Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 23456789101112
Resultat 166 till 172 av 172

Ämne: Skrotade låtar/B-sidor?

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    ...Röds B-sidor fortfarande kan finnas och lura någonstans? Framtida EP? Omarbetningar? Skrotade? Eller helt enkelt en del av EPIS? Konsertmaterial?
    Detta känns som de mest tänkbara alternativen nu när jag läst Bergs senaste inlägg. EPIS består av en del nytt och en del omarbetade låtar från Röds tid. Övrigt material har kanske "skrotats" (med andra ord, de kanske kommer fram i någon framtida produktion).

Nu är jag dock ute på djupa vatten!

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Skrev det i en annan tråd, men passar kanske bäst här.

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Här kan det vara på sin plats att klargöra vissa saker.
    Några av låtarna På "En Plats..." testades under våra sessions för "Röd".
    De skrevs dock väldigt sent i den processen och vi hann helt enkelt inte med att göra dem rättvisa plus att vi (förra sommaren) redan hade sikte på vad som skulle bli "Röd".
    Dessa låtar som skrevs i samband med "Röd" och som finns med här, är det de låtar du nämnde skulle komma ut på annat sätt än som regelrätta b-sidor till singlarna från "Röd"? Eller dessa låtar finns fortfarande liggandes för framtida bruk? Bara så att det kanske klargörs. Du var ju själv inne på detta i samband med "Röd", att de resterande låtarna från de sessionerna skulle ges ut på något annat sätt än som b-sidor. Tack för dagens två spår i alla fall!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Skrev det i en annan tråd, men passar kanske bäst här.

Dessa låtar som skrevs i samband med "Röd" och som finns med här, är det de låtar du nämnde skulle komma ut på annat sätt än som regelrätta b-sidor till singlarna från "Röd"? Eller dessa låtar finns fortfarande liggandes för framtida bruk? Bara så att det kanske klargörs. Du var ju själv inne på detta i samband med "Röd", att de resterande låtarna från de sessionerna skulle ges ut på något annat sätt än som b-sidor. Tack för dagens två spår i alla fall!
    Tycker det är precis vad han skriver, att en del av låtarna som blev över - främst de som tillkom i slutet - har vidarearbetats för att bilda en enhet med de nyskrivna låtarna... Och hamnat på nya skivan.

Vad Jocke skriver här gång på gång är "hundratusen inlägg ingen läser..."

Hur som helst så är det trevligt att de jobbar på detta viset.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Min gissning är att om det finns överblivna låtar kvar från Röd/EPIS-sessionerna så kommer dom att ges ut på något sätt i samband med boksläppet i höst. Kanske var det det som var tanken från början, men så blev boken försenad och vi fick ett helt nytt album istället?!

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Tycker det är precis vad han skriver, att en del av låtarna som blev över - främst de som tillkom i slutet - har vidarearbetats för att bilda en enhet med de nyskrivna låtarna... Och hamnat på nya skivan.

Vad Jocke skriver här gång på gång är "hundratusen inlägg ingen läser..."

Hur som helst så är det trevligt att de jobbar på detta viset.

Tack.
    Jag fattar faktiskt inte vad som var så otydligt i mitt inlägg.
    Men folk läser helt enkelt inte.
    Eller så är de så upptagna med att poetiskt toooolllka det jag skriver så de inte fattar den enklaste förklaring ändå.

Medlem ÖvreGärdtres avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Tack.
    Eller så är de så upptagna med att poetiskt toooolllka det jag skriver så de inte fattar den enklaste förklaring ändå.
    Tror det beror på att ingen egentligen orkar läsa ordentligt längre, alla klickar bak till sista sidan o läser de senaste innläggen bara.
    Men jag kan ha fel!

Tack som fan för det nya albumet o singeln, det är superkul!

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Tack.
    Lugnt, illa när kkms inte förstår, annars brukar han vara vettigare än majoriteten av slarverna på detta forumet.

Usch ja, övertolkarna, ibland är det enkla och raka det bästa, Minimalen?
    nart kommer tolkningarna om varför du sjunger om en lönehelg och att det ska vara någon politisk innebörd i det, för det är nån stad där alla är arbetslösa osv.

Citat Ursprungligen postat av ÖvreGärdtre Visa inlägg
    Tror det beror på att ingen egentligen orkar läsa ordentligt längre, alla klickar bak till sista sidan o läser de senaste innläggen bara.
    Men jag kan ha fel!

Tack som fan för det nya albumet o singeln, det är superkul!
    Som hundratusen åsikter ingen lyssnar på.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 23456789101112

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •