Sidan 1 av 9 123456789 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 132

Ämne: Forumiters recensioner av Röd

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard Forumiters recensioner av Röd

En öppen tråd för alla omdömen om kents album nr. 8
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Oh, här måste man ju skriva lite... Jag är mycket, mycket, MYCKET positivt överraskad! Och jag hade ändå rätt höga förväntningar på Röd, haha.

Sjukhus och Det finns inga ord tycker jag är bland det bästa Kent någonsin har gjort, de tog mig med storm redan från början, och har hållt mig fast. Även Hjärta, Idioter och Ensamheten är helt fantastiska. Taxmannen och Krossa allt har växt mycket efter några lyssningar. Vals För Satan tycker jag låter mycket lovande, men den behöver jag mer tid med.. Speciellt eftersom jag tycker att låttexter är väldigt viktigt, och jag hör knappt vad Jocke sjunger där... Så det ska verkligen bli spännande att få läsa texterna imorgon : )

18:29-4 måste jag säga är lite... underlig, och det låter som om någon i kören sjunger rätt falskt. Men jag tror att texten kan vara grym där, men har även där svårt att höra vad dom sjunger, haha.

Oh, Svarta Linjer glömde jag ju! Är det bara jag som nästan föredrog den live..? Fast jag lyssnade på live-versionen ett femtiotal gånger innan jag hörde studioversionen, så det kan vara att jag bara är van vid den versionen.

Det som fascinerar mig är hur skivan kan fortsätta att växa hela tiden..!
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

"Det finns inga ord" är nog den första Kent-låten som fått mig att rysa av välbehag såpass mycket att det började vattnas i ögonen. Jag var helt förstenad när jag satte mig framför datorn och lyssnade på den i hörlurarna...

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Tycker hela skivan är en av dom bästa dom har gjort. Min favorit innan är som många andras DOJD, och röd är helt i klass med den om inte mycket bättre!

Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

jag håller med, det finns inga ord är riktigt fin. idioter verkar också lovande. måste lyssna lite mer innan jag bestämmer mig!

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

"Hjärta" <3
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Får väl tacka megastore att de ser till så man får skivan innan själva releasedagen. Snällt! Låter riktigt lovande hittills. Behöver dock lyssna mer för att få musiken att växa :O På tiden att man fick något nytt bra att lyssna på. Musikfronten har varit ganska tom på senare tid

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Krossar TTS totalt.

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Shiiiet!!!!!!! fastnar direkt vid Taxmannen sjukt bra album, långt över mina förväntningar grattis gubbar! ni har gjort det än en gång

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Tyckte den var skit, det sämsta de gjort efter första lyssningen. Har bara att göra med att jag har väldigt svårt för musiken på en del ställen på skivan.
    Jag är (tråkigt nog som många tycker) en gitarrmänniska som älskar akustisk gitarr, akustiska trummor, elgitarrer och vanlig elbas. Gärna med synthar också men inte så som på denna skiva.

Nu efter att jag lyssnat på den några gånger så har den blivit bättre, Taxmannen är rätt bra, sjukhus ännu bättre och svarta linjer också bra fast jag tycker live-verisonen var bättre.

Har dock svårt för en del musik-stycken och texter på skivan, tex i refrängen i Krossa allt. Låter lite dansband.

Men skivan har blivit bättre och jag ska vänta ett bra tag till innan jag ger mitt betyg. Jag har fortfarande svårt för skivan och är inte så positivt överraskad som många andra här.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2006

Standard

Jag tycker att den är jättebra. Som vanligt var jag oerhört skeptisk efter första genomlyssningen och tänkte typ "vad fan...".

Bästa spår: "Taxmannen", "Sjukhus", "Vals för satan", "Det finns inga ord", "Svarta linjer" och "Ensamheten". Haha det blev typ alla...
    "Vals för satan" är förmodligen topp fem av kents samtliga låtar för mig.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Breathless än så länge.. men jag har inte ens lyssnat igenom för första gången än. Har varit tvungen att avbryta lyssningen ett par gånger.

Ser ut att bli höstens soundtrack det här!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Tyckte den var skit, det sämsta de gjort efter första lyssningen. Har bara att göra med att jag har väldigt svårt för musiken på en del ställen på skivan.
    Jag är (tråkigt nog som många tycker) en gitarrmänniska som älskar akustisk gitarr, akustiska trummor, elgitarrer och vanlig elbas. Gärna med synthar också men inte så som på denna skiva.

Nu efter att jag lyssnat på den några gånger så har den blivit bättre, Taxmannen är rätt bra, sjukhus ännu bättre och svarta linjer också bra fast jag tycker live-verisonen var bättre.

Har dock svårt för en del musik-stycken och texter på skivan, tex i refrängen i Krossa allt. Låter lite dansband.

Men skivan har blivit bättre och jag ska vänta ett bra tag till innan jag ger mitt betyg. Jag har fortfarande svårt för skivan och är inte så positivt överraskad som många andra här.
    lol

...

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Jag tycker spontant att detta är det bästa Kent överhuvudtaget gjort. Jag är så djupt imponerad.

Standard

Måste bara tillägga att jag älskar Jockes röst i Hjärta, den låter så skör och känslig. Helt, helt underbar!
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Sidan 1 av 9 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •