Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 69

Ämne: Röd på Spotify?

Standard Röd på Spotify?

Vet inte om detta diskuterats i någon annan tråd, i så fall får ni gärna tipsa mig om det och ta bort den här.

Men jag funderar på om Röd kommer komma upp på Spotify på releasedagen eller om det dröjer nån dag.
    Befinner mig nämligen i en liten håla utan skivbutik på releasedagen men vill ju hemskt gärna lyssna på albumet direkt.

Så är det nån som vet, please tell me!

det går över, det går över, det går aldrig över

Medlem Pretentiöss avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Du kan ju köpa albumet via internet så kan du även lägga in det på din MP3-spelare och du kan lyssna på det även om internet skulle krascha.

Medlem R.Karlsens avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av sweet_rose Visa inlägg
    Vet inte om detta diskuterats i någon annan tråd, i så fall får ni gärna tipsa mig om det och ta bort den här.

Men jag funderar på om Röd kommer komma upp på Spotify på releasedagen eller om det dröjer nån dag.
    Befinner mig nämligen i en liten håla utan skivbutik på releasedagen men vill ju hemskt gärna lyssna på albumet direkt.

Så är det nån som vet, please tell me!
    Riktigt bra fråga. Nu är vi 2 som vill ha svar
    Är du rädd för spöken? Då borde du inte öppna min spoiler!

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av R.Karlsen Visa inlägg
    Riktigt bra fråga. Nu är vi 2 som vill ha svar
    Har för mig att töntarna kom på spotify någon dag eller två efter att den släppts på itunes. Inte omöjligt att det kan vara samma sak med plattan.

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Dahl Visa inlägg
    Har för mig att töntarna kom på spotify någon dag eller två efter att den släppts på itunes. Inte omöjligt att det kan vara samma sak med plattan.
    Till och med samma dag om jag inte minns fel.

Det är bara att hoppas att albumet läggs upp lika fort, för om man förbeställer det från någon nätbutik får man ju vänta några dagar innen man har skivan! Jag tänker i så fall lyssna på Spotify under tiden. Tror inte vi behöver vara oroliga, då alla Kents tidigare album finns där. (Dock har inte boxversionerna med bonusspår lagts upp.)

Hoppas också att "Tuna 350" och "2000" läggs upp, fanns det är kanske mindre troligt om de släpps vid sidan av skivbolaget? "På drift" finns nämligen inte på Spotify, och den lade väl bandet ut själva på hemsidan.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Min fråga är:
    Hur dags läggs det upp på iTunes? Efter kl 00.00 på natten?
    Annars, hur dags på morgonen?

Grejen är att jag flyger till London kl 9.40 6 nov(lämnar hemmet runt 07) då vore det så grymt att ha med sig skivan när man drar.

Någon som vet hur det brukar funka?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av sweet_rose Visa inlägg
    Förboka skivan på Internet annars, för brevbärare lär ni ha även i "en liten håla".

Eller, som någon annan redan har föreslagit, köp den på Internet. "Röd" ska t.ex. gå att köpa direkt i widgeten (musikshoppen) på kent.nu's startsida (precis som t.ex. "2000" och "Tuna 350" kommer att finnas).
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Standard

Säger som Socker , bor också en liten håla där vi inte har några skivbutiker men jag beställt min skiva på megastore för 99 kr ett riktigt kap!

Standard

Spotify lägger in ny musik två eller tre gånger i veckan har jag läst nånstans... Kommer dock inte ihåg vilka dagar nu men det kan den intresserade säkert googla sig fram till.

Plague: Jag tror du kan vara lugn. Förmodligen kommer man kunna köpa skivan på itunes redan på torsdagen, de som förhandsbokat plattan för förmodligen också hem den någon dag tidigare.

Är inte hundra på detta såklart men det är väl så det brukar vara these days, skivbolaget väljer att släppa ett album någon eller några dagar tidigare än releasedatumet för att så många som möjligt inte ska kunna hålla längtanefternymusikkåtheten i shack och drar hem albumet på itunes trots att de redan förhandsbokat både deluxe, vanlig och går på signering.

Ni kanske kommer ihåg när TTS släpptes. Den fanns ju i butiker redan den 12e när officiellt releasedatum var den 17 oktober. Fast där kanske datumet officiellt flyttades... äh, jag minns inte. Men det jag ville komma fram till var väl att Plague, om du flyger på morgonen den 6e borde det inte vara några problem att ha med sig skivan i någon form.

(Passar även på att reservera mig för eventuella faktafel och konstiga meningsuppbyggnader då jag för tillfället lider av en extrem bakfylla. Fanx.)

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

OWC747:
    Ja, du skriver väl allt jag hoppas/misstänker.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

Jo visst kan jag förboka den, men det är ju inte alltid man får skivan på rätt dag och nästkommande utdelningsdag för brev är jag inte där längre.
    Och dessutom vill jag vänta med att beställa tills jag vet om det blir signeringar eller inte så jag beställer från "rätt" ställe.
    Känns lite sådär att köpa albumet som download oxå, när jag inte använder mp3spelare särskilt ofta och ändå kommer köpa det fysiskt sedan. (Man får väl fortfarande rippa cd-skivor och lägga in i dator och mp3 så länge jag inte delar med mig av dem)

Så kontentan, det vore väldigt trevligt om det dök upp på Spotify direkt! =)

det går över, det går över, det går aldrig över

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Den första genomlyssningen ska ALLTID vara med skivan i handen, annars känns det fel.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Tog bort posten för det kan misstolkas och verka som uppviglande till brott.
    Senast redigerat av Indie-Jens den 2009-10-31 klockan 17:35.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Den första genomlyssningen ska ALLTID vara med skivan i handen, annars känns det fel.
    Håller med. Jag skulle aldrig kunna kompromissa bort en första genomlyssning av en ny Kentplatta utan att ha den i fysisk form. Det är tradition och lag på det för mig
    Har beställt från megastore oxå nu för 99 kr..
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Standard

Det är väl just såna här grejjer eller att skivan läcker ut på pirate bay som gör att skivor tidigaresläpps. Som med Winnerbäcks senaste. Den tidagaresläppte dom ju mest troligt pga att den hade läckt ut på piratebay flera dagar innan officiell release..
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2009-10-31 klockan 17:42.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Sidan 1 av 5 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •