Det jag verkligen gillar är dom robotaktiga stämmorna/körerna som hörs extra tydligt när dom sjunger "häng dom högt". Hoppas på ännu mer robotar/space-aktigt på skivan![]()
Det jag verkligen gillar är dom robotaktiga stämmorna/körerna som hörs extra tydligt när dom sjunger "häng dom högt". Hoppas på ännu mer robotar/space-aktigt på skivan![]()
Våga konfrontera/utmana dina fördomar och rädslor så blir allt sjukt mycket roligare
Jag kan hålla med dig lite om att "Röd" är lite av en nystart.
I alla fall väljer jag att se den som ett andra debutalbum, där bandet går en annan väg efter samlingsboxen där deras äldre karriär finns samlad. De är på ny upptäcktsfärd nu, och vill man inte följa med finns deras äldre alster kvar att återupptäcka![]()
Det här är bra.
Så fräscht och fint. Tungt.
Enligt ett gäng från Eskilstuna-Kuriren (som fick provlyssna på skivan) är Töntarna ett perfekt exempel på Kents nya sound.
Vi får se hur det går.
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
"Varför kan inte fortsätta på samma spår som på Isola". Snälla svara på den du Jocke varför ni inte gjort samma skiva 6 ggr i rad.
För mig som älskar synth älskar jag den utveckling kent har tagit och önskade länge att de skulle vandra längre ut i synthhavet. Att stirra sig fast vid "gitarrkent" låter ju onekligen som en förbannelse. Nä hårda synthar, drivande beats, klistrande slingor och en fet ljudvägg vill jag ha och det verkar jag få. Töntarna är bara för suverän.
Mycket bra musik som kommer nu eller precis kommit när det är som kallast o mörkast. En spännande höst helt klart.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Vad tycker ni nu då?
Som jag skrev i topicen "Album 8" så tycker jag att drivet, trycket och tyngden i det här albumet är något som jag aldrig tidigare hört i något album tidigare utgivet från det här bandet. Och det är ju bara positivt!
Soundet överträffar TTS med med hästlängder!
Låtarna får jag nog återkomma med, men just nu är det här det bästa låtmaterialet kent släppt hittills!