Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 108

Ämne: Text: Vals för satan (din vän pessimisten)

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Hum, borde inte de flesta ha ett texthäfte att kolla i nu?

.. iofs, en del kanske nöjer sig med download-versionen.. (den lagliga (! <- ))
    Jag tex. Än så länge.

Det skumma är ju dock att man inte fick med ett texthäfte om man köpte genom kent.nu, men om man köper genom iTunes (tio kronor billigare), då får man någon PDF-fil iaf (gissar på att det är texthäftet).

Standard

När jag hör refrängen så tänker jag direkt på en annan låt.. men jag kommer inte på vilken.. någon som hör några likheter?

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Jag tex. Än så länge.

Det skumma är ju dock att man inte fick med ett texthäfte om man köpte genom kent.nu, men om man köper genom iTunes (tio kronor billigare), då får man någon PDF-fil iaf (gissar på att det är texthäftet).
    Det är främsta anledning till att jag helst köper den äkta varan. Texthäfte vill man ju ha! Betala för musikfiler är inget kul alltså...

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Det är främsta anledning till att jag helst köper den äkta varan. Texthäfte vill man ju ha! Betala för musikfiler är inget kul alltså...
    Haha kanske inte. : ) Tar inte emot mycket alls för mig, oftast vill jag inte ha texthäftet och då får jag ju i praktiken två album för priset av ett!

Dock hoppas (och tror) jag att det i framtiden kommer vara regel att en pdf-fil skickas med. Kanske inte samma känsla, men ändå!

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    "Om jag hade lite kraft kvar att ge dig, om jag hade lite hjärta att dela med mig, om jag hade lite kärlek så var den till dig" måste vara det finaste som skrivits nästan, ojoj
    Håller med, håller meeeed. Jockes röst när han sjunger det också... allt är så fiiiiint.

Standard

dom måste köra den här live

Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    dom måste köra den här live
    Jag tycker de flesta sångerna borde köras live =)

Hela den här skivan är liksom en "live-skiva" eller en hel konsert i sig själv. Jag har ännu inte hört en sång i "fel ordning" (förutom då töntarna som släpptes före och svarta linjer som spelades på skavlan). Helheten tycker jag är väldigt viktigt på den här skivan.

Standard

Någon mer som för tankarna till Håkan Hellström när han börjar sjunga "Om jag hade lite kraft kvar att ge dig"?
    Du och jag, Döden <3

Standard

Men satan vad denna låt är bra!
    Skulle jag göra en lista på Kents 5 bästa låtar är denna redan given..

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zawaq Visa inlägg
    Säker på att det är lever och inte leder?

Kanske inte så logiskt, men jag tycker att det låter så iaf..

Sjukt bra låt för övrigt. Bästa på skivan.
    I texthäftet står det
    "du leder din dröm
    i ett band
    du lever din dröm"

Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Herre je vad bra denna låt är! Jag ser verkligen fram emot att få stå och sjunga ut den riktigt ordentligt på konserten i vinter. Känns som att den skulle kunna bli en konkurrent till MIDVH.
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

Standard

lägg dig damm ska det vara

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    lägg dig damm ska det vara
    Jo, många av texterna här stämmer inte överrens med texthäftet... någon som orkar ändra?

Standard

Alltså det är helt otroligt, texten verkar vara ganska bra förutom de röda partiet, men låten är helt... alltså jag finner inga ord. vilken skit...

//Patrik

Standard

Citat Ursprungligen postat av JensE Visa inlägg
    När jag hör refrängen så tänker jag direkt på en annan låt.. men jag kommer inte på vilken.. någon som hör några likheter?
    Känner igen det också.
    Fast vad jag själv har lagt märke till, är att sångmelodin under raden värmen erövrar stan påminner om sångmelodin under raden hur kan du vara så säker i Elever, så ibland får jag bara för mig att melodin ska fortsätta på samma sätt som i Elever, vilket den ju dock inte gör då. ;P

Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •