"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
...det är den som låter som trummor.
Jag vet inte vad det är för fel på mig, kanske är jag för lik tobbe, men jag är inte alls något stort fan av töntarna. Visst, jättekul att prova något nytt, klart man ska utvecklas and so on. Men måste ju ni, mitt älskade kent, ändra erat sound så?
Jag avundas er som verkligen älskar nya låten, önskar att jag kunde göra det, men just nu känns det bara som "nääää... såhär ska det ju inte låta". Jag håller tummarna för att resten av skivan låter lite mer "typiskt kent" (dethär kommer jag att få skit för, jag vet). Eller så upptäcker jag att "fan, röd är ju den bästa skiva dom nånsin har gjort, hurfan kunde jag dissa dethär? jag var ju helt knäpp!". Förhoppningsvis blir det så, men det känns inte så just nu
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Är det nån mer som tänker på Fever Ray när de hör Jockes röst på "Töntarna"?
Varför har han gjort så där med rösten?
alltså förlåt mig men jag kan inte hjälpa det. jocke kan säga att det är fyra gitarrer och en av dem är den mest distade kent nånsin gjort men jag hör bara en massa jävla synthar, popdisco, beats, blipblop och timbalandknorranden. jag vill ha gitarrerna i förgrunden, dom ska bygga upp låten och ligga som tjocka mattor över allting och brumma och sen kan det ligga lite synthar där bakom ungefär som på isola och hagnesta hill.
jag lovade att inte klaga men förlåt, jag kan inte hålla mig. jag bara önskar att kent bytte tillbaka och la syntharna där bak istället och lyfte fram gitarrerna. synth ska vara synth och kent ska vara kent. sådär, nu känns det bättre och förlåt igen. ska försöka av hela mitt hjärta att inte gnälla mer nu men jag behövde bara få ur mig det här appropå snacket om fyra gitarrer.
ska nog gå och titta lite mer på gitarrer, ljudkort, podar för stärkar- och effektsimulering och försöka lära mig mer om hur man bygger upp såna där gitarrlåtar som jag älskar och försöka göra som hon i pusjkins gjorde när hon skrev girlfriend on hurt eller vad den heter, göra den musik jag själv vill lyssna på eftersom jag inte hittar nån annan som gör den musiken jag vill höra. så blir alla nöjda, kent får ha sitt sound, alla utom jag får tycka om det och jag försöker skapa nåt jag tycker om och trivs med. bästa lösningen för alla...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Senast redigerat av sundance_danne den 2009-10-06 klockan 19:32.