Gillar det här soundet skarpt och faller låtarna mig mer i smaken än vad de gjorde sist har vi nog ett mästerverk på ingång.
De som säger att det låter precis som TTS är nog ute och cyklar lite.
Det finns lika mycket variation i elektronisk musik som det finns i rock musik.
Detta är både hårdare och mer dansant.
Sen har jag så här i efterhand också upptäckt att det faktiskt är en effekt dränkt gitarr som spelar huvudbeatet jag är så förälskat it.
Att man först inte upptäcker att det är en gitarr är bara positivt. Det är verkligen unikt och jag älskar soundet de fått till på Samis gura!![]()
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Rullbandare går att använda till mycket. Dels fysiskt, såsom Sami beskrev (eftersom de är oerhört klumpiga), dels för att väcka liv i en konservativ hifi-fåne.. :P
Jag har en rullbandspelare nere i källaren. Har ingen plats för den i min lilla hemstudio; men nångång i framtiden ska jag plocka upp den och prova att spela in lite ljud på den för att se hur det låter.. (Ooohh.. Vaarmt.. analooogt ... aaah..)
Senast redigerat av frågg den 2009-10-06 klockan 17:46.
Senast redigerat av svantee den 2009-10-06 klockan 18:03.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Svante:
Nu vet vi inte (d.v.s. fansen) hur skivan kommer låta än. Kanske det kan mätta ditt musiköra också såsmåningom.
Den som orkar vänta får höra..
är det inte lite mycket fokus på vad som "är kent" och vad som inte är det? varför måste man sätta en etikett på allt? dessutom är det ju egentligen en ovanligt korkad etikett att sätta, allt som kent gör är ju kent... vi kan inte komma här och säga att nya singeln "inte låter kent"
eller, det kan man ju men det är ganska fånigt
Du läste inte tillräckligt noga va?
Folk har så svårt att förstå sig på subjektiva resonemang...
Kent för mig är albumen innan Tillbaka till samtiden. Då tycker jag de var bäst.
För att svara på fråggs inlägg:
Ja, det är sant. Om de sagt att albumet ska vara brett kan det mycket väl bli bra över lag.
Senast redigerat av svantee den 2009-10-06 klockan 18:14.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
http://foto.stilren.se - portfolio
Skämt åsido.
Att spela in med rullbandare är ett annorlunda sätt att tänka när man spelar.Det är dyrare + mycket mek och kalibreringar.Bas och trummor låter bra om man spelar in dom lite för högt på band.Släpa upp din bandare och prova,sen kan du föra över inspelning tillbaks till datorn.