Sidan 7 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 91 till 105 av 160

Ämne: Angående soundet...

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    jag skulle snarare se min musik som ett alternativ för mig och alla andra anala hardcorefans som sitter fast i 90-talet och vill ha mycket gitarrer och inte en massa synth och electronica. nåt för alla oss nostalgiker som älskar det gamla
    Sorry. Jag kunde bara inte hålla mig.

Det är ju bara trevligt om Kents utveckling ger spin off-effekter i form av nya artister. Visst är det sorgligt när ett långvarigt förhållande tar slut, men ibland måste man ju bara acceptera att man inte längre utvecklas tillsammans, utan har glidit isär. Man har ju ändå många trevliga minnen och gemensamma upplevelser kvar och kanske en dag kan hitta tillbaka till varandra.

Lycka till // Buffeln aka "Gbg's svar på dr Phil"

Erfaren medlem -oprofessionelll-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2003

Standard

När TTS kom blev jag besviken på kents nya sound. Efter att ha gett skivan några chanser och lyssnat igenom den ca 10 gånger, började jag vänja mig och upptäcka att bl.a. Columbus är väldigt bra.
    Annat är det ny när Töntarna har släppts. Fan. Vad har hänt? Visst är det en bra och varierande melodi i den, men... det verkar nästan som om kent vill börja om från början. Varför kunde de inte fortsätta i samma spår som Isola? Varför måste de ta den här elektroniska vägen? Även om elektronisk musik kan vara bra, men det funkar bara inte för kent.
    Jag tror inte att jag kommer att gilla en enda låt på Röd. Fan vad jag är besviken...
    Nåja, hemsidan är iaf fin.
    lev livet medan du kan

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av -oprofessionelll- Visa inlägg
    När TTS kom blev jag besviken på kents nya sound. Efter att ha gett skivan några chanser och lyssnat igenom den ca 10 gånger, började jag vänja mig och upptäcka att bl.a. Columbus är väldigt bra.
    Annat är det ny när Töntarna har släppts. Fan. Vad har hänt? Visst är det en bra och varierande melodi i den, men... det verkar nästan som om kent vill börja om från början. Varför kunde de inte fortsätta i samma spår som Isola? Varför måste de ta den här elektroniska vägen? Även om elektronisk musik kan vara bra, men det funkar bara inte för kent.
    Jag tror inte att jag kommer att gilla en enda låt på Röd. Fan vad jag är besviken...
    Jag är mycket glad att de inte fortsatt i samma spår som Isola..

.. och hemsidan är fin ja
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Som Jocke har skrivet på forumet: för att den skivan finns redan. Lyssna på den om du vill ha det stuket.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

jag skulle vilja prova att arra om en del av de nya låtarna från tts och de som kommer på röd till traditionell rocksättning med trummor, "vanlig" bas och massa massa gitarrer istället. bara för att testa hur de hade låtit om de spelats in av kostymkent
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det är väl fullt förståeligt att man vill testa att göra musik på nya sett när man varit i branschen i tjugo år. Blir nog tradigt att göra likadan musik.
    Är väl kul att de experimenterar lite, dessutom är detta bara singeln, vi har inte hört albumet än.

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

folk bryr sig för mycket, det går ju faktiskt inte göra något åt, kent gör vad dom vill och gillar man det inte så får man lyssna på nåt annat
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem Fejkrocks avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

man hör ju trots allt att det är kent, så mycket har väl inte ändrats. jag var lite skeptisk till töntarna men efter ett par dagar och många lyssningar så är den riktigt grym.
    all the people I see have clouds in their eyes
    me I am alone
    having a little party on my own
    http://forumet.kent.nu/showpost.php?p=806993&postcount=7338

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Förstår du varför jag fetmarkerar vissa rader?
    Mr Orange

Standard

Hur kan du säga så efter att ha hört en låt..?
    du liknar ingen annan

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av VerkligenSofia Visa inlägg
    Hur kan du säga så efter att ha hört en låt..?
    för att töntarna vittnar om att kent verkar fortsätta på tts-spåret. jag hör bara en massa synth, popdisco, beats och timbalandknorranden och diverse skumma ljud, inte som man hade hoppats på, en tillbakagång till att låta gitarrerna ligga längst fram och bära låten och sen ha synthar som utfyllnad och pålägg lite här och var
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

jag kan hålla med där! jag hade också hoppats på lite mer gitarrer, gärna lite rockigare igen!! men om man ska se allt från den positiva sidaan så tycker jag jockes texter blir bättre för varje skiva!! sen kan man ju trösta sig med att det blir bättre live!!! mindre techno-aktigt tycker jag!
    och utan ett ljud, mitt hjärta i din hand

Nybörjare Midnattens Widunders avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Töntarna är riktigt, riktigt bra och jag hoppas verkligen att resten av albumet kommer vara av liknande slag.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag är glad att jag inte är en konservativ gnällplutt som bara gillar moderata förändringar inom musiken :P

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...61&postcount=9
    Senast redigerat av frågg den 2009-10-12 klockan 21:41.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    för att töntarna vittnar om att kent verkar fortsätta på tts-spåret. jag hör bara en massa synth, popdisco, beats och timbalandknorranden och diverse skumma ljud, inte som man hade hoppats på, en tillbakagång till att låta gitarrerna ligga längst fram och bära låten och sen ha synthar som utfyllnad och pålägg lite här och var
    Fast enligt Jocke är det ju en ganska spretig platta, så Töntarna kanske inte säger allt för mycket om albumet.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Sidan 7 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •