Är det bara jag som har konstiga misstankar om att kvinnan på omslaget otippat nog är Camela.. kollade in hennes portfolio, kusligt likt på vissa bilder. De har lite samma tema & stil.
Här är min tolkning av omslaget (varning för djupblodad poesi):
HON ÄR SKITFIN!
En aning off topic, och en rätt bra bump, men har någon en teori kring Töntarna-omslaget?
Det fanns en värld av is i hjärtat mitt, du starta en lavin när du gav mig ditt.
Jag tänker att det är tennsoldater vilket jag antar sågs som ganska töntigt att hålla på med, men samtidigt ingen slump att töntarna håller på med soldater i bilden/uppfattningen att man befinner sig i något slags krig i livet. Är det några som är tvungna att kriga är det "töntarna".
Soldaterna på omslaget ser dessutom ut att försvara sig åt alla håll, ytterligare en aspekt av det jag nämnt.
Dessutom är dom fyra stycken, lika många som Kent, ytterligare en aspekt.
Jag tänkte egentligen inte gå in på att soldaterna är rödfärgade, det är för uppenbart...
Men, det har ju blivit mer och mer töntigt att vara rödfärgad.
Att försvara de svaga och utsatta. Töntarna.
Allt detta går så klart ihop även med låttexten.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Detta var min tanke också, tills idag. Jag bar t-shirten och skulle intervjua en lärare. Direkt när vi träffades sa han "Oh, is that the Kent State?"
Hm? "No, it's a Swedish band."
Han berättade snabbt om en skjutning på Kent State University 1970, då militär sköt 13 demonstrerande ungdomar, varav fyra dog. Efter en snabb googling såg jag att vapnena som användes var M1 Garand, vilket är väldigt likt vapnena soldaterna på omslaget bär.
Det är en longshot, men ja. Föredrar dock teorin du nämner, det känns bättre att stå upp för töntar än att påminna om en dödsskjutning.
Det fanns en värld av is i hjärtat mitt, du starta en lavin när du gav mig ditt.
Hmm, det kändes som en slump om jag ska vara ärlig.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
En slump eller en dubbelsidig metafor.
--
Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.
Är detta känt sen tidigare? Jag såg ju bilden på Jones & Giftet-affischen i den här tråden, och jag hittade den här hemsidan när jag sökte på affisch-bilden:
http://www.juiceandjuicy.com/hair-make/makoto
Kolla 43:e bilden.