Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 33

Ämne: Låsa/ta bort trådar?

  1. #16
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Vad menar du med det Jonna?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  2. #17
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    hur många gånger har det inte hänt att trådar som varit omtyckta blivit låsta och moderatorerna inte tagit en diskussion, kanske inte ens meddelat varför tråden blev låst utan bara skrivit något kort och sedan låst den. många gånger är moderatorerna inte särskilt konsekventa med reglerna (som stina skrev exempel på) och det gör nog folk lätt förvirrade. borde kanske lyssna mer på användarna. det finns ju ingen logik alls i att låsa en tråd och låta problemet med tråden ligga kvar. moderatorer kan väl redigera inlägg?

  3. #18
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Okej men utomjording nu verkar du ju bara se de "dåliga" bitarna i min text istället för att ens fundera över det jag säger och komma med ett ordentligt svar till varför man INTE får diskutera en sån sak, när det är okej att diskutera andra saker som också borde räknas som allvarliga, som en massa olika brott och grejer. Tror ni alltså att en tråd om misshandel får användarna att gå ut och misshandla? Visst att det inte ska ligga en massa länkar till forum för misshandlare eller förslag på hur man kan misshandla utan att någon får reda på det men det är ju inte diskussionen i sig som leder till någonting negativt. Känns skittråkigt att du överhuvudtaget inte ens kan tänka över det jag säger och komma med ett godtagbart svar utan bara ska anmärka på ord i inlägget som första klassens språkpolis, trevligt att man blir så väl bemött av moderatorerna om man är användare på det här forumet. Hoppas andra användare har det lite lättare iallafall, antar att det är allmän uppfattning hos er att vad jag säger kan man skita i för allt jag säger är väl oseriöst eller hur?
    Jag har visst läst ditt förslag, och tycker inte att du är helt fel ute. Som jag sa tycker vi att det är bra att ni kommer med förslag på hur forumet kan förbättras. Kanske borde vi radera fler trådar.

    Sedan tror jag inte alls att trådar om misshandel får användarna att gå ut och misshandla. Det handlar inte om det. Att jag inte tog bort trådarna tyder väl på att jag ser det annorlunda?

    Men som kkms sa fanns det flera länkar till de där biljettsidorna i tråden. Och vi har regler som säger att man bara får länka till biljettsidor där biljetter säljs till originalpris. Även om det väl knappast var någon som stod på biljettmånglarnas sida i tråden blev det indirekt reklam. Och jag är ganska säker på att en tråd som är låst läses av färre människor än en tråd som är öppen.
    Låt dom komma nu

  4. #19
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Du missar ju helt poängen. Klart att alla fattar varför länkarna togs bort. Men det säger fortfarande ingenting om varför hela tråden blev låst och en diskussion blev stoppad.
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  5. #20
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    hur många gånger har det inte hänt att trådar som varit omtyckta blivit låsta och moderatorerna inte tagit en diskussion, kanske inte ens meddelat varför tråden blev låst utan bara skrivit något kort och sedan låst den. många gånger är moderatorerna inte särskilt konsekventa med reglerna (som stina skrev exempel på) och det gör nog folk lätt förvirrade. borde kanske lyssna mer på användarna. det finns ju ingen logik alls i att låsa en tråd och låta problemet med tråden ligga kvar. moderatorer kan väl redigera inlägg?
    Nu blir jag lite trött på dig. Har vi inte lyssnat? Minns du inte när vi skrev om reglerna, bad om förslag?

    Att låsa en tråd minskar väl ändå problemet? Det är som sagt det systemet vi har använt hittills. Om vi ska radera fler trådar är en sak vi får diskutera.
    Låt dom komma nu

  6. #21
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    hur många gånger har det inte hänt att trådar som varit omtyckta blivit låsta och moderatorerna inte tagit en diskussion, kanske inte ens meddelat varför tråden blev låst utan bara skrivit något kort och sedan låst den. många gånger är moderatorerna inte särskilt konsekventa med reglerna (som stina skrev exempel på) och det gör nog folk lätt förvirrade. borde kanske lyssna mer på användarna. det finns ju ingen logik alls i att låsa en tråd och låta problemet med tråden ligga kvar. moderatorer kan väl redigera inlägg?
    För mig är vissa låsningar så självklara. Men om något är oklart så är det ju bara att fråga? Jag tycker helt klart att vi har blivit mer konsekventa sen de nya reglerna infördes.

    Ja, vi kan redigera inlägg. Men varför ska vi gå in och redigera en massa inlägg i en låst tråd? Det viktigaste är ju att sånt som inte ska finnas på forumet (tex länkar till nedladdning) inte finns kvar.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  7. #22
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Du missar ju helt poängen. Klart att alla fattar varför länkarna togs bort. Men det säger fortfarande ingenting om varför hela tråden blev låst och en diskussion blev stoppad.
    Det var helt enkelt den typen av diskussion som, även om vi raderar länk efter länk, kommer att återuppstå i samma form och vara lika regelvidrig. Då kan vi låsa tråden. Om vi bedömer att det är nödvändigt. Du kan inte begära att vi ska sitta och granska vartenda inlägg och "rädda" tråden på det sättet.
    Låt dom komma nu

  8. #23
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Fortfarande inte svarat på varför man inte fick diskutera ämnet

    Okej nu, nej ni kan inte granska alla inlägg men ni gav det ju inte ens en chans, visst om ni sett att länkandet hade fortsatt då hade man ju kunnat förstå det. Fildelningstråden fick ju vara kvar länge och det var väl inte så att det ständigt återkom länkar till fildelningssajter osv?
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  9. #24
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Fortfarande inte svarat på varför man inte fick diskutera ämnet

    Okej nu, nej ni kan inte granska alla inlägg men ni gav det ju inte ens en chans, visst om ni sett att länkandet hade fortsatt då hade man ju kunnat förstå det. Fildelningstråden fick ju vara kvar länge och det var väl inte så att det ständigt återkom länkar till fildelningssajter osv?
    Jo, jag har svarat, men har du läst mina svar?
    Det står i reglerna att man inte ska länka till den här typen av biljettsidor. Ska vi då ha en diskussion som bygger på att man snackar om dessa sidor? Nej, det tyckte inte jag och tog fram nyckeln och vred om.

    Jag förstår att det förbjudna är lockande, det har det varit i alla tider, men ibland känns det som att ni verkligen försöker hitta kryphål i reglerna för att få diskutera sådant som är förbjudet här i forumet.
    Låt dom komma nu

  10. #25
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Nu blir jag lite trött på dig. Har vi inte lyssnat? Minns du inte när vi skrev om reglerna, bad om förslag?

    Att låsa en tråd minskar väl ändå problemet? Det är som sagt det systemet vi har använt hittills. Om vi ska radera fler trådar är en sak vi får diskutera.
    jo jag har inte märkt någon skillnad direkt, verkar ju vara samma sak som gäller fortfarande.

    har fortfarande inte sagt att ni ska ta bort en tråd, sa att ni skulle radera länkarna skriva "man får inte länka, länkar ni igen låser vi tråden" och hålla den öppen för diskussion

  11. #26
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    varför låstes den här tråden?

    http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=5626
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  12. #27
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Jag tycker det blivit vanligare att ni moderatorer motiverar till varför ni stänger en tråd (i sista inlägget innan låsning). Fortsätt med den vanan

  13. #28
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    varför låstes den här tråden?

    http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=5626
    Nu minns jag inte exakt varför eller vem det var som låste den men antagligen så var det för att det kom upp liknande trådar där vi började diskutera nya regler för forumet?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  14. #29
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    fast syftet var ju egentligen inte att diskutera reglerna utan mest att se varför någon blev avstängd och inte göra om samma misstag tolkade jag det som
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  15. #30
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    fast syftet var ju egentligen inte att diskutera reglerna utan mest att se varför någon blev avstängd och inte göra om samma misstag tolkade jag det som
    Jag tycker (och jag tror att jag kan tala för de andra också) att varför en användare blir avstängt är mellan användaren och moderatorn. Följer man reglerna så blir man inte avstängd. Så enkelt är det ju.

    Edit: Har läst igenom hela tråden nu och låsningen är solklar eftersom det urartade till en diskussion om regler och moderatorernas grymhet vilket vi redan hade en tråd om.
    Senast redigerat av sofia747 den 2009-10-13 klockan 20:16.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •