Sidan 1 av 11 12345678910 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 160

Ämne: Angående soundet...

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard Angående soundet...

Jag tror jag just blev lite kär i Jocke Berg! Saxat från PSL-intervjuven:

"Anledningen att man gillar den elektroniska musiken tror jag är att det är ett skönt läge att befinna sig i. Det behöver inte vara så mycket mer än en stämning. Ibland kan man bli så mätt på alla jävla mastiga refränger, dels det vi själva gör men också det man matas med hela tiden. Det kan bara vara skönt rensa från allt det ibland. Det blir lite som en spahelg liksom, haha. Framförallt Martin och Markus har alltid varit extremt inne på elektronisk musik. När alla andra lyssnade på Oasis 1996 valde dom Aphex Twin. Men jag kan också bli så jävla trött på grabbigheten i rocken. Det bredbedbenta. Det är vidrigt. Du vet pungkulor som två fotbollar och århundradets man. Hela den grejen är så ointressant."

Förövrigt gillar jag defintivt soundet på nya singeln! Extremt kent, men ändå inte. Väldigt elektroniskt, men samtidigt med tydliga referenser till deras tidigare sound. Lätt att tänka på förra skivan, men ändå inte.

Längtar till Röd!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Gillar lofi-trummaskinen, inklusivie cowbells, hihats och clapsen! Vad kan det vara för maskin måntro? Kanske samplingar hittade på internet någonstans.. ?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Samma här!
    Samtidigt är de själva ganska "bredbenta" på sina konserter.
    Men, det är ju lite ofrånkomligt - det är trots allt formatet "r o c k k o n s e r t". Blir nog lätt så då.
    Mäktigt att såga grejen hur som helst.

Ge Sami en synth nu på kommande turnén!!

Och plocka upp Elefanter igen och gör en mer konsertvänlig version än den som de försökte med i början på TTS-turnén.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Jepp, de är lite "bredbenta" på konserterna. Men det är skivan som är huvudsaken tycker jag.. . Samtidigt så ska det bli väldigt intressant att se hur de tacklar och formar turnéformatet! Ser fram emot konserterna som tusan..

Skrev också tidigare i singelforumet att jag aldrig hört kent så komprimerade förut. Det tycker jag inte nödvändigtvis måste vara något negativt. Det passar fint ihop med den här genren. Bastrumman (och rytmiken överhuvudtaget) är ju väldigt dominerande; men den sätter också svänget på låten..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Smygare
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

Är förvånad att Kent gick "syntvägen" den här gången också. Trodde nog att förra plattan var ett lite av en lek med nya former.
    Men si vad fel jag fick. Jag gillar singeln, så albumet blir spännande att höra.
    Om du gillar Kent och Depeche Mode kanske du gillar:
    http://www.myspace.com/thethinkingmachine

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Samma här!
    Samtidigt är de själva ganska "bredbenta" på sina konserter.
    Men, det är ju lite ofrånkomligt - det är trots allt formatet "r o c k k o n s e r t". Blir nog lätt så då.
    Mäktigt att såga grejen hur som helst.

Ge Sami en synth nu på kommande turnén!!
    Ja, det tycker jag också!
    Det känns liksom lite fel att ingen i Kent spelar synth på scen när de gör det på skiva, framför allt nu när ljudbilden är så väldigt elektronisk. Ska Sami bara stå med sin gitarr och Martin med sin bas, och låta Bovin eller vem det nu blir sköta alla synthljud på konserterna? Förutom det som är förinspelat då... Om de vill vara ett synthband, visa det på scen också!

Standard

Jag hoppas inte hela skivan är så elektronisk som singeln. Då blir jag verkligen besviken. Tycker inte Kent ska bli ett synthband. Jag vill ha gitarrer. Bra att dom utvecklar sig o allt det där. Men TTS föll inte i min smak alls.. så detta verkar inte så lovande om nya skivan e en forts.., även om singeln e helt ok. :P
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

"Töntarna" känns lite råare och hårdare än det mesta på TTS, det tycker jag om. Sedan vet jag inte om jag vill att hela plattan ska vara i den här stilen, det får gärna vara lite mer rockigt. Just nu är jag mest bara glad över att vi snart kommer få höra hela albumet

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    May 2002

Standard

"Rock, pop och dunkadunka.. Jag föredrog allt när Calle Jularbo drog några fina bitar på sitt dragspel. Ungdomen av idag.. Musiksmak har de minsann inte.. hugaligen. ".. :P
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Kent vill som Radiohead aldrig bli ett gitarrband.
    Thom Yorke sa däremot att när de tröttnat går de tillbaka till gitarrerna.
    Jag hoppas på att Kent gör detsamma : )

Det är klart att Kent använder gitarrer på nya albumet, men jag syftar på den klassiska rocken de en gång spelat.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

När Tillbaka till samtiden kom blev jag lite chockad eftersom jag var van vid gitarrerna. Nu välkomnar jag tvärtom utvecklandet inom den elektroniska ramen; det känns mer spännande än ytterligare en Du & Jag Döden (som ändå är en snuskigt bra skiva och en av favoriterna).
    rbroddmark.tumblr.com

Thumbs up Soundet

Lyssnat på den nya singeln idag. Underbart sound!!!! Det är som att få en fet, tung, brutal vitamin injektion rakt in i blodet. Underbar blandning av retrosynth och kent. Ok endel tycker det låter som DM men tycker det låter som en självklar utveckling av Kent! DM är på väg att dö bort (DM fan sedan 1981 då jag köpte första vinylen med dom) Kent blir bara större och större!

Varför vill endel att dom skall låta som sina första album hela tiden?
    Härligt att Kent väljer att utvecklas som band. Att dom inte stagnerar som de flesta banden och skall låta som dom alltid gjort.

och du som inte vill att de skall utvecklas....Testa nåt nytt själv!! Köp en Amigo pizza istället för Calzone som du alltid köper, testa Laos istället för Thailand, kamma luggen åt andra hållet nångång....våga göra nåt annat än det invanda!

Ska bli så spännande att köpa hela CDn och lyssna på alla låtarna!

Tack Kent för att ni förgyller livet!!

/P

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Jag gillar soundet som fan! Tyckte att TTS kunde vara lite lam i basen eller vad man ska säga, Töntarna är ju lite hårdare.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Svarta_Tårar:

Jag tycker inte att Kent ska sluta utvecklas och stanna i något de redan gjort.
    Jag är inte en nostalgiker.
    Det jag menar är att det går att göra musik väldigt olik med gitarrer och effekter.
    Det är den mycket elektroniska musiken jag inte gillar.

Jag lyssnar på väldigt mycket olik musik, även elektronisk musik, dock bättre sådan.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    "Töntarna" känns lite råare och hårdare än det mesta på TTS, det tycker jag om.
    Det var min första tanke med.

En fortsättning på TTS, fast lite mer dansant, lite mer elektroniskt och lite tyngre/hårdare. Lite mer av det goda.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Sidan 1 av 11 12345678910 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •