18:29-4
Taxmannen
Krossa allt
Hjärta
Sjukhus
Vals för satan (Din vän pessimisten)
Idioter
Svarta linjer
Ensamheten
Töntarna
Det finns inga ord
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
jag röstade på Sjukhus men mina favoriter är också Ensamheten, Vals och Krossa allt :P
Ingen tvekan om vilken låt som är bäst på röd!!och vals för satan bara fortsätter att växa för varje gång man hör den...
Röstade på Det finns inga ord för att jag just lyssnade på den men ångrade mig så snart skivan började om igen.
Går nog inte att säga någon favorit ännu... Går nog inte bättre senare heller för alla låtar har något...
Men vals för satan (eller som jag vill kalla den: VALS, för satan!!) gillar jag för sin härliga basgång och dom små "datorblippblopp" ljuden.
Mvh
Kim
Kentfan i över 10 år men första spelningsminnet den 17/7 -10. Varför??
Sjukhus.....tror jag....eller Hjärta....eller Vals för satan....eller...
Vänstermänniska som jag är så tycker jag såklart om Vals för satan...men Hjärta tar nog ändå förstaplatsen. Den är personlig för mig. Jag ser liksom henne framför mig...
Jag vill höra din röst nu
Höra hjärtat i bröstet
Jag behöver din tröst nu
Låt mig höra din röst nu
De första på min lista är Krossa allt, Taxmannen och Idioter.
Btw min kompis första reaktion när hon fick höra Krossa allt var: Det liknar ju Rammstein!
Besegra inte
Slå inte tillbaka
Ge inte upp
jag har fortfarande inte röstat haha ):
när skivan var ny kändes det som vals för satan / det finns inga ord
har inte lyssnat på röd på "jättelänge", men det finns inga ord känns bäst nu..
väntar lite till hihi
ojoj nu har det ändrats mycket här i rangordningen det senaste.. ser snarare ut såhär nu, markant förändring..
1. Sjukhus
2. Det finns inga ord
3. Hjärta
4. Idioter
5. Krossa allt
6. Vals för satan
7. Ensamheten
8. Taxmannen
9. Töntarna
10. 18:29-4
11. Svarta Linjer
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Nu skulle jag vilja ha en Omröstning 2! Plattan har nog sjunkigt in och lagt sig på ett lite annorlunda sätt nu, eller? Det har den i alla fall. Jag vet mkt väl att jag gillar Vals för satan och (inte alls vad jag trodde i början) Krossa allt bäst, och inte Svarta linjer, trots att den är grym!
Senast redigerat av jones_giftet den 2009-12-12 klockan 17:58.
Det har aldrig varit svårare för mig att bestämma mig kring kents album. Men till slut kom jag till insikt. Rebellen i mig är motvillig till att "följa strömmen", men det är helt enkelt så att Vals för Satan är ett musikaliskt vulkanutbrott, och det bästa spåret på Röd. Andra kandidater vore Sjukhus, Svarta linjer och Det finns inga ord.
som flugorna på socker betyder ingenting
Det blir Idioter för mig. Röstharmonierna i låten är sjukt bra.