1. Svarta Linjer
2. Idioter
3. Hjärta
4. Sjukhus
5. Det finns inga ord
6. Ensamheten
7. Vals för satan
-8. Krossa allt
-9. Taxmannen
-10. 18:29-4
-11. Töntarna
![]()
18:29-4
Taxmannen
Krossa allt
Hjärta
Sjukhus
Vals för satan (Din vän pessimisten)
Idioter
Svarta linjer
Ensamheten
Töntarna
Det finns inga ord
1. Svarta Linjer
2. Idioter
3. Hjärta
4. Sjukhus
5. Det finns inga ord
6. Ensamheten
7. Vals för satan
-8. Krossa allt
-9. Taxmannen
-10. 18:29-4
-11. Töntarna
![]()
Nu lyssnade jag på skivan igen och tyckte att Ensamheten var bäst. Kanske dags för en ny omröstning.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
oki just nu
1. vals för satan
2. det finns inga ord
3. krossa allt
4. sjukhus
5. 18:29-4
6. töntarna
7. ensamheten
8. idioter
9. svarta linjer
10. taxmannen
11. hjärta
okej, lite konstigt att ha 18:29-4 så högt på listan men jag älskar den. jag tårögd varje gång jag hör den och texten är jättefin. allt är jättefint. så genialiskt. synd att inte jocke sjunger på den bara..
1. Sjukhus
- Väldigt, väldigt tufft beslut om jag skulle sätta denna eller Satan som etta. Har fortfarande inte bestämt mig... Men just nu, om jag fick välja en sista Kent-låt att lyssna på innan jag dog; då skulle jag ta denna.
2. Vals för Satan (Din vän pessimisten)
- Den vackra melodin på sången i versen tillsammans med det hårda soundet liknar inte något annat jag har hört på svenska, man vill bara ha mer, mer, mer. Och refrängen - vaskamansäga - vågar man gissa på allsång på turnén?
3. Det finns inga ord
- Lyssnade på den i tunnelbanan häromdagen, den svenska melankolin med denna låt som soundtrack passade helt perfekt då.
4. Hjärta
- Har kanske den mest fördelaktiga placeringen på albumet efter de tre första spåren (som är bra, men inte samma klass som resten). Vackert.
5. Ensamheten
- När instrumentalpartiet sätter igång vill man ju bara dansa, hoppa och samtidigt sätta sig ner för att bara njuta - helt underbart.
6. Töntarna
- Lyssnade sönder den innan albumet kom men den har sakta men säkert kommit tillbaka, håller helt klart samma klass om inte bättre än Ingenting och Dom andra.
7. Idioter
- Låter så härligt poppig. Refrängen "är en stadiumvältare" som en annan skulle sagt...
8. Svarta linjer
- Skavlan-versionen hörde jag förstås innan albumet, vet inte om det hjälpte mig inför första lyssningen på albumet men denna var helt klart den låt som tog längst tid för mig att sätta sig. Nu älskar jag den.
9. Taxmannen
- Kan lätt mäta sig med förstalåtarna på de andra Kent-albumen. Minns när jag hörde introt första gången och kommer ihåg hur fräckt jag tyckte det var. Att Kent skulle göra något sådant... Det glädjer mig.
10. Krossa allt
- Älskar basen i introt och när trummorna kickar igång, tycker att låten är grym men kan inte sätta fingret på vad som saknas.
11. 18.29-4
- Väldigt vacker låt, förlorar som låt genom att ha den halvkassa kören men tycker nog att albumet som helhet vinner på det. Kan göra sig bra med en ensam Jocke på gitarr och sång.
Det måste nog bli Sjukhus.
Sjukhus är enda låten som brinner.
Idioter. Underbar på alla vis.
Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.
Krossa allt är bästa låten på Röd. Synthpartierna och gitarrslingan är briljanta.
Refrängen är riktigt stark och för upp låten till oanade höjder.
Bäst av allt så funkar den väldigt bra live också.
Andra platsen går till Hjärta tätt följd av Vals för satan.
Så ser min lista ut just nu i alla fall...
Verkar vara rätt ensam om att älska Töntarna! :P den är ju sjuuukt tung!den, Vals och Det finns inga ord är de bästa spåren!
DU OCH JAG SKA ALDRIG DÖ!
Jag tycker Sjukhus är lite läskig, för jag hatar allt som har med sjukhus att göra, pga av personliga upplevelser... whatever, låten är helt underbart bra.
Ensamheten (älskar slutet) och Vals för Satan är bäst![]()
så var den du är
Sjukhus, forever and ever!
Bästa Kent låten någonsin enligt mig!
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Vals för satan! Vilken annan låt når upp till den standard?
Svar: Ingen!
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag tycker att Sjukhus är en av deras bästa låtar, så jag röstade på den.
Fast Vals för satan är ruskigt bra den med.