Var skrev jag att de var dåliga?
Jag säger bara att det finns troligtvis en anledning till att en låt inte hamnar på skivan. Det behöver inte betyda att låten är dålig. Kanske bara saknar rätt stämning i förhållande till övriga låtarna. Men missförstå mig rätt, jag har alltid gillat b-sidorna. Ibland mer än låtar från skivan. Men jag gillar idén med mixar något mer för tillfället då det kompletterar albumet på ett bättre sätt än en ny låt som inte platsade från början.
det är bara minnen för livet
men dom låtarna som inte kom med till röd kanske kommer på usb minnet då?
Rena rama hönshuset.
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
.. folk är törstiga efter er musik, fattarula?
![]()
Jag hörde en intressant historia om Apple appropå att skapa förväntningar genom produkter, image och marknadsföring. De skulle lansera nånting, minns inte vad, och på presskonferensen var den första frågan: när kommer version 2.0? Behöver jag tillägga att föreläsaren tyckte detta vad något helt fantastiskt som alla företag borde eftersträva. Så även kent, I guess![]()
http://foto.stilren.se - portfolio
http://blogg.svt.se/psl/2009/10/09/p...skilt-flortig/
Intressant.
Familjen-Johan som gästar "Röd" uppskattar inspelade låtar till ungefär 30 st. Och 11 är med på kommande. Det gör att de säkerligen kan ge ut ett helt nytt album innan årets slut (eller kanske till våren, tills vårturnén är över) då de inte släpper några direkta b-sidor på singlarna!!!
I ert fall är det inte så konstigt, många b-sidor har varit väldigt bra(ja, det är ni ju medvetna om). En b-sida från er är precis lika spännande att vänta på som albumlåtar.
Efter en rad grymma remixar på singlar från förra skivan gäller det även för dessa numera.
Min utgångspunkt när jag startade tråden var mest intresse för vilket samling låtar ni hade jobbat med inför skivan, hur många som blev klara och hur stor del som faktiskt användes till skivan.
Jag tyckte jag fick ett intressant svar från början som jag var nöjd med, eftersom det verkar finnas låtar som inte platsade/passade på skivan(=ev bonus i framtiden).
Jag frågade även för att få ett hum om hur singelsläppen(ja av någon anledning förväntar jag mig någon mer singel) kanske är utformade i framtiden.
Senast redigerat av The Plague den 2009-10-09 klockan 19:32.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett