jocke är du full eller? massa jädra smilies hela tiden GULLIGT
Det är väl kanske sant med första skivan.
Det var först på Isola som vi började tänka lite... längre än bara, du vet tio-elva låtar på plattan och sen kör vi.
Men Verkligen-omslaget var det första som Jonas plåtade och där Helen Sköld (som hon hette då) kopplades in.
Så det är ju det första i serien av genomtänkta bearbetade omslag.
Det första i serien "kent-omslag" om du så vill.
Det första där vi hade en uttalad idé.
För övrigt så hade vi planer att göra "1800-talsbilden", den som var första pressfotot från TTS, redan på Verkligen.
Men av olika anledningar (tid, ekonomi) så kunde det inte genomföras.
Så vi gjorde den in absurdum till TTS istället.
Senast redigerat av Sundance_kid den 2009-10-05 klockan 21:20.
Hi hi tycker också att det va jäkligt bra att musiken kom ivägen, men man har ju hört av dina gammla skol å klasskamrater att du var duktig i bild med. Skulle kunna göra nästan vad som hellst om man fick en bild i original plitad av dig!
Dessutom är det jätte rart att även du, dig som många av oss ser upp till har börjat använda smilies. I like!
one november, spawned a monster in the shape of this child
Joakim, kan du berätta mer om hur ni kom i kontakt med Makode Linde och vem han egentligen är.
Jag gillar verkligen det här pressfotot:
![]()
Jo, självklart har jag alltid insett att Verkligen-omslaget var mycket mer arbetat på än första plattan.
För att omformulera mig, det kanske inte är förrän nu jag börjar se att texterna på Verkligen beskriver något tillsammans och skulle kunna falla ihop med omslaget. Den där flyktigheten som präglade början till mitten av 90-talet då det aldrig riktigt kändes som att någonting stod på spel, även om det bubblade väldigt svagt någonstans på sina håll. Det funkar ju ihop med omslaget.
Nu kanske jag övertolkar.
Men sedan tycker jag albumens teman har blivit tydligare. Även om symboliken och språket samtidigt har blivit mycket mer komplicerat.
Edit:
Nu är vi så pass OT så jag flikar in; Röd har kanske det snyggaste omslaget ni haft(även om det hittills har svårt att tävla med Tillbaka Till Samtiden, Isola och Vapen&Ammunition) och har något så konstigt som en tidlös modernitet över sig. Skulle ha fungerat på en grym skiva från vilken som helst av 60-, 70-, 80-, 90- och 2000-talen.
Senast redigerat av The Plague den 2009-10-05 klockan 21:15.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Enligt mig är Hagnesta Hill det album som har bäst "art work".
Frida på omslaget som inger en viss känsla av kyla, och sen alla naturbilder som fullständigt vaggar in en i soundet som senare möter en. Fullständigt fantastiskt.
Och jag kan givetvis inte säga någonting om "Röd", men enligt mig är HH bäst. Någonsin!