När jag hör refrängen så tänker jag direkt på en annan låt.. men jag kommer inte på vilken.. någon som hör några likheter?
Haha kanske inte. : ) Tar inte emot mycket alls för mig, oftast vill jag inte ha texthäftet och då får jag ju i praktiken två album för priset av ett!
Dock hoppas (och tror) jag att det i framtiden kommer vara regel att en pdf-fil skickas med. Kanske inte samma känsla, men ändå!
Jag tycker de flesta sångerna borde köras live =)
Hela den här skivan är liksom en "live-skiva" eller en hel konsert i sig själv. Jag har ännu inte hört en sång i "fel ordning" (förutom då töntarna som släpptes före och svarta linjer som spelades på skavlan). Helheten tycker jag är väldigt viktigt på den här skivan.
Någon mer som för tankarna till Håkan Hellström när han börjar sjunga "Om jag hade lite kraft kvar att ge dig"?![]()
Du och jag, Döden <3
Men satan vad denna låt är bra!
Skulle jag göra en lista på Kents 5 bästa låtar är denna redan given..
Herre je vad bra denna låt är! Jag ser verkligen fram emot att få stå och sjunga ut den riktigt ordentligt på konserten i vinter.Känns som att den skulle kunna bli en konkurrent till MIDVH.
In my life
Why do I give valuable time
To people who don't care if I
Live or die?
Alltså det är helt otroligt, texten verkar vara ganska bra förutom de röda partiet, men låten är helt... alltså jag finner inga ord. vilken skit...
//Patrik
Känner igen det också.
Fast vad jag själv har lagt märke till, är att sångmelodin under raden värmen erövrar stan påminner om sångmelodin under raden hur kan du vara så säker i Elever, så ibland får jag bara för mig att melodin ska fortsätta på samma sätt som i Elever, vilket den ju dock inte gör då. ;P