Om Kent gör något "Live only" på "Det finns inga ord" precis som de gjort med MIDVH kan det absolut vara en ny avslutningslåt? Eller?
Mycket bra, Kent!
Det finns inga ord för att beskriva Det finns inga ord. Vilken enorm känsla!
Vals för Satan var en perfekt öppning för att sätta igång publiken, vilket inte alltid hjälper ...
Ensamheten var riktigt ösig live. Den bara växer och växer.
I februari kommer ni även att spela Hjärta och Sjukhus, tack!![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
Har tittat på första låten och lite in på andra nu. Såg jag fel, eller spelade Martin gitarr på första låten? Kul detalj
/Daniel
Basen bestod ju till den största delen av en synthdito..
Det var en helt fantastisk fest och konsert! Ingen av låtarna lät "platt" eller "tråkig" eller vad nu folk kommenterat utifrån Aftonbladets inspelning. Snarare var det makalöst bra. Någon kommenterade att publiken var tråkig och ja, det stämmer, men å andra sidan bestod den inte riktigt av fans utan av mestadels diverse mediafolk. Jag har en känsla av att det kommer bli ett jävla drag när de väl börjar turnera.
Tack som fan till främst Henrik och Martin Roos (den där whiskeyn tog kål på mig) ! Självklart massa gosiga kramar till bandet som tog sig tid att bli fotade, gav autografer och svarade på jobbiga frågor. Plus i kanten till Markus som verkligen bjussade på sig själv!
Jag har blivit äldre, saknar glöd
Gigantiskt, helt underbart! Tänk om man ändå kunnat närvara.
Måste påstå att det är HELT FANTASTISKT ATT MAN HAR LEVT UNDER SVERIGES STÖRSTA BANDS STORTID! Hoppas de fortsätter några år till.
Kan jag tänka mig, därför inte inspelningar är roliga, fattar inte grejen med dom. Det var roligt att se kent på Skavlan för det var en ny låt och kent var med i tv, men inte så mycket mer. Det går inte att fånga hur bra det är live, jag kan kolla på youtube-klipp och gilla det för jag minns hur bra det var live, men det är inte själva klippet som är bra..
inget.
Kan hålla med om att det inte går att fånga känslan när det handlar om tv/webb-tv. Det krävs nog ett engagemang från bandet eller en regissör om det ska göras live-dvd, annars är det bara att strunta i det. Någon kreativ drivkraft snarare än att placera ut ett par kameror och hoppas på det bästa (lätt överdrift, men jag hoppas poängen når fram)!