Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 33

Ämne: Låsa/ta bort trådar?

  1. #1
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard Låsa/ta bort trådar?

    Vad är syftet med att hålla på att låsa trådar hela tiden om trådens ämne fortfarande finns kvar och är fullt läsligt av alla? Exempelvis tråden om andrahandeln som låstes för att inte göra reklam för såna som sålde biljetter svart, ämnet fick helt enkelt inte diskuteras. Varför inte? Hur tänker ni om ni tror att en användare blir mer uppmuntrad av att köpa biljetter på det sättet av att läsa en diskussion om det, mer än vad den blir av att gå in i tråden och läsa att möjligheten finns? Att länkarna till försäljningssidor plockas bort är ju fullt förståeligt men när tråden ändå finns kvar känns det väldigt onödigt....om det inte är så att diskussionen spårat ur och istället handlar om grönfläckiga giraffer men så var ju inte fallet nu. Ser inte varför man inte skulle kunna diskutera ett sånt ämne ens heller, det fanns ju en fildelningstråd som fick vara kvar i hundra år och diskuteras i den och med samma resonemang så borde den ju ha låsts för att inte göra reklam för fildelning?

    Samma sak nu med snubben som ville att någon skulle ladda upp bakgrunderna från kentmobilen, det är ju aponödigt att låsa tråden men inte ta bort den för vem som helst kan ju se att personen är intresserad av att ha bakgrunderna och kontakta den genom pm istället........

    Moderatorerna borde vara lite mindre kåta på att låsa trådar tycker jag iaf, och kanske fundera på att ta bort tråden istället om det nu är så att ingen ska kunna läsa det
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  2. #2
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    håller helt med om tråden om andrahandsmarknaden, tror inte fler köper sina biljetter så bara för det finns en tråd om det
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  3. #3
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Nej då kan man ju likagärna säga att det inte får finnas någon tråd där man diskuterar kvinnomisshandel för det skulle ju kunna få folk till att misshandla ;-)
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  4. #4
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    En låst tråd försvinner långt ner i listan efter ett tag, så jag tror faktiskt inte att så många läser den.

    Aponödigt? Alltså, vad man ska man svara på det? Känns inte som att du är ute efter en seriös diskussion över huvud taget.
    Låt dom komma nu

  5. #5
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    jag kan försöka då, varför blev den tråden låst?
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  6. #6
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    jag kan försöka då, varför blev den tråden låst?
    Tråden om bakgrunder etc från kentmobilen? Låsningen motiverade jag i den tråden. Jag kan tillägga att uppmaningar till piratkopiering är totalförbjudet i det här forumet. Det borde alla som har läst reglerna ha koll på.
    Låt dom komma nu

  7. #7
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    syftade mer på den om andrahandsförsäljning av biljetter, den med mobilsakerna kan jag förstå
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  8. #8
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    En låst tråd försvinner långt ner i listan efter ett tag, så jag tror faktiskt inte att så många läser den.

    Aponödigt? Alltså, vad man ska man svara på det? Känns inte som att du är ute efter en seriös diskussion över huvud taget.
    Efter ett tag ja, men den finns fortfarande där och det är fullt möjligt att alltid läsa den och många hinner läsa innan den försvinner.

    Tycker inte du kan säga någonting om min grad av seriositet grundat på ett enda ord i en text som jag tycker framstår som väldigt seriös.
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  9. #9
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    syftade mer på den om andrahandsförsäljning av biljetter, den med mobilsakerna kan jag förstå
    Fast där länkades till sidor som, enligt reglerna, inte får länkas till.

    Det räknades upp företagsnamn, vilka överpriser de tog ut och det fanns direkta länkar till annonserna. Det är bara tillåtet att länka till sidor som främjar biljettförsäljning till ordinarie priser (eller lägre). Det gäller alltså inte dessa företag som skor sig på andras bekostnad, i så fall skulle t.ex. du och jag lika gärna kunna lägga upp en annons i köp/sälj gällande 10 biljetter till dag ett i Sthlm och kräva 800 kr/biljett. O.s.v.

    Detta enligt Henriks regler, inte enligt mig.

    Rätta mig gärna om jag har uppfattat något fel.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2009-10-12 klockan 22:16.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  10. #10
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    syftade mer på den om andrahandsförsäljning av biljetter, den med mobilsakerna kan jag förstå
    Jag ansåg att det var onödigt att göra indirekt reklam för ockrarna, vilket jag också motiverade i den tråden. Med tanke på att vi har så pass stränga regler kring de här frågorna tyckte jag att det fanns skäl att låsa dessa trådar.

    Sedan kan man diskutera om trådarna också ska tas bort. Men hittills har vi inte haft för vana att göra det. Vi låser oftast. Det är det enkla svaret.
    Låt dom komma nu

  11. #11
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Fast där länkades till sidor som, enligt reglerna, inte får länkas till.

    Det räknades upp företagsnamn, vilka överpriser de tog ut och det fanns direkta länkar till annonserna. Det är bara tillåtet att länka till sidor som främjar biljettförsäljning till ordinarie priser (eller lägre). Det gäller alltså inte dessa företag som skor sig på andras bekostnad, i så fall skulle t.ex. du och jag lika gärna kunna lägga upp en annons i köp/sälj gällande 10 biljetter till dag ett i Sthlm och kräva 800 kr/biljett. O.s.v.

    Detta enligt Henriks regler, inte enligt mig.

    Rätta mig gärna om jag har fel.
    Skrev ju att det är förståeligt att länkar osv plockas bort....men att låsa diskussionen känns bara löjligt och överdramatiserat
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  12. #12
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Efter ett tag ja, men den finns fortfarande där och det är fullt möjligt att alltid läsa den och många hinner läsa innan den försvinner.

    Tycker inte du kan säga någonting om min grad av seriositet grundat på ett enda ord i en text som jag tycker framstår som väldigt seriös.
    Om du är intresserad av att diskutera kanske det vore smart att vara mindre konfrontativ. Inte skriva att vi är kåta på att låsa trådar och liknande.
    Om allt inte är perfekt just nu så duger det liksom inte för dig. Men Rom byggdes inte på en dag, så inte heller kentforumet. Vi funderar förstås alltid på hur saker kan göras bättre, och välkomnar förslag från användarna. Gärna i en trevlig ton.
    Låt dom komma nu

  13. #13
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Skrev ju att det är förståeligt att länkar osv plockas bort....men att låsa diskussionen känns bara löjligt och överdramatiserat
    Diskussionen i sig är bra och viktig, det har jag aldrig sagt något annat om. Fast det är omöjligt för oss vanliga Svenssons att göra något åt, där borde Ticnet (och liknande återförsäljare) först rannsaka sig själva, sina system och sina egna ombud. Det är väl främst där som det brister. Andrahandshandel och ockerföretag lär finnas där så länge det finns en efterfrågan. Tillgång får de tyvärr, det är väl det stora problemet. Tillgång och efterfrågan, det är väl det primära. Tyvärr.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  14. #14
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Okej men utomjording nu verkar du ju bara se de "dåliga" bitarna i min text istället för att ens fundera över det jag säger och komma med ett ordentligt svar till varför man INTE får diskutera en sån sak, när det är okej att diskutera andra saker som också borde räknas som allvarliga, som en massa olika brott och grejer. Tror ni alltså att en tråd om misshandel får användarna att gå ut och misshandla? Visst att det inte ska ligga en massa länkar till forum för misshandlare eller förslag på hur man kan misshandla utan att någon får reda på det men det är ju inte diskussionen i sig som leder till någonting negativt. Känns skittråkigt att du överhuvudtaget inte ens kan tänka över det jag säger och komma med ett godtagbart svar utan bara ska anmärka på ord i inlägget som första klassens språkpolis, trevligt att man blir så väl bemött av moderatorerna om man är användare på det här forumet. Hoppas andra användare har det lite lättare iallafall, antar att det är allmän uppfattning hos er att vad jag säger kan man skita i för allt jag säger är väl oseriöst eller hur?
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  15. #15
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    det är ju inte första gången moderatorerna på det här forumet gör saker som dom sedan struntar i att backa upp

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •