Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 36

Ämne: Varför dissa TTS nu??

Standard Varför dissa TTS nu??

Läst många inlägg nu där man kan läsa att röd är allt som inte tts var. Röd är bättre,men varför ens jämföra dom för.. Många verkar se ner på tts nu när röd kommit ut. Den blev ju tokhyllad när den kom. Röd regerar men tts är fan inte en dålig skiva för det!

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

man kan tycka att röd är bättre utan att tycka att tts är dålig
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Standard

Jag tycker fortfarande att tts är bättre än röd. Fast jag förstår inte varför man överhuvudtaget ska jämföra skivor med varandra. De är ju så olika. Jag tycker inte att röd är mer lik tts än något annat album, trots syntarna.
    du liknar ingen annan

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av VerkligenSofia Visa inlägg
    Jag tycker inte att röd är mer lik tts än något annat album, trots syntarna.
    Håller helt och hållet med.

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Grönfors Visa inlägg
    Läst många inlägg nu där man kan läsa att röd är allt som inte tts var. Röd är bättre,men varför ens jämföra dom för.. Många verkar se ner på tts nu när röd kommit ut. Den blev ju tokhyllad när den kom. Röd regerar men tts är fan inte en dålig skiva för det!
    Upptäcker du att du säger emot dig själv i samma mening?
    inget.

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

ja,, tts känns som ett album i mängden med dendär mysiga Du & jag döden-känslan.. därmed inte sagt att dom är speciellt lika varandra, men ni hajjar..

än så länge är Röd bara.. ett modernt nytt album.. får se vad det blir av det.

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Upptäcker du att du säger emot dig själv i samma mening?

Haha, kanske. Men det jag menar är att jag sett många personer jämföra de båda skivorna mkt, många inlägg om att röd är så himla mkt bättre än tts. Fattar inte att så många jämför dom skivorna.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

menar ni på allvar att röd och verkligen är lika lika (eh) som röd och tts?
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Standard

en kort egen sammanfattning av det "nya" Kent.

Albumet "Tillbaka till samtiden" var en betaversion av Kent 2.0.
    I "Röd" har vi Kent i perfektion och "TTS" känns nu bara som en mellanlandning till detta mästerverk. Ungefär som "Vista" var för utvecklingen från "XP" till det nysläppta "Windows 7" för Microsoft.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av jowl Visa inlägg

I "Röd" har vi Kent i perfektion och "TTS" känns nu bara som en mellanlandning till detta mästerverk. Ungefär som "Vista" var för utvecklingen från "XP" till det nysläppta "Windows 7" för Microsoft.
    Vista var ju dock pinsamt, vilket TTS inte var!

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av jowl Visa inlägg

vadå BETA VERSON?? dom är inte ens lika?!?! GREJJEN med dom här två albumen är att de är synthar med på dom... och bara för TTS har synthar så behöver DET INTE betyda att det är nån slags "light" version av röd. röd har ett helt annat sound och båda skivorna är väldigt bra men inte jämnför bara...iaf tycker jag inte man kan säga att den ena är beta version för att komma dit dom nu är. röd.
    Där tio kulspetsblå små siffror
    skriker våga utan ord
    Men ögonblicket glider undan
    som skuggorna från små grå lätta moln

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

ganska naturligt att man jämför med förra skivan och man hör väl ändå att röd och tillbaka till samtiden låter mer lika än röd och du & jag döden? det är ju så dom har utvecklats

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

jo jag kan absolut förstå det men inte att man tycker att tts är en slags beta version av röd och dissa den för det?
    Där tio kulspetsblå små siffror
    skriker våga utan ord
    Men ögonblicket glider undan
    som skuggorna från små grå lätta moln

Standard

Citat Ursprungligen postat av Planlöst Visa inlägg
    vadå BETA VERSON?? dom är inte ens lika?!?! GREJJEN med dom här två albumen är att de är synthar med på dom... och bara för TTS har synthar så behöver DET INTE betyda att det är nån slags "light" version av röd. röd har ett helt annat sound och båda skivorna är väldigt bra men inte jämnför bara...iaf tycker jag inte man kan säga att den ena är beta version för att komma dit dom nu är. röd.
    Okej, jag erkänner att jag gick ut på djupt vatten när jag menade att "TTS" var en betaversion. Men jag tycker fortfarande att det albumet var ett steg i deras utveckling till att nå dit de är idag när de släppt "Röd". Precis som alla andra album varit och jag tycker fortfarande att "Röd" är bättre än "TTS. En åsikt bara.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Vista var ju dock pinsamt, vilket TTS inte var!

För övrigt håller jag med trådskaparen. TTS är en fristående skiva. Den får mig att tänka att någon har försökt låta lite tidigt 80-tal.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •