Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 132

Ämne: Forumiters recensioner av Röd

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Vad är det med kent och album-avslutare?
    "Det finns inga ord" är fantastisk och det skulle inte förvåna mig om det är min favorit låt från "Röd" efter någon månad.

Gitarren i slutet är magisk och likaså det där synthljudet genom låten, vilken stämning, vilken melodi!
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av pankow Visa inlägg
    Här kommer världshistoriens längsta "Röd"-recension.

Den bästa recensionen jag läst på år och dar!
    Alla Kentfans (positiva så väl som negativa) borde läsa detta!
    Pankow är inte bara en stadsdel i Berlin!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Standard

Efter första genomlyssningarna har jag fastnat. Inte för någon speciell låt utan för skivan som helhet. Skulle jag börja rabbla upp låtar skulle jag nämna alla utom två, kanske tre.

Ett jäkligt bra album i sin helhet och även om det är ganska spretigt så känner man att allting hänger ihop.

Förövrigt tycker jag gitarrspelet i Ensamheten är väldigt likt Mannen i den vita hattten. Det hörs bäst i början på båda låtar. Någon som håller med?

Standard

Grymt album i sin helhet, håller ihop från början till slut, sketiskt till det elektroniska soundet men det verkar ha funkar än en gång!

Endast lyssnat en gång hittils då jag fick det i lådan för nån timme sen men Hjärta, Sjukhus, Ensamheten är otroliga. Inget ont om resten. Skriver mer utförligt senare!

Standard

WOW!

Är min första reaktion
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

Dom små, små orden är svåra ord

Erfaren medlem Impulsers avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av pankow Visa inlägg
    Här kommer världshistoriens längsta "Röd"-recension.

Wow. Fantastisk recension.
    så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.

Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av jowl Visa inlägg
    Efter första genomlyssningarna har jag fastnat. Inte för någon speciell låt utan för skivan som helhet. Skulle jag börja rabbla upp låtar skulle jag nämna alla utom två, kanske tre.

Ett jäkligt bra album i sin helhet och även om det är ganska spretigt så känner man att allting hänger ihop.

Förövrigt tycker jag gitarrspelet i Ensamheten är väldigt likt Mannen i den vita hattten. Det hörs bäst i början på båda låtar. Någon som håller med?
    Jaa introt på båda låtarna känns väldigt besläktade och jag älskar det!
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

Adam K.
    Guest

Standard

Jag har lyssnat ett par gånger nu. Det känns bra, blev inte besviken!

Jag tycker dock en del låtar känns lite grötiga och kanske för långa (Satan och Ensamheten), men det släpper nog.

Jag vet inte om jag tycker att detta album är bättre än Tillbaka till samtiden, men det säger ju ingenting då jag tyckte att TTS var ett väldigt bra album även det! : )

Ett av årets bästa album, men kommer inte lägga sig allra högst upp på min lista. ^^

Standard

Review from a non-Swedish speaking fan for what it's worth:

I'll be fair with this. It isn't their BEST album....but it doesn't have to be when they've made 8. It's very consistent, yeah it's a little repetitive with some songs but the more you liste, the more different they start to sound. It doesn't have as many potential singles like TTS did but a lot of good album tracks and almost every song in this album is good enough to make it to my mp3 player. I've only listened to it 7 times so far and I don't understand the Swedish lyrics so who knows....but I think it's a good album so far. Especially because 2009 has been a bad year for music for me (with the exception of Muse and Idlewild).
    reddit.com/r/UKbands

Standard

Jag tycker Röd slår TTS med hästlängder. Det är precis det här djupet och nyskapande soundet som jag alltid älskat Kent för. Dock vet jag inte än vad jag ska tycka om ensamheten och krossa allt. Men variationen och den röda tråden genom alla låtarna är fantastisk. Texten på den inledande psalmen är ju genialisk för att sedan övergå till Taxmannen. Och vals för satan, Idioter och Svarta linjer är magi..Kentmagi
    Jag har ett nytt favoritalbum av Kent bredvid Hagnesta och DOJD..Röd!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Medlem DavidoOos avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Det är ett så annorlunda sound på skivan så det verkar ta ett par lyssningar innan mitt veka hjärta vant sig. Det känns dock som att en del låtar är... mera klistrande än vissa. Men så är det väl alltid efter enbart ett antal lyssningar..
    Taxmannen är dock fruktansvärt fräääsch. Inledande... psalmen också, så härlig melodi när de sjunger.
    Svarta linjer är bättre som albumversion, helt klart. Texten får mig att tänka på The Drugs Dont Work.. Vita linjer som inte leder någonstans. Hehe.
    Ajaa.. grymt hur som helst, eller hur grymt som helst. Välj själva.

ciao.

Smygare
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Av alla kents skivor så är det bara mja,jag hoppas skivan verkligen växer efter många lyssningar......

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Grymt fint album!
    Senast redigerat av crapper den 2009-11-06 klockan 18:04.

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Jag är besviken men inte förvånad. Det enda som håller gammal god Kent-klass är första 1:53 av Svarta linjer som nog är det bästa som kommit från Kent sedan Mannen i den vita hatten. Som någon tidigare i tråden var inne på så är Martins inblandning i låtskrivandet dessvärre inget positivt. Faktum är att han bara varit med och skrivit 2 riktigt bra låtar totalt genom tiderna (Kräm och Kungen är död). Produktionen tilltalar mig heller inte. Som gammal Kent-stofil från 1900-talet är det nog bara att inse att jag och Kent har utvecklats åt olika håll. Som tur är har det ju kommit en del bra skivor i år med artister som Lars Winterdäck, [Ingenting], Florence Valentin och Perssons Pack istället.

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Vad är gammal kentklass?

precisera tack.

Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg