Sidan 8 av 8 FörstaFörsta 12345678
Resultat 106 till 108 av 108

Ämne: Titeln - "Röd"

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av integjordavsten Visa inlägg
    Mindre egen insats? Min farsa har jobbat hela sitt liv och ja, vare sig du vill det eller ej, är det han som har byggt upp Sverige. För ett år sedan blev han arbetslös, 58 år gammal och inte längre värdefull. Med den borgerliga regeringens politik behandlas han som samhällets lägsta stående varelse. Det roliga tycker jag är självutnämnda borgerliga politiker som aldrig arbetat en dag i sitt liv. Det är trots allt lättare att bli politiker och tjäna sin lön därifrån än att utbilda sig eller arbeta. Det är ett egoistiskt och kallt samhälle vi pratar om, där folk slits och slängs som skit. Lite solidaritet skulle inte vara fel både i Sverige och i världen.
    Ja jag är inte borgare om du trodde det, jag är liberal, men vad du sa i ditt första inlägg var ju att du inte vill ha jobb på egna meriter. Istället ska "nån annan" hjälpa dig och bära dig på dina axlar så att samhället blir mer rättvist. Inte sant? Vilken är din roll i denna solidaritet? Jo, du ser dig själv som förmånstagare, som någon som ska gynnas av att andra sätter dina intressen framför sina egna. Du berättar för andra människor hur de ska bete sig för att klassas som "solidariska" i dina ögon, men själv vill du bara dra nytta av detta beteende, du antyder inte med ett ord att du själv vill handla "solidariskt". Det finns en politiktråd i övrigtdelen av forumet, hoppa gärna in där istället.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Ja jag är inte borgare om du trodde det, jag är liberal, men vad du sa i ditt första inlägg var ju att du inte vill ha jobb på egna meriter. Istället ska "nån annan" hjälpa dig och bära dig på dina axlar så att samhället blir mer rättvist. Inte sant? Vilken är din roll i denna solidaritet? Jo, du ser dig själv som förmånstagare, som någon som ska gynnas av att andra sätter dina intressen framför sina egna. Du berättar för andra människor hur de ska bete sig för att klassas som "solidariska" i dina ögon, men själv vill du bara dra nytta av detta beteende, du antyder inte med ett ord att du själv vill handla "solidariskt". Det finns en politiktråd i övrigtdelen av forumet, hoppa gärna in där istället.
    Ja nu räcker det faktiskt med OT (även om du har fel) i den här tråden! Hoppar in där istället.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Massen_500 Visa inlägg
    Jag tycker är så roligt höra alla klaga på varandra och speciellt åt den borliga regeringen. Men jag undra hur höger kom in Sverige? det jävla bra fråga. när ni sitter säger att de skit av dom! jag skulle nog själv säga att se Mona sahlin sitta där? de som ta ett fyllo från gatan säga vad de tycker?
    fyllo - Kan jag få en öl till?
    Va?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 8 av 8 FörstaFörsta 12345678

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •