Sidan 8 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 160

Ämne: Angående soundet...

Standard

Det jag verkligen gillar är dom robotaktiga stämmorna/körerna som hörs extra tydligt när dom sjunger "häng dom högt". Hoppas på ännu mer robotar/space-aktigt på skivan
    Våga konfrontera/utmana dina fördomar och rädslor så blir allt sjukt mycket roligare

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -oprofessionelll- Visa inlägg
    När TTS kom blev jag besviken på kents nya sound. Efter att ha gett skivan några chanser och lyssnat igenom den ca 10 gånger, började jag vänja mig och upptäcka att bl.a. Columbus är väldigt bra.
    Annat är det ny när Töntarna har släppts. Fan. Vad har hänt? Visst är det en bra och varierande melodi i den, men... det verkar nästan som om kent vill börja om från början. Varför kunde de inte fortsätta i samma spår som Isola? Varför måste de ta den här elektroniska vägen? Även om elektronisk musik kan vara bra, men det funkar bara inte för kent.
    Jag tror inte att jag kommer att gilla en enda låt på Röd. Fan vad jag är besviken...
    Nåja, hemsidan är iaf fin.
    Jag kan hålla med dig lite om att "Röd" är lite av en nystart.
    I alla fall väljer jag att se den som ett andra debutalbum, där bandet går en annan väg efter samlingsboxen där deras äldre karriär finns samlad. De är på ny upptäcktsfärd nu, och vill man inte följa med finns deras äldre alster kvar att återupptäcka

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Det här är bra.

Så fräscht och fint. Tungt.

Medlem Frowns avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Enligt ett gäng från Eskilstuna-Kuriren (som fick provlyssna på skivan) är Töntarna ett perfekt exempel på Kents nya sound.

Vi får se hur det går.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Frown Visa inlägg
    Enligt ett gäng från Eskilstuna-Kuriren (som fick provlyssna på skivan) är Töntarna ett perfekt exempel på Kents nya sound.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Frown Visa inlägg

Vi får se hur det går.
    De som sa att albumet skulle vara spretigt, men hur många gånger har inte kritiker haft fel?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    De som sa att albumet skulle vara spretigt, men hur många gånger har inte kritiker haft fel?
    Kritiker av kritiker brukar också ha fel.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Kritiker av kritiker brukar också ha fel.
    Det var Kent själva som sa att albumet skulle vara spretigt.
    Kallar du de för kritiker, när de diskuterar sitt eget album?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Det var Kent själva som sa att albumet skulle vara spretigt.
    Kallar du de för kritiker, när de diskuterar sitt eget album?
    Nej, jag skrev bara en (sann?) slutledning av det du skrev om kritiker ;-)
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Nej, jag skrev bara en (sann?) slutledning av det du skrev om kritiker ;-)
    Okej, då är allt som det ska då : )

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

"Varför kan inte fortsätta på samma spår som på Isola". Snälla svara på den du Jocke varför ni inte gjort samma skiva 6 ggr i rad.

För mig som älskar synth älskar jag den utveckling kent har tagit och önskade länge att de skulle vandra längre ut i synthhavet. Att stirra sig fast vid "gitarrkent" låter ju onekligen som en förbannelse. Nä hårda synthar, drivande beats, klistrande slingor och en fet ljudvägg vill jag ha och det verkar jag få. Töntarna är bara för suverän.

Mycket bra musik som kommer nu eller precis kommit när det är som kallast o mörkast. En spännande höst helt klart.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    "Varför kan inte fortsätta på samma spår som på Isola". Snälla svara på den du Jocke varför ni inte gjort samma skiva 6 ggr i rad.

För mig som älskar synth älskar jag den utveckling kent har tagit och önskade länge att de skulle vandra längre ut i synthhavet. Att stirra sig fast vid "gitarrkent" låter ju onekligen som en förbannelse. Nä hårda synthar, drivande beats, klistrande slingor och en fet ljudvägg vill jag ha och det verkar jag få. Töntarna är bara för suverän.

Mycket bra musik som kommer nu eller precis kommit när det är som kallast o mörkast. En spännande höst helt klart.
    Kunde knappt ha sagt det bättre själv för en gångs skull!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Det var min första tanke med.

En fortsättning på TTS, fast lite mer dansant, lite mer elektroniskt och lite tyngre/hårdare. Lite mer av det goda.
    jag håller med både dig o sundance_joel. gillar deras "nya" sound

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg

Word !
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Vad tycker ni nu då?

Som jag skrev i topicen "Album 8" så tycker jag att drivet, trycket och tyngden i det här albumet är något som jag aldrig tidigare hört i något album tidigare utgivet från det här bandet. Och det är ju bara positivt!

Soundet överträffar TTS med med hästlängder!

Låtarna får jag nog återkomma med, men just nu är det här det bästa låtmaterialet kent släppt hittills!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 8 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •