göra inom ljudvärlden, bara sinne för god smak.
Men, jag minnesantecknar, *spela inte in ljudet av att hamra spik, eftersom det bara låter som en snickare som störde i inspelningen*
Annars är det lite kul att springa omkring med min minidisc och spela in allsköns ljud för att kunna använda vid något bra tillfälle.
Jag had hoppats jävligt mycket på mer "På Drift?" känsla, så lite besviken blev jag faktiskt. men det låter mycket bättre än Tillbaka Till Samtiden och efter ett par lyssningar låter det riktigt riktigt bra.![]()
röd.
"Du är hur du låter" :P
har aldrig riktigt gillat elektro. Kommer nog aldrig riktigt gilla det. eller jo, visst, finns riktigt bra band med mycket synth, men kent. kent och elektro? nej. nejnejnej. sluta nu.
Jag gillar soundet riktigt jäkla starkt.
Blir ännu mer intressant att få höra skivan nu när inte Jocke eller nån annan har avslöjat något faktiskt.
Det du säger är att bara vissa effekter är OK, godkända av gitarrministeriet, för att det ska få klassas som en gitarr.
Dist är OK, men inte filter?
Får man stämma gitarren med stämdosa eller måste det vara på gehör?
Flanger är det OK?
Chorus?
Delay?
Reverb?
Fuzz?
...Ja! De effekterna är OK. Men BARA EN I TAGET!
Du säger något så inskränkt som att en gitarr måste låta som gitarrer alltid gjort, annars är det inte en gitarr.
Om folk tänkt så skulle de fortfarande sitta i vagnar med stenhjul och dras av oxar.
Men det är ju inget fel på det.