Fritt fram för spekulationer.
Jag kan tycka att det inte finns några självklara singellåtar på den här skivan.
Vem vet, de kanske nöjer sig med två singlar ...
Fritt fram för spekulationer.
Jag kan tycka att det inte finns några självklara singellåtar på den här skivan.
Vem vet, de kanske nöjer sig med två singlar ...
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Taxmannen skulle det inte förvåna mig om de släpper som singel.
Den skulle kunna välta vilket dansgolv som helst. Var som helst. När som helst.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
"Idioter" tror och hoppas jag på.
"Idioter" måste vara given som singel.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Jag tänkte också på Taxmannen, men då får de nästan lägga till Krossa allt för de hör ihop ...
Och sen tänkte jag på Vals för Satan (av ungefär samma anledning). Den är grymt ösig.
Röds gladaste låt är väl annars Idioter (apropå lättsamt singelskap). Den är väl albumets schlagerlåt ...
Svarta linjer hade kunnat bli singel, men frågan är om de hade spelat den på Skavlan då ...
Sen är ju Sjukhus grymt bra, men frågan är om den är tillräckligt mainstream/lättsmält för att passa som singel ... Ja, kanske är den Röds Columbus. Det vore väl en fin titel på en singel. Sjukhus.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Spelar ingen roll för mig men hoppas att de "spar" Det finns inga ord till oss på samma sätt som Mannen..
jag går ensam in i ljuset...
Ja, jag röstade ju på just Idioter i omröstningstråden, även om det känns såväl lite tidigt som sjukt svårt att välja en favorit från albumet. Fast den får fortfarande min röst. Taxmannen känns emellertid som ett "bättre" val om Kent vill/ska ta ännu ett steg och erövra dansgolven, klubbarna etc, och inte bara frälsa sina egna fans med några nya b-side-mixar i och med ett singelsläpp. Och spekulationer är ju tråden till för, så... blir det Taxdans på uteställena i vinter/vår?![]()
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
18:29-4
Nejmen okej, Taxmannen kanske.
Taxmannen absolut! Den måste ju bara bli nästa singel. Grym.
Det vore ju lite roligt om de väljer Idioter.
Först Töntar sedan Idioter. Och sedan taxmän...
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Ja, taxmannen blir min gissning.
så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.
De flesta låtar är för långa och "okommersiella" för att passa som singlar, men "Idioterna" känns given. Någon av de kortare discorökarna: "Taxmannen" eller "Krossa allt".
Min gissning är att "Krossa allt" blir en singel. Sedan "Verkligen" har ju albumets tredje spår alltid blivit singel!
Gravitation, Saker man ser, Musik non stop, Dom andra, Den döda vinkeln och Ingenting.
Fast dom kanske kommer bryta fler traditioner den här gången...
Taxmannen känns given. Sen har jag ingen aning.. "Idioter" kanske? Den är ju ganska lätt att ta till sig och den behövde bara två lyssningar innan jag fann låtens känsla.
Idioter är en av kents poppigaste låtar någonsin, måste bli en singe.
Sen vill jag att Taxmannen ska släppas bara för att få grymma remixer på den!
Taxmannen är en dansgolvsvältare!
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com